når nu Tele2 kører
Fra : Martin S

Dato : 06-09-03 18:28

Hej,
som mange andre er min konvertering fra TDC til Tele2 også blevet udsat.
Jeg undrer mig bare over en ting.
Jeg har bestilt fast ip, og derfor investeret i en router. Hos TDC har
man et kundenummer og password som indføres i routeren under PPPOE
rubrikken. Af de breve jeg har fået fra Tele2 - er der kun oplyst et
kundenummer, og en ipadresse. Intet password. Såeøh... hvordan skal jeg
indstille min Linksys router ?
Det er sådan set bare for at tage sorgerne på forskud.... Det kan jo
være jeg slet ikke skal bruge et pw.

På forhånd tak for hjælpen.
Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 18:38

"Martin S" <real_warhawk[fjerndette}@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> indstille min Linksys router ?
> Det er sådan set bare for at tage sorgerne på forskud.... Det kan jo

Nemlig, du for tildelt en Ip adresse via DHCP.. og routeren skal bare sættes
til "optain IP automatically"

Fra : Martin S

Dato : 06-09-03 18:44

> Nemlig, du for tildelt en Ip adresse via DHCP.. og routeren skal bare
sættes
> til "optain IP automatically"

Også ved fast ip adresse ??? Jeg får måske bare tildelt min faste ip til
routeren via dhcp oder ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 18:58

> sættes
>
> Også ved fast ip adresse ??? Jeg får måske bare tildelt min faste ip til
> routeren via dhcp oder ?

Ja den faste ip bliver bare tildelt hver gang.

Fra : Martin S

Dato : 06-09-03 19:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f5a202c$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Martin S" <real_warhawk[fjerndette}@hotmail.com> wrote in message

> Ja den faste ip bliver bare tildelt hver gang.

Thx. a lot.. Nu er jeg så en bekymring fattigere... der kommer jo nok
flere når konverterings-dagen (d. 10/9-03) oprinder

Hejsa.

Fra : rane

Dato : 07-09-03 11:12

On Sat, 6 Sep 2003 19:58:04 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Ja den faste ip bliver bare tildelt hver gang.

Naa ik nødvendigvis. Havde Tele2 support i røret her i fredags mens
jeg satte routeren op (god service iøvrigt). Han guidede mig igennem
alle ip-adresserne osv. og sagde at jeg skulle vælge "static ip" inde
i Linksys routeren.

Og det virker perfekt :)

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 07-09-03 18:34

"rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg satte routeren op (god service iøvrigt). Han guidede mig igennem
> alle ip-adresserne osv. og sagde at jeg skulle vælge "static ip" inde

På et eller andet tidspunkt holder det op med at fungere. Du kan ligeså godt
vælge DHCP først som sidst.

--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-09-03 18:58

Kasper Bøggild wrote:
> "rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> skrev i en meddelelse

> På et eller andet tidspunkt holder det op med at fungere. Du kan ligeså godt
> vælge DHCP først som sidst.

Hvad er grunden til at det vil holde op med virke ? Ved godt at man med
DHCP får samme IP - hvad er så problemet med at bruge static IP (hvis
man selv styre DNS).

Jørn

Fra : Andreas Jensen

Dato : 08-09-03 18:56

> Hvad er grunden til at det vil holde op med virke ? Ved godt at man med
> DHCP får samme IP - hvad er så problemet med at bruge static IP (hvis
> man selv styre DNS).
Det kan jeg ikke lige forklare.. men det holdt op med at virke her efter
5-10 minutter da jeg selv satte TCP/IP op. Måske skulle du se på at få din
DHCP-klient til at ignorere DNS-oplysningerne?

/Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-03 18:34

"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er grunden til at det vil holde op med virke ? Ved godt at man med
> DHCP får samme IP - hvad er så problemet med at bruge static IP (hvis
> man selv styre DNS).

Linjen lukker hvis der ikke er en aktiv DHCP-lease

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-03 14:21

"rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> wrote in message

> [...]
> jeg satte routeren op (god service iøvrigt). Han guidede mig igennem
> alle ip-adresserne osv. og sagde at jeg skulle vælge "static ip" inde

Okay, gad vide hvordan og forledes det skulle fungere... Men du kan vel ikke
oplyse mig om de informationer du har fået?

Sagen er nemlig den, at jeg igår skulle være konvateret.. Mens det startede
var på TDC i morges... Her i løbet af dagen har TDC så smidt mig af.. Men
jeg for ikke tildelt noget IP adresse nu.... og tele2 kanm selvfølgelig ikke
kigge på centralen, da det er TDC´s udstyr... og de kan naturligvis ikke
pinge mig, da der ikke er nogen IP at pinge... Ved ikke om jeg stadig er på
TDC, og så har de bare lukket min adgang på deres DHCP server.. eller om jeg
vitterligt er på Tele2 netværk nu. men bare ikke for nogen IP, da Tele2
siger jeg ikke står til at være oprettet.