råd mod blæner eller blister på tungespids~
Fra : mig

Dato : 05-09-03 14:31

Hej med jer
Jeg har fået nogle blæner på tungen, jeg er blevet behandlet for svamp, da
jeg på det sidste har fået en masse pencelin, og man mente, at det måske
kunne hjælpe mig.
Det er også hjulpet lidt, men der er stadig ligesom to blæner på
tungespidsten, er der nogle af jer, der har et godt råd.?
Håber i har et godt svar.
Mange hilsner fra
Jørn

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-09-03 15:03

Skyld munden enten i klorhexidin mundskyld eller i vand tilsat salt..

VH
Padmé

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-09-03 15:55

"Zendium tandpasta" plejer at være godt. Man kan også smøre lidt af
tandpastaen på blisten.

VH Birgitte

Fra : mig

Dato : 06-09-03 11:19

Hej
Hvad er blandings forholdet, med salt og vand, og er det lige så godt som
klorhexidin mundskyld.
Mange hilsner fra
Jørn

Fra : Padmé Amidala

Dato : 06-09-03 11:31

Umiddelbart synes jeg at saltvand virker bedst. Men det kan være nemmere
bare at købe en dunk klorhexidin mundskyld på apoteket..
Blandingsforholdet for saltvandet er ca. 1 glas vand og 1-2 knivspidse
salt..
Det er bedst, hvis du fordeler glasset over hele dagen, og så laver et nyt
glas hver dag.
Lige et godt råd, lad være med at synke det...

Håber du kan bruge det til noget...

VH
Padmé Amidala

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 15:58

prøv at køb en flaske "myra-dråber" Det hjælper mig, hvis jeg har fået en
blist.

Fra : mig

Dato : 05-09-03 22:26

Hej
Hvor køber mans så disse dråber.?

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-03 19:41

> Hvor køber mans så disse dråber.?

Mener det var Matas, ellers prøv apoteket.

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Lene

Dato : 05-09-03 21:18

Longovital skulle være helt uovertruffen mod blister på tungen. Købes hos
helsekost eller matas.
Lene

Fra : Mari

Dato : 05-09-03 21:41

"Lene" <lene@satzone.com> skrev i en meddelelse
> Longovital skulle være helt uovertruffen mod blister på tungen. Købes
hos
> helsekost eller matas.

korrekt - og det er endog så blændende, at der må reklameres med det -
og tandlæger anbefaler det.

/Mari