scsikort driver?
Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 07-04-01 19:15

jeg har et adaptec 19160 scsikort monteret på mit asus a7v.
På mit scsi kort har jeg harddisk, 121032S brænder og et plextor "ultraplex
40max" cd rom drev.
Min pc kører win2000 pro.

Mit cd romdrev kan under denne konfiguration kun køre 8 speed - og jeg
fatter ingenting.

Jeg har prøvet med et andet untraplex40max med samme resultat. DVS at det
muligvis er mit scsikort det er galt med. Jeg bruger adaptecs nyeste driver
til win2k. Findes der en anden driver? Har du samme konfiguration uden
problemer? Eller ved du bare hvad der er galt? Så hører jeg gerne fra dig...

Med venlig hilsen

Palle

Fra : Bruun

Dato : 07-04-01 22:28

Hejsa,

"PALLE JOHANSEN" <cliffhanger@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> til win2k. Findes der en anden driver? Har du samme konfiguration uden
> problemer? Eller ved du bare hvad der er galt? Så hører jeg gerne fra

Har du tjekket inde i bios på kortet om der skal ændres nogle
indstillinger?!

Jeg har oplevet nogle gange at f.eks. ultra160-harddiske som blev monteret
til sådan en 160 controller ikke altid blev sat til den rigtige overførsel?!

Jeg ved ikke lige om man kan ændre transfer for disse enheder i
controllerens bios, men det er da et forsøg værd!

Hvad hvis du kun kører med dit UltraPlex?! dvs. piller brænderen af? Hvad
sker der så? Hvordan har du egentlig målt at dit cdrom drev kun kører med 8
x?!

Mvh Kim Bruun

Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 08-04-01 11:21

Hej Kim - tak for dit svar.

- Jeg har tjekket mine instillinger på kortet - dvs. at jeg intet har
ændret - alle enheder står til at overføre med 160 MB.

- Jeg har samme resultat uanset om jeg har min brænder tilsluttet eller ej.
I øvrigt kører mit system perfekt i fx WinME.

- Jeg har brugt programmet CheckCD som følger med WinOn Cd 3.8. Det var i
øvrigt også her jeg opdagede fejlen. Det er svært at brænde 12x fra cd til
cd når cd-rom kun 8x...

Hilsen Palle

Fra : Bruun

Dato : 08-04-01 11:29

Hejsa,

> [...]
> øvrigt også her jeg opdagede fejlen. Det er svært at brænde 12x fra cd til

Så kan det måske være som Jesper Rasmussen skriver. At det er en bug i
Adaptech's driver.

Men så ville jeg mene at den også skulle lave samme knald med brænderen i
hastigheden?! Du siger gennem WinOnCD. Jeg ved ikke om WinOnCD kan
detekterer de medier som du bruger. Hvilke medier anvender du?! Det er ikke
alle som kan klare 12x speed!! Men hvis du anvender 12x medier... Så er jeg
nok på rimelig bar bund?! Har du prøvet at teste det gennem Nero Burning
ROM?! Den detekterer nemlig også dit cdrom drevs hastighed.

Det er lige hvad jeg kan komme på foreløbig!

Mvh Kim Bruun

Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 08-04-01 15:41

> [...]
> nok på rimelig bar bund?! Har du prøvet at teste det gennem Nero Burning
> ROM?! Den detekterer nemlig også dit cdrom drevs hastighed.

- Jeg har samme problem UANSET hvilke programmer jeg anvender.

Jeg vil igen gøre opmærksom på, at min maskine fungerer aldeles perfekt mht.
cd-rom og alle brændinger under alle andre OS. Det er kun i W2k det er galt.

Jeg har undersøgt lidt ang. denne bug i adaptecs drivere. Det skulle også
være galt med 29160 scsikort.
Mit problem er så bare, at microsoft har lavet deres egen drive til 29160,
men ikke til 19160.

Er der mon nogen, der sidder og fedter med at lave drivere der hjemme? Så
lav gerne een til mig!!

Hilsen Palle

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-04-01 09:02

On Sat, 7 Apr 2001 20:15:18 +0200, "PALLE JOHANSEN"
<cliffhanger@get2net.dk> wrote:

-klip-

> [...]
>problemer? Eller ved du bare hvad der er galt? Så hører jeg gerne fra dig...

Problemet skyldes en bug i adaptecs W2K-drivere - prøv at bruge W2K's
egne!
Se evt. news:dk.edb.hardware.server

--

/Jesper Rasmussen
OBS: Remove -NOWAY- from emailaddress before replying.

Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 08-04-01 11:35

Interessant læsning -

Nu mangler jeg så bare at finde en windows driver til 19160.

Windows 2k understøtter - så vidt jeg ved - nemlig ikke lige mit scsikort
19160. Under installation skal jeg bruge en speciel diskette med driver (fra
adaptec) til kortet for at installationen kan køre.

Hvad gør jeg så???

Palle

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-04-01 12:06

On Sun, 8 Apr 2001 12:35:13 +0200, "PALLE JOHANSEN"
> [...]

>19160. Under installation skal jeg bruge en speciel diskette med driver (fra
>adaptec) til kortet for at installationen kan køre.

Prøv at dobbeltklikke på din SCSI-controller under enhedshåndtering
- vælg fanebladet "Driver" og dernæst "Opdater driver.."
- lad Windows søge efter en passende driver
- vælg feltet med teksten "Installer en af de andre drivere"
- her skulle gerne være en Microsoft-driver.

Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 08-04-01 15:37

> [...]
> - vælg feltet med teksten "Installer en af de andre drivere"
> - her skulle gerne være en Microsoft-driver.

Men det er der bare ikke.... Jeg har mulighed for at vælge mellem 2
forskellige drivere - begge fra Adaptec!!

Andre bud?

Hilsen Palle

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-04-01 21:21

On Sun, 8 Apr 2001 16:36:52 +0200, "PALLE JOHANSEN"
<cliffhanger@get2net.dk> wrote:

>Men det er der bare ikke.... Jeg har mulighed for at vælge mellem 2
>forskellige drivere - begge fra Adaptec!!
>
>Andre bud?

Nej ikke lige umiddelbart - desværre

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 10-04-01 17:54

--klip--

>Nej ikke lige umiddelbart - desværre

jo, og så alligevel - prøv at spørg' i

eller se om du finde noget på adaptecs supportsider:

http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic