/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Skulle have været konverteret til TELE2ADS~
Fra : jan larsen


Dato : 05-09-03 15:59

Hej.
Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
Hmm....................... er stadig på TDC adsl.

Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og som
noget af det første siger hen skulle "du" have været konverteret i dag, det
viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
(iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på 2
lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
nåede............................ men ingen med mit telefonnr.

Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har lukket
min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
idag.

Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at vide
at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
konverteringen................... hvem det så er.

Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d. 29.05.2003
de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok til
5 MÅNEDER.


Venlig Hilsen
Jan Larsen



 
 
Thomas Eg Jørgensen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 05-09-03 16:10


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej.
> Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
> TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> Hmm....................... er stadig på TDC adsl.

Oplevede det samme, den følgende aften var vi blevet konverteret....Vent en
dag eller to....

Havde snakket med supporten flere gange og ventetiden var ikke over 5
minutter nogen af gangene.....

MVH
Thomas



Peter Tønnesen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 05-09-03 18:35


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej.
> Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
> TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
>
> Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
> kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
som
> noget af det første siger hen skulle "du" have været konverteret i dag,
det
> viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
> (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på
2
> lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
> nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
>
> Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
lukket
> min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
> idag.
>
> Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
vide
> at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
> et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
> jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
> dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
> konverteringen................... hvem det så er.
>
> Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
29.05.2003
> de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
til
> 5 MÅNEDER.

Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne fylde
dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling af
en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.

Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?

Peter



Kasper Bergh (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 05-09-03 19:19

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
fylde
> dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
> Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
> udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling
af
> en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
> dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.

Tja - jeg mindes i hvert fald om Tele2 sælgerne på Metrostationerne hver
gang jeg hører om det her =)

> Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
> konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
> har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?

Det er nok usandsynligt at der vil fremkomme eksakt viden den ene eller
anden vej, medmindre Tele2 trækker sagen i retten (men det tvivler jeg på de
har spor lyst til). Der er nok for meget fortroligt materiale involveret i
sagen som ikke vil blive kendt uden en retssag. Men jeg deler da din
nysgerrighed for at kende de præcise forhold.

Jeg hæfter mig bare ved at Tele2 burde kunne vinde en retssag med lethed
hvis bare halvdelen af alle de beskyldninger de slynger omkring sig er
sande - så for mig siger det en del at de ikke anlægger den. Jeg kan kun
tolke det som at de faktisk ikke har noget at have det i. Men der kan
selvfølgeligt være andre ukendte grunde, så jeg tror bare folk må affinde
sig med at det aldrig bliver endegyldigt afklaret hvem der har "skyld" i den
her sag. Men i sidste ende må Tele2's kunder klage til Tele2 - og så kan
Tele2 klage til TDC hvis de mener det er nødvendigt. Jeg synes faktisk det
er ret skændigt at skyde sorteper videre over på en underleverandør uden at
levere noget bevis sådan som Tele2 gør. Det lugter langt væk af en dårlig
undskyldning for mig.

mvh
/Kasper



Bjarke Hansen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-09-03 20:45

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
news:3f58d3a1$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tja - jeg mindes i hvert fald om Tele2 sælgerne på Metrostationerne hver
> gang jeg hører om det her =)

Jeg er nu også blevet stoppet af en Tele2 sælger der prøvede at sælge
mobilprodukter... ude på landet, han stod uden foran en lille kiosk..... Jeg
forhørte mig i kiosken, som dog havde givet manden lov til at stå der... Så
man skal altså ikke altid tro, de kun står på stationerne.



Fischer & Døssing (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 05-09-03 19:43

Peter Tønnesen (peto@***privat.dk) skrev:

> Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
> fylde dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker
> sig over Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget
> uheldige og useriøse udtalelser om TDC.

Ikke her.


--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*


jan larsen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : jan larsen


Dato : 05-09-03 19:58


> Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen kunne
fylde
> dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig over
> Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og useriøse
> udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en behandling
af
> en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og især
> dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
> konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
> har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
>
> Peter

Hvorfra ved du at det er en omgang sludder det kan lige så godt være sandt
som det modsatte.

Jeg brokker mig ikke jeg ville bare lige fortælle min oplevelse af
konverteringen eller mangel på samme.

Samtidig vil jeg lige fortælle at jeg altid har været glad for TDC adsl det
har altid kørt fint her, men en fordoblig af hastigheden til lavere pris end
hos TDC det kunne jeg ikke stå for.................... men måske fortryder
jeg hvem ved det kan kun tiden vise.

Jan



Bernhard Ege (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 05-09-03 20:21


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
news:3f58dca7$0$24691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Sikke da en seriøs omtale og omgang sludder Tele2 medarbejderen
kunne
> fylde
> > dig med imens han sad og slog dit nummer op. Alle der brokker sig
over
> > Tele2s forsinkelser TIL Tele2, bliver fyldt med meget uheldige og
useriøse
> > udtalelser om TDC. Hvordan kan Tele2s chefer tillade sådan en
behandling
> af
> > en konkurrent? Jeg har fået en særdeles useriøst indtryk af Tele2 og
især
> > dets medarbejdere. Amatører vil jeg næsten kalde dem.
> >
> > Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
> > konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun
konverteringerne der
> > har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
> >
> > Peter
>
> Hvorfra ved du at det er en omgang sludder det kan lige så godt være
sandt
> som det modsatte.
>
> Jeg brokker mig ikke jeg ville bare lige fortælle min oplevelse af
> konverteringen eller mangel på samme.
>
> Samtidig vil jeg lige fortælle at jeg altid har været glad for TDC
adsl det
> har altid kørt fint her, men en fordoblig af hastigheden til lavere
pris end
> hos TDC det kunne jeg ikke stå for.................... men måske
fortryder
> jeg hvem ved det kan kun tiden vise.

De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
at kunne gøre noget ved det.

At TDC vælger at konvertere Tele2 kunder så tæt på den 1. oktober er
sikkert ok indenfor aftalen, men det ændrer ikke på at TDC udviser
foragt for både Tele2 og deres kunder. Jeg betragter det som at TDC
brænder broen mellem dem og de kunder som forlader dem. Lidt barnligt,
faktisk.

Jeg har også haft en udemærket oplevelse af min ADSL linie hos TDC
selvom jeg altid har syntes at alle ADSL linier i DK har være for dyre.
Derfor vælger jeg selvfølgelig at skifte til et produkt der giver mere
for pengene.

Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
tydeligst her).

mvh Bernhard


rea721 (05-09-2003)
Kommentar
Fra : rea721


Dato : 05-09-03 23:15

Bernhard Ege wrote:

> De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret.

Sådan en gang øregas. Der findes folk der har det bedst med _fakta_ , mig
selv incl., og som ikke hopper løs på rygter, formodninger, fornemmelser
osv.

> Deres verden falder jo sammen.

[Useriøs påstand]

> De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde
> de gjort det.

[Udokumenteret påstand]

> Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden
> egentlig at kunne gøre noget ved det.

[Formodning]


> At TDC vælger at konvertere Tele2 kunder så tæt på den 1. oktober er
> sikkert ok indenfor aftalen,

[Udokumenteret formodning]

> men det ændrer ikke på at TDC udviser foragt for både Tele2
> og deres kunder.

[Udokumenteret påstand]

> Jeg betragter det som at TDC brænder broen mellem dem og de
> kunder som forlader dem. Lidt barnligt, faktisk.

[Fornemmelse]

> Jeg har også haft en udemærket oplevelse af min ADSL linie hos TDC
> selvom jeg altid har syntes at alle ADSL linier i DK har være for
> dyre. Derfor vælger jeg selvfølgelig at skifte til et produkt der
> giver mere for pengene.

[Endelig en seriøs holdning / egen oplevelse som er indiskutabel]

> Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD
> snakken. Der er fanatikere på begge side og de træder
> tydeligt frem (TDC siden er dog tydeligst her).

[Og så lidt fantasi]

Det er ved at være trals at se folk bevidst eller ubevidst få karmufleret et
indlæg så det fremstår som Fakta, har i ingen selvrespekt ?

Og ja jeg har TDC Adsl, ja jeg er tilfreds, og nej jeg læser ikke Se&Hør
selv om Kronprinsen nu helt sikkert [Tm] er blevet forlovet for 18 gang.

FUT netikette, fordi det ikke handler om Adsl mere.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Bernhard Ege (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 05-09-03 23:33


"rea721" <leon@721.dk> wrote in message
news:3f590ae4$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Det er ved at være trals at se folk bevidst eller ubevidst få
karmufleret et
> indlæg så det fremstår som Fakta, har i ingen selvrespekt ?

trals? Desuden er det dig som tror det er fakta, jeg har ikke 1 sted
skrevet at mine observationer er fakta. Jeg har givet min mening til
kende. Du har prøvet at gøre dig til dommer over mine meninger. at du så
ikke kan skrive i hele sætninger, men er nød til at skrive korte
kommentarer betragter jeg som en ringe kommunikationsform. Desuden er
det da lige så slemt med folk som dig som prøver at forsvare TDC blindt.

> Og ja jeg har TDC Adsl, ja jeg er tilfreds, og nej jeg læser ikke
Se&Hør
> selv om Kronprinsen nu helt sikkert [Tm] er blevet forlovet for 18
gang.

Hvad har Se&Hør, Kronprinsen og forlovelser med sagen at gøre?

> FUT netikette, fordi det ikke handler om Adsl mere.

Det har du ret i, du kom lidt af sporet.
Jeg lader FUT'en være, men jeg vil da have lov til at forsvare mig så
gruppen kan være med

mvh Bernhard


Peter Tønnesen (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 06-09-03 14:12

> De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
> sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
> gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
> at kunne gøre noget ved det.

Misundelig? LOL Jeg kunne ALDRIG finde på at vælge et Tele2 produkt, efter
min mening er det et amatør foretagende med usandsynligt uprofesionelle
arbejdsmetoder og ansatte.

Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
aldrig vil kunne matche, så mit grundlag for at skrive negativt ladede
indlæg om Tele2 har intet at gøre med misundelighed over pris eller andet.
Desuden ser jeg Tele2s pris fremstød som en faliterklæring og stank langt
væk af problemer fra starten... Hvis deres prisfremstød var permanent, så
synes jeg det var flot.

En af grundene til at jeg tager TDCs parti er blandt andet grundet
udtalelser fra venner og bekendte som både er TDC ansatte og en enkelt Tele2
ansat. Desuden på grundlag af Tele2s markedsføring, som talte til folks pung
og ikke deres forstand og deres usædvanlige frække fremgangsmåder i metroen
og hovedbanegården osv. Efter min mening et ganske usmageligt firma

> Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
> er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
> tydeligst her).

Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...

VH
Peter



Jørn Hundebøll (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 06-09-03 15:26

Peter Tønnesen wrote:

> Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
> aldrig vil kunne matche,

Det lyder meget spændende - kan du fortælle hvilket produkt det er og
hvor du køber det ?

>
> Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...

Ja, desværre bare til den dobbelte pris ...

Jørn


Bernhard Ege (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 06-09-03 23:59


"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> wrote in message
news:bjcqpc$psg$1@sunsite.dk...
> Peter Tønnesen wrote:
>
> > Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris
Tele2
> > aldrig vil kunne matche,
>
> Det lyder meget spændende - kan du fortælle hvilket produkt det er og
> hvor du køber det ?

Det vil jeg også gerne vide.

> >
> > Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
>
> Ja, desværre bare til den dobbelte pris ...

Hmm I skal vist lige checke dette review:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1856

En 2GHz Opteron tørrer røv på highend P4 og Barton systemer i spil
benchmarks og en del andre benchmarks. Spil er op til 50% hurtigere på
Opteron...

mvh Bernhard


Henrik (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-09-03 15:31


"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f59dd12$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret. Deres verden falder jo
> > sammen. De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de
> > gjort det. Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser uden egentlig
> > at kunne gøre noget ved det.
>
> Misundelig? LOL Jeg kunne ALDRIG finde på at vælge et Tele2 produkt,
efter
> min mening er det et amatør foretagende med usandsynligt uprofesionelle
> arbejdsmetoder og ansatte.
>
> Jeg kører selv en hastighed som Tele2 ikke udbyder og til en pris Tele2
> aldrig vil kunne matche, så mit grundlag for at skrive negativt ladede
> indlæg om Tele2 har intet at gøre med misundelighed over pris eller andet.
> Desuden ser jeg Tele2s pris fremstød som en faliterklæring og stank langt
> væk af problemer fra starten... Hvis deres prisfremstød var permanent, så
> synes jeg det var flot.
>
> En af grundene til at jeg tager TDCs parti er blandt andet grundet
> udtalelser fra venner og bekendte som både er TDC ansatte og en enkelt
Tele2
> ansat. Desuden på grundlag af Tele2s markedsføring, som talte til folks
pung
> og ikke deres forstand og deres usædvanlige frække fremgangsmåder i
metroen
> og hovedbanegården osv. Efter min mening et ganske usmageligt firma
>
> > Faktisk minder hele denne TDC/Tele2 snak mig om Intel/AMD snakken. Der
> > er fanatikere på begge side og de træder tydeligt frem (TDC siden er dog
> > tydeligst her).
>
> Overhovedet ikke, alle ved da at Intel er bedst...
>
Kan du dokumentere dine ovennævnte påstande, eller er det blot TDC-fanatiker
pludder.

Henrik



Peder Vendelbo Mikke~ (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 07-09-03 02:25

Bernhard Ege skrev:

> De misundelige vil jo helst ikke have vi har ret.

Jeg er ikke spor misundelig.

> Deres verden falder jo sammen.

Overhovedet ikke.

> De er blot bange for selv at tage chancen for ellers havde de gjort
> det.

Grunden til at jeg ikke konverterede var tekniske, jeg ønsker selv at
køre min egen mailserver og ikke modtage gennem Tele2s mailrelæ (da
jeg på et tidspunkt sætter noget mailfiltrering [1] op).

Der var vist også et eller andet problem, som skulle være løst nu, med
at få fast IP-adresse på det pågældende tidspunkt.

> Tele2 kan jo snildt have ret i deres udtalelser

De kan jo også have taget fejl og f.eks. glemt at nogle folk gerne vil
holde sommerferie, også selvom firmaet eventuelt fyrer en kampagne af i
samme periode.

[1] <URL: http://gfi.com/news/en/msec8freeware.htm >


Dorthe Aagaard Niels~ (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Aagaard Niels~


Dato : 06-09-03 13:57

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
> konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
> har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
Er det det? ja jeg bestilte tele2 adsl den 15.06 blev konventeret den 30.07
en mdr før jeg bad om, jeg var CC kunde før jeg blev konventeret. Hvor en af
mine bekendte havde boomtown adsl, han bestilte før mig og har stået uden
net siden midnat den 2. sep, hvor han ellers skulle være konventeret, men er
ikke sket endnu. TDC påstår de har taget ham ned på centralen, de kan godt
tage ham ned på centralen, men ikke konventere ham når der alligevel er en
teknikker på centralen. Han har flere gange været i kontakt med tdc, da han
delvis kan få kontakt via deres dns stadig, men alligevel påstår de at det
er taget ned, selvom han vel har snakket med 6-7 tdc medarbejdere, de er
ikke til at hugge og stikke i, så nu har tele2 fejlmeldt linjen og guderne
må vide hvornår han kommer online igen.

Hygge

Dorthe



SSC (08-09-2003)
Kommentar
Fra : SSC


Dato : 08-09-03 20:58

On Sat, 6 Sep 2003 14:56:42 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
<angelfire@cyberjunkie.dk> wrote:

>"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
>news:3f58c95f$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre den rigtige sandhed bag disse
>> konverteringer og oprettelser, for det er jo ikke kun konverteringerne der
>> har trukket ud, men også nyoprettelserne, er det også TDCs skyld?
>Er det det? ja jeg bestilte tele2 adsl den 15.06 blev konventeret den 30.07
>en mdr før jeg bad om, jeg var CC kunde før jeg blev konventeret. Hvor en af
>mine bekendte havde boomtown adsl, han bestilte før mig og har stået uden
>net siden midnat den 2. sep, hvor han ellers skulle være konventeret, men er
>ikke sket endnu. TDC påstår de har taget ham ned på centralen, de kan godt
>tage ham ned på centralen, men ikke konventere ham når der alligevel er en
>teknikker på centralen. Han har flere gange været i kontakt med tdc, da han
>delvis kan få kontakt via deres dns stadig, men alligevel påstår de at det
>er taget ned, selvom han vel har snakket med 6-7 tdc medarbejdere, de er
>ikke til at hugge og stikke i, så nu har tele2 fejlmeldt linjen og guderne
>må vide hvornår han kommer online igen.
>
>Hygge
>
>Dorthe
>

Det samme er sket for mig. Skulle være konverteret til Tele2
ADSL fra TDC men der er intet sket, bortset fra TDC har nedlagt min
linie hos dem. Har måttet finde mit støvede gamle 56K modem frem igen.

Har nu fejlmeldt min linie hos TELE2 - men ingen kan sige hvornår det
kommer op at køre

SSC

Jørgen L (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen L


Dato : 05-09-03 20:06


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej.
> Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
> TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> Hmm....................... er stadig på TDC adsl.

Jeg skulle have været konverteret d. 23.07 men det blev udskudt til den 3
sep. men det er stadig ikke sket
nu har TDC nedtaget min adsl så jeg må på med min isdn jeg har ikke
haft adsl siden i går og får det måske, de ved endnu ikke helt hvornår, i
næste uge. hmmmmmm.

> Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter

har prøvet det i dag hvor jeg brugte omkring 2 timer hvor vente tiden var
1,5 time for de 2 opkald til tele2 og 3 min hos tdc

> Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
lukket
> min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
> idag.

ja du er heldig


> Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
vide
> at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
> et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
> jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
> dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
> konverteringen................... hvem det så er.

oplevet nøjagtig det samme

>
> Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
29.05.2003
> de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
til
> 5 MÅNEDER.

Jeg bestilte d. 03.06
>

Jeg er træt af dem og ovevejer at droppe dem og måske hoppe på sonofon i
stedet godt nok 25% dyrere men så er det også 512/512

Hilsen Jørgen



Bjarke Hansen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-09-03 20:52

"Jørgen L" <Noemail@nomail.dk> wrote in message
news:bjamqn$r9s$1@sunsite.dk...

> har prøvet det i dag hvor jeg brugte omkring 2 timer hvor vente tiden var
> 1,5 time for de 2 opkald til tele2 og 3 min hos tdc


Hmm, 3 minutter ved tdc.. Det var langt tid.. jeg ringed også idag...
Direkte igennem til omstillingen på 4x80, spurtge efter adsl kundeservice...
og igen ingen ventetid...

Men okay, nu har jeg også gået og arbejdet i et af TDCs locationer... og de
har altså nogle kæmpe kontorer, kun til kundeservice, salg osv... og
samtidigt så det da ud til at de havde det rimeligt godt.. De havde i
hvertfald tid til en masse rygepauser og weekendsnak.



Henrik (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-09-03 15:35


>
> Hmm, 3 minutter ved tdc.. Det var langt tid.. jeg ringed også idag...
> Direkte igennem til omstillingen på 4x80, spurtge efter adsl
kundeservice...
> og igen ingen ventetid...
>
> Men okay, nu har jeg også gået og arbejdet i et af TDCs locationer... og
de
> har altså nogle kæmpe kontorer, kun til kundeservice, salg osv... og
> samtidigt så det da ud til at de havde det rimeligt godt.. De havde i
> hvertfald tid til en masse rygepauser og weekendsnak.
>
Måske de skulle efteruddanne noget servicepersonale til tekniker ?

Henrik



Tybalt (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Tybalt


Dato : 06-09-03 09:46


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej.
> Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
> TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> Hmm....................... er stadig på TDC adsl.

Ser ud til vi er flere i samme båd... Nogen forslag til hvad man kan lave,
mens man på 40. minut venter på at komme igennem til support?

\henrik



Kadann (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Kadann


Dato : 06-09-03 10:08

> Ser ud til vi er flere i samme båd... Nogen forslag til hvad man kan lave,
> mens man på 40. minut venter på at komme igennem til support?
>
> \henrik

Lær at strikke og lav nogle lækre bluser?



Andreas Falck (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 06-09-03 12:58

Tybalt fakemail@shutup.com skrev dette:

[ ... ]
> Ser ud til vi er flere i samme båd... Nogen forslag til hvad man kan
> lave, mens man på 40. minut venter på at komme igennem til support?

Tja hvis du nu stod uden for min dør, så ville jeg da sige hej til dig
med en kop duftende frisklavet kaffe i den ene hånd og et stykke
rigtig lækkert snasket wiernerbrød i den anden

Og så håber jeg at min konvertering kommer til at foregå smertefrit


Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/
http://www.clubfes.subnet.dk/
http://www.sdanet.dk/ - http://skabelsen.info/


Jan Larsen (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 08-09-03 13:32


"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej.
> Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC til
> TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
>
> Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
> kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
som
> noget af det første siger hen skulle "du" have været konverteret i dag,
det
> viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede antal
> (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr. på
2
> lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
> nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
>
> Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
lukket
> min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være konverteret
> idag.
>
> Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
vide
> at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse og
> et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
> jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender til
> dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
> konverteringen................... hvem det så er.
>
> Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
29.05.2003
> de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
til
> 5 MÅNEDER.


Tja. Lørdag morgen ingen forbindelse til internettet, jeg ringer til TDC for
at høre hvad der er galt medarbejderen siger min linie er nedlagt fysisk,
jeg siger det kan ikke passe for alle lamper lyser så forbindelse er der,
mdarbejderen siger at hun intet kan gøre i weekenden men vil få en til at
ringe til mig mandag................... jeg blev ringet op af en TDC
medarbejder som lovet, vedkommende lover at genåbne min linie ( som det
viser sig ikke er nedlagt fysisk) men bare er lukket på mit abonnement.

Efter at have talt med medarbejdere hos både TDC og TELE2 må jeg konstaterer
at den ene part er fuld af løgn hvis en af beskyldningerne er sande, for de
skylder skylden på hinanden.

Talte med en TELE2 supporter for ca 15 minutter siden og han anede ikke en
disse om hvornår jeg ville blive konverteret samtidig opfordrede han mig til
at indsende en klage til deres hovedsæde, som jeg tror ikke nytter en disse.

Venlig Hilsen
Jan Larsen





Peter Mouritsen (09-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Mouritsen


Dato : 09-09-03 19:26

Ja jeg skulle ha´ været på 1 juli hos Tele2, får en konverteringsdato 3-9,
men sidder nu her stadig uden ADSL.
Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
henvendelser til Tele2 support.
De siger der er en teknisk fejl et eller andet sted, ja ja og hvad kan jeg
bruge det til ??

Har skriftligt klaget til Tele2, men tror heller ikke det nytter.

V.H. Peter
7400 Herning


"Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5c7610$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f58a4a6$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej.
> > Ja det gik som jeg frygtede, jeg skulle have været konveteret fra TDC
til
> > TELE2ADSL idag fredag d. 5 september,
> > Jeg har fint modtaget pakken med det nye skillefilter og modem som skal
> > bruges og linien skulle være konverteret senest her kl 16.00
> > Hmm....................... er stadig på TDC adsl.
> >
> > Kl 16.09 ringer jeg til Tele2ADSL kundeservice og efter ca 25 minutter
> > kommer jeg igennem hvor jeg præsenterer mig for support medarbejderen og
> som
> > noget af det første siger hen skulle "du" have været konverteret i dag,
> det
> > viser sig at TDC ikke har kunnet overkomme at konverterer det lovede
antal
> > (iflg. support medarbejderen), samtidig søger han efter mit telefon nr.

> 2
> > lister som han siger for at se om jeg er mellem dem som de ikke
> > nåede............................ men ingen med mit telefonnr.
> >
> > Support medarbejderen siger at jeg skal være glad for at TDC ikke har
> lukket
> > min linie for det har de gjort ved mange andre som skulle være
konverteret
> > idag.
> >
> > Jeg spørger så til et password til at komme på deres linie, men får at
> vide
> > at det skal man ikke bruge hos dem, så spørger jeg til en email adresse
og
> > et password, supporteren spørger om jeg ikke har modtaget det, nej siger
> > jeg, supporteren siger, så printer jeg det ud med det samme og sender
til
> > dig, samtidig vil han sende en mail til "dem" som står for
> > konverteringen................... hvem det så er.
> >
> > Tja. her sidder jeg så og venter på næste udspil, jeg bestilte d.
> 29.05.2003
> > de 5 uger der kunne gå inden konverteringen var på plads bliver sgu nok
> til
> > 5 MÅNEDER.
>
>
> Tja. Lørdag morgen ingen forbindelse til internettet, jeg ringer til TDC
for
> at høre hvad der er galt medarbejderen siger min linie er nedlagt fysisk,
> jeg siger det kan ikke passe for alle lamper lyser så forbindelse er der,
> mdarbejderen siger at hun intet kan gøre i weekenden men vil få en til at
> ringe til mig mandag................... jeg blev ringet op af en TDC
> medarbejder som lovet, vedkommende lover at genåbne min linie ( som det
> viser sig ikke er nedlagt fysisk) men bare er lukket på mit abonnement.
>
> Efter at have talt med medarbejdere hos både TDC og TELE2 må jeg
konstaterer
> at den ene part er fuld af løgn hvis en af beskyldningerne er sande, for
de
> skylder skylden på hinanden.
>
> Talte med en TELE2 supporter for ca 15 minutter siden og han anede ikke
en
> disse om hvornår jeg ville blive konverteret samtidig opfordrede han mig
til
> at indsende en klage til deres hovedsæde, som jeg tror ikke nytter en
disse.
>
> Venlig Hilsen
> Jan Larsen
>
>
>
>



Bjarke Hansen (09-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-09-03 20:39

"Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...

> Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
> henvendelser til Tele2 support.

Havde du TDC før?

Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil nu
software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er kommer
over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato



Jørn Hundebøll (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Hundebøll


Dato : 08-09-03 20:40

Bjarke Hansen wrote:

> "Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
> news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...
>
>
>>Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods adskillige
>>henvendelser til Tele2 support.
>
>
> Havde du TDC før?
>
> Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
> lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil nu
> software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er kommer
> over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
> IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato
>
>
Husk at TDC (sikkert) bruger PPPoE og Tele2 bruger DHCP (dvs. ingen
brugernavn/password).

Jørn


Peter Mouritsen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Mouritsen


Dato : 12-09-03 18:11

Det var ikke TDC der havde klumret, men derimod Tele2, Men hva´gør det nu,
når bare det endelig virker

Og ja jeg er blevet konverteret fra TDC.

V.H. Peter


"Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
news:F0q7b.488$kr.172@news.get2net.dk...
> Bjarke Hansen wrote:
>
> > "Peter Mouritsen" <phm1@get2net.dk> wrote in message
> > news:xWo7b.463$EM7.138@news.get2net.dk...
> >
> >
> >>Alle lamper på modem lyser grønt, men kan ikke komme på, trods
adskillige
> >>henvendelser til Tele2 support.
> >
> >
> > Havde du TDC før?
> >
> > Mit modem står nemlig også med alle lamperne tændt... Mens TDC i morges
> > lukkede for forbindelsen.. Jeg ved så ikke om det bare er TDC der indtil
nu
> > software messigt har spæret mig ude fra deres netværk.. Eller jeg er
kommer
> > over på tele2, men de ikke har åbnet for mig, så jeg kan få tildelt en
> > IP.... ham jeg snakkede om, snakkede bare om ny konvateringsdato
> >
> >
> Husk at TDC (sikkert) bruger PPPoE og Tele2 bruger DHCP (dvs. ingen
> brugernavn/password).
>
> Jørn
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177485
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408406
Brugere : 218885

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste