litter pearls
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 05-09-03 14:39

Hej er der nogen af jer der har erfaring med katte gruset litter pearls som
man kan bøbe hos dyrlægen?

Fra : Ida

Dato : 05-09-03 15:22

--
"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen af jer der har erfaring med katte gruset litter pearls
som
> man kan bøbe hos dyrlægen?

Hej Jacob *s*

Jeg har en enkelt gang forsøgt mig med disse små plastikkugler og virker
rent faktisk fint de første 14 dage - ingen lugt af katteurin.. men en måned
holder det altså ikke og jeg havde kuglerne overalt i stuerne *G*
Hvis du kun har en enkelt kat, så er det måske værd at prøve .. der er ikke
så meget at slæbe på og du slipper da i hvert tilfælde for kattegrusfodspor,
men jeg synes det er urimeligt dyrt ift almindeligt grus *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Line Wolff

Dato : 05-09-03 15:28

In article <3f58921c$0$97231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jnordestgaard@tdcadsl.dk says...
> Hej er der nogen af jer der har erfaring med katte gruset litter pearls som
> man kan bøbe hos dyrlægen?

Jeg bruger et lignende grus, Percato Rocks. Det er også et silikatgrus,
men gruset er firkantet og altså ikke kugleformet. Det er en stor
fordel, da kuglerne har en tendens til at trille rundt i hele huset - og
kattene synes de er meget sjove at lege med.
Jeg har to katte og en pose på 7,6 liter holder præcis 1 måned og 2 dage

Jeg køber gruset i Tyskland (hos zooplus.de) da silikatgrus er ALT for
dyrt at købe i Danmark. Jeg giver 500-600,- for 10 poser incl. porto.

Jeg kan varmt anbefale Percato Rocks (har før brugt Extreme Classic, som
er et klumpende grus, men kunne ikke holde pudderlugten ud til sidst og
skiftede derfor til silikat).

mvh Line

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 06-09-03 10:17

Hej Line. Det kunne være det skulle prøves. Har du en email add på det?

Fra : Line Wolff

Dato : 06-09-03 14:14

> Hej Line. Det kunne være det skulle prøves. Har du en email add på det?

Jeg har et link til deres hjemmeside: http://www.zooplus.de

mvh Line

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-09-03 15:53

In article <3f58921c$0$97231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jacob
Nordestgaard <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote:

> Hej er der nogen af jer der har erfaring med katte gruset litter pearls som
> man kan bøbe hos dyrlægen?

Jeg har ikke selv prøvet, men synes jeg kan huske at emnet var oppe
lige da de perler kom frem - og at de fleste have en udpræget
"ØV-oplevelse" - noget med sjaksvåde bakker og misfornøjede katte..
desværre

Fra : Dianna

Dato : 05-09-03 20:09

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen af jer der har erfaring med katte gruset litter pearls
som
> man kan bøbe hos dyrlægen?

Vores katte bakke var sjask våd da vi prøvede det. Jeg synes ikke det sugede
ordenligt, Man skulle lige tænke sig om når man hældte det op i bakken, for
l..tet hopper jo... Og når kattene slæbte det med ud af bakken, var det
lynhurtigt i hele hytten, i forhold til almindeligt grus, selv om vi har en
pote-måtte foran bakken.
Jeg tror slet ikke Phister kunne drømme om at bruge det mere.... Da staklen
var indlagt for urinvejssten skulle han jo tisse på noget lignende (ikke
sugende) for at de kunne undersøge urinen. Da jeg senere prøvede at få ham
til det igen herhjemme for at få en urinprøve, tissede han på gulvet ved
siden af bakken, efter at have holdt sig ufatteligt længe.. Det resulterede
i en gang i narkose.... Synd for mitten, og rimelig dyrt.

Forleden ville jeg prøve kattestrøelse, sådan noget savsmuldsagtigt fra FDB.
.....Fandme nej... jeg havde blandet det med noget af det gamle for lige som
at gøre det forsigtigt. Det er første gang nogensinde de ikke har villet
bruge bakken. Det endte med at den ene sked på gulvet, Phister som jo ellers
aldrig vil tisse i tomme bakker eller i plastik kattegrus, skyndte sig op i
den tomme bakke, efter jeg havde hældt alt det "ækle" savsmuld ud, og
leverede en kæmpe sjat.... Ærgeligt at man ikke lige stod og skulle bruge en
urinprøve.. Der heller dårligt blevet vasket og genfyldt bakke med det gode
gamle grus før Paulus også lige skulle tisse.... Så det kan ihvertfald ikke
anbefales.

Dianna

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 06-09-03 10:15

okay kan høre der generalt er dårlige erfaringer. Tak for hjælpen, det vil
vi ikke prøve så. Vi har kun en kat(killing) og vi bruger EC. det synes jeg
også godt om, men den baby puder lugt er lidt træls. Vi har trægulv under
kattebakken og der er også lidt fodspor. Jeg bor i Holstebro/jylland så kan
har ikke adgang til puppy. Er der nogen som kender et mærke kvalitetsmæsigt
som er ligeså godt som EC men som ikke "dufter"

Knus Vibeke

Fra : Pia J

Dato : 06-09-03 10:32

"Jacob Nordestgaard" <jnordestgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> har ikke adgang til puppy. Er der nogen som kender et mærke
kvalitetsmæsigt
> som er ligeså godt som EC men som ikke "dufter"

Jeg mener EverClean findes i en variant uden duft? Også den med, er ikke
ligeså slem som Extreme Classic (kan ikke huske, om du bruger EC for det ene
eller andet mærke) - typen af grus er det samme.

:Pia

Fra : Stine Sørensen

Dato : 06-09-03 17:04

Hejsa,

Her i hytten har vi brugt Vitakraft Compact i godt 3 år (med et par enkelte
mislykkede sidespring til bl.a. Extreme Classic, som hurtigt blev kasseret,
fordi misserne og jeg var enige om ikke at kunne lide "duften").

Vitakraft får godt nok ikke den allerbedste karakter på NG'ens hjemmeside,
men de mest åbenlyse fordele for mig er at:

1) Det suger/klumper udmærket
2) Gruset støver ej
3) Det minimerer odeur'en tilfredsstillende
4) Kattene er glade for det

Jeg giver i øvrigt 119,- for 2 kasser/pakker med 8 kg i hver.

Held og lykke med grus-jagten

Stine

Fra : Dianna

Dato : 06-09-03 19:56

"Stine Sørensen" <stine@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3) Det minimerer odeur'en tilfredsstillende
> 4) Kattene er glade for det
>
> Jeg giver i øvrigt 119,- for 2 kasser/pakker med 8 kg i hver.

Det bruger jeg også, det er det bedste jeg endnu er stødt på, har ellers
prøvet en del. Jeg mener jeg giver 299,- for 4 pakker.

Det kan varmt anbefales.

Ellers er der det fra FDB/Coop der er gult på posen og hedder Compact, det
er også rigtig godt og billigt. Fås i Irma, Kvickly og alle Brugserne.

Dianna