Lunken Bævl !! TDC kontra TELE2
Fra : kdcon

Dato : 06-09-03 21:26

Lunken Bævl !! TDC kontra TELE2

Nu har jeg siddet her de sidste par mdr. og fulgt debatten, skyld/uskyld.

Det kan undre mig meget, at dem der hænger ved "TDC" opfører sig som om de
er medejer/arbejder hos samme, eller føler en anden form for at beskytte sit
valg af Internet udbyder, eller måske bare har en meget konservativ
holdning, der ikke tåler fornyelse eller forandringer?

Tele2's nye kunder prøver at finde forklaring på deres frustration over at
den konvertering, der

normalt kun skulle tage 5-6 uger trækker i langdrag. Vi kan jo glæde os over
der er kommet endnu mere konkurrence om kunderne og de tålmodige, som turde
at flytte sine betalinger og forbindelse til et nyt og billigere selskab, de
er i den sidste ende nok dem der trækker det længste strå og de bliver
belønnet for deres valg og tålmodighed. Her tænker jeg dels på de mange
penge det vil blive til, hver mdr. gennem de næste mange år hos Tele2. Og så
den lille godtgørelse/erstatning i form af hurtigere forbindelse (i en
periode) uden mere betaling som de meget tålmodige Tele2 kunder får.

Min vurdering af helheden er at begge parter er løbet over ende og har ikke
rigtig set virkeligheden i øjnene, da de den gang for længe siden skrev
kontrakten! (det er hvad jeg vælger at tro på)

Det lader jo ikke rigtigt til at hverken Tele2 eller TDC vil ud med sproget,
om hvad der faktisk røre sig. (skjult dagsorden)

Jeg tror personligt ikke det har noget med teknik, IT eller Post DK. Eller
andre konkrete ting som har hele skylden! Men en ting tror jeg derimod er
sikkert, det handler om penge, kolde kontanter og kvartal/års regnskaber
etc. over for aktionærerne. Hvad ved kunder/ medarbejderne i de to firmaer
egentligt om hvad, der forgår i toppen? Ikke en disse og dem der ved det,
fortæller det næppe.

Det handler om at der skal tjenes penge, der skal udbetales
erstatning/forlig parterne i mellem, kunderne "som har fået en bid", de to
selskaber, "der har fundet en løsning" og så aktionærerne, der også skal
være tilfredse.

Min logik siger mig, at hvis TDC havde givet privat kunderne de billigere
forbindelser i stedet for at sælge dem til andre teleselskaber var kunderne
jo blevet på deres pind. (Hos dem, der har erfaringen/ekspertisen)

Jeg tror det handler præcis om det samme som Elkraft, DSB og om nogle år
Post Danmark, det at få solgt alt administration fra, ud til andre selskaber
(det som er en meget dyr post) for så til sidst kun at have "motorvejen"
kobberet/skinnerne, der er den gode forretning til at tjene penge på.

Når men pyt hvis Du vælger at være TDC kunde, så får du en del fortrin
indtil videre og du får også hvad du betaler for. Jeg kan bare se en hvis
misundelse over for dem, som vælger fra til fordel for en billigere løsning
(der i den sidste ende måske viser sig at være en rigtig god forretning).

Længe leve janteloven og at dens væsen og alle dens ugerninger!!!!!!!!!!!!

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-09-03 21:32

On Sat, 6 Sep 2003 22:25:30 +0200, "kdcon" <dimser@dittdutt.dk> wrote:

>Lunken Bævl !! TDC kontra TELE2

Cuttet en masse...

Kan du dokumentere det?

--
Jens

Oops! Excuse the mistakes. The cat danced on my keyboard.

Fra : kdcon

Dato : 06-09-03 21:44

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Cuttet en masse...
>
> Kan du dokumentere det?

Hvis du mener helheden! Så mener jeg ikke, jeg kommer med postulater om
noget, men kun at sådan ser det ud for mig og det er min opfattelse af
virkeligheden! Og om den rigtig eller forkert Tja det kan jeg ikke vide!!!
Hvad jeg vist også giver udtryk for!! Men ellers tak....

Fra : Henrik

Dato : 06-09-03 23:15

> [...]
> virkeligheden! Og om den rigtig eller forkert Tja det kan jeg ikke vide!!!
> Hvad jeg vist også giver udtryk for!! Men ellers tak....

Jeg tror nu Jens udtryk "Kan du dokumentere det?" indeholdt en del ironi.
Ellers retter han mig nok!

Det har (efter min mening) været udbredt tendens til at TDC-tilhængerne har
krævet dokumentation, i form af skriftlig dok. blot fordi man ytrede sin
mening, og sit syn på hvordan tingene hang sammen.

Iøvrigt er jeg enig i din posting.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-03 23:33

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote in message

> [...]
> krævet dokumentation, i form af skriftlig dok. blot fordi man ytrede sin
> mening, og sit syn på hvordan tingene hang sammen.

Og jeg er enig med dig.

Hvis man kigger de mange indlæg igennem der har været omkring TDC vs. Tele2,
så forholder det sig således:

Folk der postår det er TDC's skyld, får altid svaret: "Kan du dokumentere
for det?" og de har bestemt ikke ret.
Folk der postår det er Tele2 der selv er skyld i det har ingen dokumentation
men de har bare ret.

Jeg er egenligt ligeglad hvad folk kommer med af argumenter og
undskyldninger.
Synes det lyder mærkeligt at Tele2 selv er skyld i det og sjovt nok har det
fint med, at deres nye kunder skal vente over 3 måneder på deres nye
Internet.
Det lyder mere rimeligt at TDC vil beholde de mange kunder som har skiftet
til Tele2. Det er konkurrenter vi snakker om, hvem ville ikke bruge beskidte
tricks?

Alt i alt, en diskution som egenligt er meget kedelig og inden ende vil få,
før alle dem som har bestilt hos Tele2 er kommet over hos dem.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Martin Rieder

Dato : 07-09-03 00:12

Sikke mange ! kdcon kan bruge. Eller skal vi bare kalde det varm luft og
ligegyldige postulater. Sagen er, at en stor del af de kunder, som ivrigt
kunne se sit snit til at spare penge ved at gå over til Tele2, er på vej
tilbage til TDC. Jeg kan kun have medliden af de "tilbudskatalog-jægere",
der ikke kan andet end at svine TDC. De burde tvært imod råbe op om Tele2s
mangler og elendige kundeservice. Men det er jo selvfølgelig også nemmere at
svine TDC i et stort, samhørigt kor. De er jo trods alt Danmarks ynglings
monopol svin...

Jeg ligger ikke skjul på på at jeg har ProAccess fra TDC, og jeg har ikke
haft andet end glæde af det i de 2 år jeg har haft det. Ja, jeg betaler mere
end hvad man måske kan få det til hos "de andre", men set i lyset af, at jeg
har 365 dages gratis telefon- og mailsupport hos TDC og en fremragende
linie, ser jeg ingen grund til at skifte. Nå, det var ikke den endegyldige
sandhed, men bare mine two cents. Jeg har vel min ret til at ytre mig som
alle i andre. Jeg ved også godt at jeg får på munden for mit indlæg. Men det
passer jo også godt i statistikken i forhold til de andre indlæg omkring
dette.

Nå...Jeg vil tilbage til min bredbåndslinie, som kører og virker, ligesom
den har gjort i de 2 år jeg har haft den. Det er da mere fornuftigt istedet
for at sidde og bitche og tælle de småpenge i lommen man nu har sparet ved
at gå over til Tele2...

P.S.: http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/. Så kan man jo så smage
efter om den smag man har i munden nu hører hjemme hvor den skal.

/Martin (som ikke er bange for at skrive under med sit rigtige navn)

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 00:23

"Martin Rieder" <rieder@sleep.dk> wrote in message
> [...]
at
> svine TDC i et stort, samhørigt kor. De er jo trods alt Danmarks ynglings

Øhh.. De som har skiftet fra TDC til Tele2, blev trætte og sure og skiftede
tilbage til TDC igen har skam også sagt deres mening om Tele2. Hvorfor
ellers skifte til TDC igen??

> [...]
det
> passer jo også godt i statistikken i forhold til de andre indlæg omkring

Hvad skal man med 365 dages gratis telefonsupport når man ikke burde behøve
dem?
Se hvad du skriver lige her nedenunder: "som kører og virker, ligesom den
har gjort i de 2 år...."

> [...]
istedet
> for at sidde og bitche og tælle de småpenge i lommen man nu har sparet ved

Synes slet ikke du har forstået pointen i det hele. Jeg er på vej over til
Tele2 og har ikke startet et eneste indlæg omkring TDC vs. Tele2.
Jeg bestilte Tele2, det tog cirka 3 måneder at få det istedetfor 5 uge, i
den mellemtid har jeg min TDC linje. Jeg har intet at brokke mig over.
Tag dig ikke af de folk der bare skal brokke sig. Det er da dem man skal
have ondt af, og ikke dem der bare vil spare penge og slet ikke brokker sig.

> P.S.: http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/. Så kan man jo så
smage
> efter om den smag man har i munden nu hører hjemme hvor den skal.

Er sikker på at min fremtidig linje hos Tele2 kører som min TDC linje gør
lige nu. Tele2's salgsmetoder kan jeg ikke se, hvorhenne det kommer ind i
billedet.?

> /Martin (som ikke er bange for at skrive under med sit rigtige navn)

Føler det lidt som et surt opstød til mig.
Jeg har før haft diskutioner med folk ang nicknames her på usenet.dk .

Kan kun sige, at jeg kunne bare skrive under med 'Bent Hansen' og ingen
ville klage, selvom jeg slet ikke hedder det, men det ved I jo ikke.
Fordi du skriver under med Martin Rieder kan du jo fint hedder Morten
istedetfor.

Jeg har valgt FB da det har fulgt mig i flere år.
Men for din skyld:

Mvh
Stig Sørensen

Fra : -Thomas H-

Dato : 07-09-03 17:51

"FB" <.> skrev i en meddelelse

> Jeg har valgt FB da det har fulgt mig i flere år.
> Men for din skyld:
>
> Mvh
> Stig Sørensen

Øhmm, er du nu sikker på at du hedder Stig Sørensen Man ved jo aldrig
om du kunne finde på at skrive noget andet !

Med Venlig Hilsen
-Thomas H.-

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 18:32

"-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> wrote in message
> "FB" <.> skrev i en meddelelse

> Øhmm, er du nu sikker på at du hedder Stig Sørensen Man ved jo aldrig
> om du kunne finde på at skrive noget andet !

Godt du forstod mit budskab. Men det er nu det jeg hedder :)

Mvh
FB

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-09-03 00:45

> [...]
nemmere at
> svine TDC i et stort, samhørigt kor. De er jo trods alt Danmarks

Jeg vælger nu at se en del af de nye Tele2 kunder som personer der
stiller større krav en TDC vil opfylde (lavere pris). Da Tele2 jo
benytter sig af TDC's udstyr ser jeg ikke den store bekymring i
kvaliteten af deres ADSL. Kundeservice kan dog blive et andet problem.
Den er jo ligesom lidt overbelastet for tiden af alle de forsinkelser
Tele2 har måttet tolerere. Jeg ved ikke hvordan deres kundeservice er
normalt. Det ved jeg forresten heller ikke med TDC. Hver konsultation
hos TDC's kundeservice ville koste mig 150kr hvilket gjorde at jeg ikke
har ret meget positivt eller negativt at sige om kundeservice.
Fejlretning fungerer dog fint (har haft behov 2-3 gange pg kabel fejl).

> Jeg ligger ikke skjul på på at jeg har ProAccess fra TDC, og jeg har
ikke
ligger -> lægger
> [...]
Men det
> passer jo også godt i statistikken i forhold til de andre indlæg

ProAccess... er det ikke der hvor man betaler 1000kr per routerændring?
Anyways, Boomtown har fungeret fint (bedste ADSL tilbud dengang for mig,
ligesom Tele2 er det nu), NetExpress har ikke (den medfølgende
Speedstream 2601 router var vildt dårlig). Og du har da lov til at ytre
dig ligesom alle andre. Vi svarer bare igen

> [...]
istedet
> for at sidde og bitche og tælle de småpenge i lommen man nu har sparet

Tjaa, vi kan ikke alle være så rige som dig. TDC bredbånd til
785kr/måned mod Tele2 ADSL til 530kr/måned giver 255kr besparelse om
måneden (55kr ekstra for mig da jeg opgraderer fra 512/512 til
2048/512). 255kr*12=3060kr om året. Det er da pænt mange penge. Dækker
det meste af vægtafgiften på bilen.

> P.S.: http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/. Så kan man jo så
smage
> efter om den smag man har i munden nu hører hjemme hvor den skal.

Tjaa, min personlige mening om stigningen hos Tele2 er nu at de har fået
mange flere kunder hvoraf mange stadig venter på deres linie. Dette vil
højest sansynlig resultere i flere klager. Det ser nok meget bedre ud
når den pukkel er afviklet.

> /Martin (som ikke er bange for at skrive under med sit rigtige navn)

Der vil jeg give dig ret. Det er mangel på ryggrad at komme med den
slags kommentarer uden at ville lægge sit navn ved.

mvh Bernhard

Fra : Claus O

Dato : 07-09-03 10:00

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote

>Da Tele2 jo benytter sig af TDC's udstyr ser jeg ikke den store bekymring i
> kvaliteten af deres ADSL.

Mig bekendt kører det kun på samme udstyr 'omkring' centralen,
men ellers ikke ud i netværket, hvor Tele2 bruger deres eget
(hvilket virker mere ustabilt end TDC´s).
Right/Wrong?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-09-03 10:59

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> men ellers ikke ud i netværket, hvor Tele2 bruger deres eget
> (hvilket virker mere ustabilt end TDC´s).

Ja, det er kun udstyr til Tele2 slutbruger hvor der bruges TDC udstyr.
Backbone er Tele2. Hvorvidt den er ustabil eller ej skal jeg ikke kunne
sige, men jeg håber da ikke der er problemer af den kant. Tele2 har dog
eksisteret et stykke tid i store dele af Europa (www.tele2.com) hvilket
gør at de formodentlig (rent gæt) kan levere internet mellem landende
billigere end TDC kan. Og som de selv skriver, så er de den største
internet udbyder i Skandinavien.

Jeg har rimelig høj tiltro til Tele2's engagement og deres ADSL løsning.

mvh Bernhard

Fra : kdcon

Dato : 07-09-03 10:51

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> krævet dokumentation, i form af skriftlig dok. blot fordi man ytrede sin
> mening, og sit syn på hvordan tingene hang sammen.

Ok der er noget jeg har overset, så ikke ironien, det kan jeg kun beklage.
Jeg har kun koncentreret mig om indholdet i indlæggene frem for dem, der er
forfatter af dem. Det kan jeg kun undskylde. Mvh. kdcon