DDR ram
Fra : KBY

Dato : 06-09-03 12:49

Jeg har lige købt en stang 512MB eec pc2700 crucial ram:)
Jeg havde i forvejen en 256MB eec 2100 crucial ram.
Men når jeg installere begge stænger kan den kun se 512MB:(
De kører også fint hver for sig men sammen, kun 512MB.
Jeg mener at 2700 ram'ene skulle være bagudkomp.
Hvad kan jeg ha' gjort forkert?
Mit system:
Bundkort: Abit KR 7A
cpu: AMD 2000XP (klokket til 1924Mhz, 175*12)
MVH
Brian Y.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-03 14:53

KBY wrote:
> De kører også fint hver for sig

Dvs. når den nye stang sidder i alene, så bliver der talt op til 512 MB?

Fra : KBY

Dato : 06-09-03 19:14

Ja, som sagt. Den tæller op til 512MB!
Nogen forslag?
Brian Y

Fra : Christian Spøer

Dato : 06-09-03 19:25

prøv at sætte 256mb modulet i slot0 (det første slot) og 512mb modulet i
slot1 (det andet slot). der plejer at stå på bundkortene hvad der er hvad.
ellers er det frem med manualen!
hvis du allerede har prøvet det, så prøv at skifte pladser til modulerne, så
du prøver nogle forskellige kombinationer.
hvis det stadig ik virker, har jeg ingen forslag...
men måske eec-delen har noget at sige. det er jo en slags sikkerheds
kontrol. og hvis eec-delen ser, at det ene modul kører langsommere end det
andet, kan det være, at den tror det er fejlbehæftet... kun en tanke. andre
der har kommentarer?

mvh
Christian

Fra : KBY

Dato : 06-09-03 19:23

Jeg har prøvet samtlige kombinationer, men lige lidt hjalp det:(
Manualen er ikke til megen hjælp, da den kun fortæller det mest basale.
Men jeg sidder og tænker på om der evt. er noget i bios'en der kan
indstilles anderledes (kan afhjælpe)?
Nogen der har erfaringer med dette i bios?
Brian Y

Fra : Christian Spøer

Dato : 06-09-03 19:36

Det er da bare at gå i krig. Hvis du får ødelagt noget i BIOS, er det jo
bare at starte computeren op uden batteriet i motherboardet eller stille
lidt på en jumper, så bliver den genindlæst.