Redigering af Intranet via FrontPage
Fra : Henrik Johansen

Dato : 05-09-03 13:27

Hej alle

Jeg har som en del af mit arbejde, tjansen med at koordinere
vores Intranet.
Intranettet ligger på et TDC Web-hotel.
Efter et serverskift hos TDC, har vi pludselig fået problemer med
at opdatere via FrontPage.
Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at få adgang via Åbn
websted.
Den står et minuts tid med timeglas. Når den timer ud, kommer der
en meddelelse om, at webstedet ikke findes eller er
skrivebeskyttet.

En variant af problemet er, at du får lov at komme ind og kan se
mapper og filer. Filer kan åbnes, redigeres og gemmes, men det er
ikke muligt at sige "Gem som..."

Jeg bruger nu udelukkende ftp til opdatering.

TDC anderkender det ikke som et problem, der har noget med dem at
gøre. Jeg har talt med Helpdesk 117 gange, men de konstaterer
tørt, at det kører fint hos dem.

Jeg har siddet med tre forskellige udgaver af FrontPage på tre
forskellige udgaver af Windows, men lige lidt hjælper det.

Dog er der undtagelser. Af de 7 medarbejdere, der har
opdateringsopgaver, er der én hvor det virker virker uden
problemer. Det er mig ikke muligt at spotte en forskel i
opsætningen, men der må jo være en eller anden forskel.
Når jeg sidder hjemme i privaten er der heller ingen problemer.

Hvis der er nogen der har en ide om hvad problemet kan være, vil
indlæg til gruppen være mere end velkomne.

Hilsen fra Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 05-09-03 14:44

"Henrik Johansen" <r01hjo@af-dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den står et minuts tid med timeglas. Når den timer ud, kommer der
> en meddelelse om, at webstedet ikke findes eller er

Check om du har en firewall.

> Jeg bruger nu udelukkende ftp til opdatering.

det giver / kan give problemer at anvende ftp samtidig med at du bruger
FrontPage.

Falcon

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-09-03 21:58

Forkert - det kan give problemer, hvis serveren har fp-ekstensions - men
ikke ellers. FP har et udmærket indbygget ftp-program. FP 2003 er endnu mere
klart på det område.
Nogle udbydere,der tilbyder FP-extensions, har blokeret for ftp-adgangen
uden videre af hensyn til risikoen for at man lægger serveren ned, hvis den
også har fp-extensions.
--
ahw