TDC Kontra TELE2
Fra : Preben Christensen

Dato : 05-09-03 22:14

Hej

Al den snak der har været omkring TDC og TELE2 med hvem der lover hvad vil
jeg lige indskyde her.
Jeg har på skrift fra TDC fået en undskyldning om at de desværre ikke kunne
konverter min linei om til TELE2 den 3-9 men dette vil blive gjort den 12-9.
Det skyldes skriver de at TDC har haft problemer med deres IT-Systemer så
det med at det er TELE2 skyld at man ikke har fået ADSL hos dem endnu kan
hermed afkræftes jeg kan scanne det brev jeg fik og sætte på dk.binaer hvis
andre vil se det sort på hvidt.
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Kasper Bergh

Dato : 05-09-03 22:36

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det med at det er TELE2 skyld at man ikke har fået ADSL hos dem endnu kan
> hermed afkræftes jeg kan scanne det brev jeg fik og sætte på dk.binaer

For 1011. gang (ifølge Claus O) - det brev beviser intet om jeres
forsinkelser udover at der har været et kortvarigt EDB problem lige nu der
har medført 8-9 dages udsættelse - det har absolut *ingen* sammenhæng med
evt. andre forsinkelser. Men scan det endelig ind. Jeg fik ikke gemt det da
Henrik scannede det ind sidst, og det er jo godt at have den direkte tekst
at forholde sig til.

mvh
/Kasper

Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-09-03 23:44

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
> [...]
det da
> Henrik scannede det ind sidst, og det er jo godt at have den direkte

Næh, men TDC har intet gjort for at forsvare sig mod Tele2's oprindelige
beskyldning som de alligevel har sendt ud til ret mange kommende
brugere. Hvis der slet ikke ville være hold i den beskyldning, så ville
TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en evt.
aftalen er brudt.

Du vil ikke kunne overbevise nogen ligesom jeg nok heller ikke kan. Men
det er da fint at du prøver at trække den anden vej for ellers ville det
jo være lidt kedeligt at følge med i gruppen. :o]

mvh Bernhard

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-09-03 00:20

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
> [...]
> TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
> betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en evt.

Det er ikke muligt. TDC kan *ikke* være "skyldig" hvis aftalen er overholdt.
For så er det fordi Tele2 har enten fejlkalkuleret deres meldinger til TDC
eller bevidst villet spare penge på den måde. I begge tilfælde er det Tele2
og ikke TDC's "skyld". Så på præcis samme måde kan jeg hævde at manglen på
sagsanlæg fra Tele2's side er et klart tegn på deres "skyld". Og jeg vil nok
mene der er større chance for at Tele2 kunne kræve erstatning over en
misligeholdt kontrakt, end for at TDC Branchesalg ville slæbe en storkunde i
retten for at smide med lidt smuds. Husk at TDC Branchesalg *ikke* er det
samme som TDC Totalløsninger. For TDC Branchesalg er Tele2 blot en kunde -
ikke en konkurrent.

Mit ønske i denne diskussion er faktisk ikke at uddele skyld - for det er
ikke muligt med vores vidensgrundlag. Men jeg er inderligt træt af folk der
ikke kan læse et simpelt brev og se at det intet har at gøre med de
tidligere forsinkelser. Hvad folk har lyst til selv at tro er ved Gud også
deres sag - og ikke min, men når de poster det her som fakta uden grundlag,
sådan som nogen har gjort - så er det en helt anden sag.

mvh
/Kasper

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-09-03 10:55

> [...]
grundlag,
> sådan som nogen har gjort - så er det en helt anden sag.

Led os nu antage at Tele2 har en aftale med TDC om at alle kunder skulle
konverteres inden den 1. oktober (som vi fik oplyst af een her på
gruppen). Hvis nu TDC kunne klare konverteringerne på lad os sige 1.5
måned men venter med at begynde før om 2 måneder fordi de gerne vil
beholde deres kunder så længe som mulig. Dette er iorden indenfor
aftalen. Hvem vil føle sig snydt her? TDC, Tele2 eller kunderne? TDC vil
kun være glade da de får ekstra penge i posen. Tele2 vil være sure men
kan ikke direkte gøre noget ved det da aftalen er overholdt. Kunderne
vil være mugne da de ved at TDC kunne begynde længe før med
konverteringerne og kunderne trækker det længste strå. Sådan et strå
sidder jeg med. Jeg er retter min evt. vrede på dem som skal lave
arbejdet hvis jeg aner at de trækker sagen ud. Meget naturligt for et
menneske i den situation. Det er den slags personer som kommer med disse
kommentarer. De er rimelig ligeglade med virksomhedspolitik, bare de får
deres vare til tiden.

TDC kan jo nemt lave en enkelt posting som fortæller hvor proppen sidder
og hvorfor. Det vil folk sikkert acceptere (information fra TDC ansatte
som ikke vil give TDC's ord men deres egne giver jeg ret lav credit. De
vil jo ikke TDC noget ondt og det præger deres postings). Information er
ligesom bedre at blive holdt hen i mørke. Tele2 har jo givet os
information, TDC har ikke.

Og helt ærligt. At TDC forlanger at Tele2 (eller andre ADSL udbydere der
vil benytte TDC's net) kan spå er da helt hen i vejret. Det kan ingen
her i hele verdenen. Jeg kan dog godt forstå TDC's ønske. Selvom Tele2
skulle have spået rigtig, hvem siger så at TDC havde indkaldt den
rigtige mændge personale? Ingen. TDC siger netop ingenting. Lidt
påfaldende.

Jeg ved godt jeg trækker den rimelig langt ud, men når i kan trække den
lige så langt den anden vej ser jeg ingen udvej

mvh Bernhard

Fra : Martin Rieder

Dato : 06-09-03 11:00

Det kunne også have noget at gøre med at Tele2 kun havde hyret et hvis antal
teknikkere, som så senere viste sig at være alt for lidt. Og nej, jeg har
ikke noget på sort/hvidt som jeg kan fremvise. Man hører bare ting i
krogene...

/Martin