Sydlige Øresund lige nu :-(
Fra : Jan

Dato : 05-09-03 22:03

Hej,

Har her til aften været en tur på Øresund og forsøgt mig fra
Midddelgrundsfortet i nord til syd for Nordre Røse, uden at mærke det
mindste bid - selv på spots hvor jeg tidligere har fanget pænt.
På ekkoloddet var der meget langt mellem fiskene, og samtidig var de kun af
mindre størrelse.
Har I gjort lignende erfaringer ?

For 14 dage siden havde jeg også en 0-tur, og da jeg kom i havn kom en
fritidsfisker cyklende forbi. Han stoppede op, og spurgte overhovedet ikke
om jeg havde fanget noget, men konstaterede bare nøgternt, at der ikke "er
en skid fisk i øjeblikket" !
Han fortalte, at han havde 3 x 300 meter garn ude i farvandet omkring
Kastrup Havn, og at der i flere perioder var mindre end 10 torsk i garnene.
Til gengæld kunne han fortælle, at der i øjeblikket masser af vandmænd og
krabber.

Lad os håbe der snart kommer lidt mere liv i Øresund !

Mvh Jan

Fra : Rene Bendixen

Dato : 06-09-03 09:47

Er du sikker på det ikke var Århusbugten du har været på ?

Rene

Jan <joni123@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rO66b.968$Lv6.594@news.get2net.dk...

Fra : Skov10000

Dato : 07-09-03 06:17

Der er en lystfiskerkutter der går fra kastrup, prøv ham.

http://www.kandu.dk/

Fra : RuneR

Dato : 12-09-03 08:25

Jan wrote:
> [...]
> mindste bid - selv på spots hvor jeg tidligere har fanget pænt.
> På ekkoloddet var der meget langt mellem fiskene, og samtidig var de

Var ude igår, fangede masser af sild og 3 torsk, vest for Ven.

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Per Jakobsen

Dato : 12-09-03 10:57

Hvad med næbdyr og makrel, var der nogle af dem på jeres tur.

Per

Fra : RuneR

Dato : 12-09-03 16:41

Per Jakobsen wrote:
> Hvad med næbdyr og makrel, var der nogle af dem på jeres tur.

Nej ingen makreller eller hornfisk desværre. Så dog en pæn stor hornfisk
cirkle omkring båden som jeg hev linen op af vandet, kunne dog ikke få den
til at bide