Hvor gammel???
Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 06-09-03 16:22

Hej i gruppen!

Konen og jeg skal til at udskifte vores gamle computer, og har i den
forbindelse en heftig diskussion om, hvor mange år på bagen den har.

Det er en Pentium 2, 330 Mhz. som var det "vildeste" den gang...........

Nogen bud på alder?

Hilsen
Kurt
Som mener den er fra 1996........

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-09-03 16:42

Kurt Kristiansen wrote:
> Det er en Pentium 2, 330 Mhz. som var det "vildeste" den
> gang...........

Mon ikke den er 333 MHz?

> Nogen bud på alder?
>
> Hilsen
> Kurt
> Som mener den er fra 1996........

Det mener jeg i hvert fald er helt galt. En af mine kammerater købte en P2
266 MHz i februar 1998. Så din er ihvert fald ikke så gammel! Det var tæt på
toppen dengang, så jeg vil skyde på foråret 1998. Jeg købte selv en AMD K6-2
400 MHz den 26. marts 1999...

--
Martin K

Fra : Martin

Dato : 06-09-03 17:09

Jeg tror Martin er på rette spor. Jeg fik i 1996 ny super cpu i min maskine,
og det var en amd k6 med 100 mhz! så jeg vil også nærmere sige 1998

Fra : Christian Spøer

Dato : 06-09-03 17:50

min første computer:
200mhz pentium mmx
32mb ram
4gb hdd
matrox mystique gfx
soundblaster awe64
hurtigere end lynet

årgang?
96!

det var et monster uden sidestykke. red alert kørte helt vildt på den
så jeres P2 333 må jo nok være en smule ældre... og her er beviset:
http://www.tomshardware.com/cpu/19980730/index.html
http://www.tomshardware.com/cpu/19980416/performance-01.html

mvh
Christian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-09-03 17:57

Christian Spøer wrote:
> beviset: http://www.tomshardware.com/cpu/19980730/index.html
> http://www.tomshardware.com/cpu/19980416/performance-01.html

Så tror jeg nok lige vi fik sat det på plads

--
Martin K

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-09-03 19:34

Den Sat, 6 Sep 2003 18:49:41 +0200, "Christian Spøer"
<christian_spoer@hotmail.com> skrev:

>min første computer:
>200mhz pentium mmx
>32mb ram
>4gb hdd
>matrox mystique gfx
>soundblaster awe64
>hurtigere end lynet
>
>årgang?
>96!

Det har jeg lidt svært ved at tro.

1997 - January 8 Intel released Pentium MMX
(originally 166 and 200 Mhz versions).

Kilde:
http://www.ox.compsoc.net/~swhite/history/timeline.html

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Christian Spøer

Dato : 06-09-03 19:40

sorry my bad. efter lidt hovedregning er jeg kommet frem til forår 97.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-09-03 17:35

Den Sat, 6 Sep 2003 17:42:24 +0200, "Martin Kirschmeyer"
> [...]

>toppen dengang, så jeg vil skyde på foråret 1998. Jeg købte selv en AMD K6-2

1982 - February 1 80286 Released.
1988 - September IBM PS/2 Model 30 286 released
1989 - April 10 80486 DX released by Intel.
1991 - April 22 80486 SX released as cheaper alternative to 80486 DX
1993 - March 22 Intel Pentium released. Available in 60 & 66 MHz
1994 - March 7 Intel Release the 90 & 100 MHz versions of the Pentium
1995 - November 1 Pentium Pro released.
1997 - January 8 Intel released Pentium MMX
1997 - May 7 Intel Release Pentium II (233, 266 and 300 Mhz versions).
1997 - June 2 Intel release the 233 MHz Pentium MMX.
1998 - February Intel released of 333 MHz Pentium II processor.
1999 - Feb 22 AMD release K6-III 400MHz version
1999 - Nov 29 AMD release Athlon 750MHz version.
2000 - March 6 AMD Release the Athlon 1GHz.
2000 - March 8 Intel release limited supplies of the 1GHz Pentium III.

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 06-09-03 20:36

Takker for svarene.
Jeg tvivler ikke på I har ret, så jeg må vel af med nogle blomster i
morgen....

Hilsen
Kurt

Fra : Peter Pan

Dato : 06-09-03 22:32

> [...]
> forbindelse en heftig diskussion om, hvor mange år på bagen den har.
>
> Det er en Pentium 2, 330 Mhz. som var det "vildeste" den gang...........

Jeg købte en Pentium2 333 MHz den 19/3-1998, til den nette sum af 7100
kroner. Og det er kun for cpu'en. Den var lige kommet på gaden da jeg købte
den.

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 07-09-03 07:13

On Sat, 6 Sep 2003 23:32:23 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>kroner. Og det er kun for cpu'en. Den var lige kommet på gaden da jeg købte

Ih dog !

Hvad kan man lære af det ?

Køb altid de langsomste cpu'er i serien, og overclock dem.

F.eks.

Barton 1833 MHz @ 2200 MHz

P4 2.4C @ 3.0 GHz (med corsair pc4000 ram)

Hilsen

John

Fra : Peter Pan

Dato : 07-09-03 10:03

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ih dog !
>
> Hvad kan man lære af det ?
>
> Køb altid de langsomste cpu'er i serien, og overclock dem.

Hvorfor ikke den hurtigste og overclock den? (Hvis man da har råd, og vil
have det hurtigste i omegenen!)

Faktisk var den 333'er overclocket til 400 det meste af dens levetid.
Den var en af de sidste cpu'er fra Intel som ikke var multiplier låst.

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 07-09-03 19:40

On Sun, 7 Sep 2003 11:02:41 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>købte

>Hvorfor ikke den hurtigste og overclock den? (Hvis man da har råd, og vil

En frastødende ide at betale så meget for en cpu. Det er meget dårlig
økonomi ! nærmest ligesom skattefar.

hilsen

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-03 15:55

In dk.edb.hardware, JK <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> says...
> En frastødende ide at betale så meget for en cpu. Det er meget dårlig

Det er en frastødende idé at overclocke en CPU. Kør den ved den clock
den er beregnet til.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders pedersen

Dato : 07-09-03 09:59

On Sat, 6 Sep 2003 23:32:23 +0200, Peter Pan wrote:

> [...]
> kroner. Og det er kun for cpu'en. Den var lige kommet på gaden da jeg købte

Min far købte en
amd k6-2 350 mhz i februar 1998.
Til 10000 for en hel computer.