Kald funktion fra anden funktion via varia~
Fra : Nikolaj Hviid

Dato : 05-09-03 12:59

Hej
Først og fremmest undkyld den dårlige overskrift, men kunne ikke finde på
noget bedre. Jeg har en side hvor det gælder om at kunne inkuldere mest
muligt og dermed undgå for mange gentagelser på de forskellige sider, men
har nogle problemer med hvordan jeg skal få ændret noget af indholdet. Et
eksempel:

min første side index.asp kalder <head> og <body> tag fra den inkl. side
således

<!--#include file="ink.asp"-->
<%
sidestart ""
%>

på siden ink ser det sådan ud (forindklet):

Sub sidestart(javascript)
<head>
meta osv...
</head>
end sub

Men på en anden side vil jeg gerne have et javascript ind i <head>-taget...
derfor således (openwindow er navnet på den sub der indholder javascriptet)

<!--#include file="ink.asp"-->
<%
sidestart "openwindow"
%>

og i ink.asp
Sub openwindow
(javascript)
End sub

Og her kommer problemet så for navnet på sub-funktionen bliver jo overført
som variablen javascript og hvordan får jeg fortalt computeren at den skal
se dette som en anden sub der skal eksekveres 8altså hvordan skal den string
der klader subfunktion "openwindow" fra subfunktionen "sidestart" se ud)?

Selvfølgelige kunne jeg dele sidestart op i to, en før og en efter <head>,
men af andre grunde vil dette være smart his det kunne lade sig gøre. Håber
du forstår spørgsmålet. på forhånd tak.

Nikolaj Hviid

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-03 22:46

Nikolaj Hviid skrev:

> <!--#include file="ink.asp"-->
> <%
> sidestart ""
> %>

Hvis jeg forstår dig korrekt, så ligger der en asp-sub i ink.asp
der hedder sidestart - er det rigtigt?

> Sub sidestart(javascript)
> <head>
> meta osv...
> </head>
> end sub

Hm - har du response.write-linjer til at udskrive data? Hvad bruges
variablen javascript til?

> Men på en anden side vil jeg gerne have et javascript ind i
> <head>-taget...

Skal det javascript kun bruges på den ene side? Skal der benyttes
andre javascripts (i <head>) på andre sider? Hvad med at lægge
javascriptet i en fil for sig, og så evt. nøjes med at linke til
den når det er nødvendigt.

> <%
> sidestart "openwindow"
> %>
>
> og i ink.asp
> Sub openwindow
> (javascript)
> End sub

Du kalder sidestart med parameteren "openwindow". Så er det
sidestart der er ansvarlig for at kalde proceduren "openwindow" -
selvom parameteren og proceduren har samme navn er der ikke nogen
"autologik" der sørger for at starte procedurer.

Her er en model for sidestart der inkluderer et javascript hvis det
får parameteren sand (true):

<%

Sub sidestart(medScript)
   Response.write "<head>meta osv..."