Ombygninskaos
Fra : Helle

Dato : 05-09-03 10:49

Hej Gruppe.

Jeg skriver om hjælp fordi vi på mandag får håndværkere og en MASSE larm. Vi
skal have brækket badeværelset ned og der skal sættes nyt op - dvs fliser,
gulv og det hele. Det betyder at misserne skal spærres inde i køkkenet og
stuen (disse hænger sammen). Deres mad og vandskål forbliver hvor de er men
kattetoilettet bliver nødt til at blive flyttet fra badeværelset og ind i
stuen/køkkenet. Der er masser af plads i stuen/køkkenet. Vil de kunne finde
ud af at gå på bakken når de nu pludselig skal gøre det i stuen? og når de
er spærret af for adgang til resten af lejligheden?
Grunden til at vi vælger at spærre dem inde i køkkenet og stuen er, fordi
håndværkerne render ud og ind og vi vil jo ikke have at misserne kommer
udenfor. (de er indekatte). Vi vil også forsøge at skåne dem lidt for lyden
og larmen der vil være ved ombygning. Dette kommer til at stå på i 2-3 uger
men jeg tænker på hvordan gør vi det bedst for misserne? er det okay at vi
spærrer en del af lejligheden af for dem selvom de er vant til at være der?
vil de mon kunne finde ud af det med bakken? og hvordan håndterer vi de
stress der måske kommer hos dem pga. larmen og det kaos der bliver?
De vil jo ikke kunne gemme sig på deres sædvanlige trygge steder når de
bliver utrykke da de ikke har adgang til disse steder imens det står på.

Gode råd søges.

Mvh Helle

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Jane

Dato : 05-09-03 11:10

Helle skrev i <news:3f585c1f$0$54805$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> plads i stuen/køkkenet. Vil de kunne finde ud af at gå på bakken når
> de nu pludselig skal gøre det i stuen?

Jeg vil tro de kan finde ud af det. Jeg har selv haft min kat
lukket inde i et rum da jeg skulle have skiftet vinduer, og
når den omkring nytår (for meget larm til at jeg turde være
hjemme der hvor jeg boede før) var på besøg hos min mor. Bare
du ikke stiller kattebakken for tæt på mad og drikke tror jeg
ikke du får mange problemer.

> Vi vil også forsøge at skåne dem lidt for lyden og larmen der vil være
> ved ombygning. Dette kommer til at stå på i 2-3 uger men jeg tænker på
> hvordan gør vi det bedst for misserne?

Jeg har selv valgt at flytte min kat på ferie hos min mor når
der var håndværkere i lejligheden mere end en dag for at undgå
larmen skulle skade sarte misse-ører. Men jeg ved ikke om det
bare er mig som er pylret eller om katten er ligeglad. Men når
hun er bange for en støvsuger syntes jeg en boremaskine må
være slem. Hvis dine katte kan lide støvsugere er de måske
ikke så sarte som min.

Jane

Fra : Helle

Dato : 05-09-03 11:20

> [...]
> hun er bange for en støvsuger syntes jeg en boremaskine må
> være slem. Hvis dine katte kan lide støvsugere er de måske

Mine katte elsker ikke ligefrem støvsugeren men de er heller ikke som sådan
bange for den. Når støvsugeren er ca 1 meter fra dem, ja så går de væk men
ellers gør de bare store øjne efter den. Så helt slem er den ikke
Jeg havde også tænkt på at flytte dem mens det stod på men kender desværre
ikke nogen som de kan komme hen til. Jeg tror såmænd også nok det skal gå -
det er jo kun de første par dage hvor det larmer meget når det hele skal
brækkes ned. Heldigvis skal gulvet ikke hamres op men der skal bare glattes
og lægges nye fliser på når de gamle er taget af.
Jeg synes ikke du er pylret.
Vi vil naturligvis lukke dørene ind til stuen og køkkenet og så bliver der
sat plastik for dørene pga. støv. Det må alligevel tage en hel del lyd. Når
jeg er hjemme vil jeg tilbringe det meste af tiden hos misserne i stuen og
køkkenet - det er jo her i stuen at min computer står og sådan.

Jeg håber det går...

Mvh Helle

Fra : Jane

Dato : 05-09-03 11:25

Helle skrev i <news:3f586346$0$54764$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Mine katte elsker ikke ligefrem støvsugeren men de er heller ikke som
> sådan bange for den.

Jeg tror ud fra din beskrivelse det vil gå fint. Måske vil kattene
endda syntes det er spændende og være nysgerrige efter hvor den
lyd kommer fra.

Jane

Fra : Helle

Dato : 05-09-03 11:38

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Jeg tror ud fra din beskrivelse det vil gå fint. Måske vil kattene
> endda syntes det er spændende og være nysgerrige efter hvor den
> lyd kommer fra.
>
> Jane

Ja det vil Sylvester i hvert fald være (mco). Da vi skulle have skåret hul i
køkkenskabet til afløb til opvaskemaskine stod han og jokkede rundt oven i
vvs manden mens han skar *g*

Mvh Helle

Fra : Tonnie Linhart

Dato : 06-09-03 19:55

> Det er inde-katte, der er tale om?
Hvis jeg skulle få håndværkere her i mine små rum, som jeg deler med en
træls vært, ville mine udendørskatte bare stikke af, mens det stod på.
Jeg er overbevist om, at de nok skulle vende tilbage igen, for de har
det meget bedre her, end jeg har. Jeg bor¨på 32 m2 med en vært lige ved
siden af, der vil blande sig i alt, og jeg deler badeværelse med ham.
Men mine katte stor-trives, og de er født her på stedet.
Så uanset hvad der sker, så vil mine katte altid have det godt her. Det
er bare mig, der vil flytte, når det bliver økonomisk muligt og gerne
vil have dyrene med mig. Og vi bliver nok boende et år eller to, mens
jeg sparer penge sammen.
Men det handler om, at kattene er trygge, osse selvom der kommer
håndværkere, og indekatte er nok noget mere sarte end udekatte, men de
skal nok overleve det.

Tonnie

Med venlig hilsen
Tonnie Linhart
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 13:30

Jane wrote:
> [...]
> hun er bange for en støvsuger syntes jeg en boremaskine må
> være slem. Hvis dine katte kan lide støvsugere er de måske

Der var tidligere en snak om hvorvidt højt musik var skadeligt ..
konklutionen var svjh at det er det ikke...

Men katte bliver nu hellere ikke så nervøse for høj musik som de gør
for en støvsuger... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 05-09-03 11:09

<klip>
> [...]
> ud af at gå på bakken når de nu pludselig skal gøre det i stuen? og når de
> er spærret af for adgang til resten af lejligheden?
</klip>

Hej Helle :)
Der er vel egentlig ingen anden mulighed, og jeg tror bestemt at hvis du
allerede nu begynder at flytte kattebakken ud af badeværelset, sådan
lidt efter lidt, så er jeg sikker på det går.
Evt. kunne du stille en ekstra kattebakke op....måske endda med en anden
slags kattegrus, så det blev lidt interessant....

Håber i alle kommer godt igennem ombygningen, og får et dejligt
badeværelse :))

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/kattegaard.html

Fra : Bettina Hansen

Dato : 05-09-03 12:10

Helle wrote:
> Vil de kunne finde
> ud af at gå på bakken når de nu pludselig skal gøre det i stuen?

Jeg tror sagtens at de kan finde ud af at gå på bakken i stuen - jeg har
et par gange måttet flytte rundt på vores kattebakke i forskellige
situation og det har aldrig givet problemer...
Det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at placere bakken lige indenfor
døren - når misserne skal på toilettet går de jo hen til døren for at
komme ud til badeværelset - og der finder de så døren lukket men bakken
lige ved siden af... Det burde de godt kunne hitte ud af ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Helle

Dato : 05-09-03 14:32

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> wrote in message

> [...]
> komme ud til badeværelset - og der finder de så døren lukket men bakken
> lige ved siden af... Det burde de godt kunne hitte ud af ;)

Jeg vil stille kattebakken lige inde for døren - det er nemlig også et godt
stykke fra mad og vand skålen. Hvis ikke de kan finde ud af det, ja så er de
altså små dumme *g* ej pjat.
Tak for alle de dejlige råd og kommentare

Mvh Helle

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 13:28

Helle wrote:
> ud af at gå på bakken når de nu pludselig skal gøre det i stuen? og når de
> er spærret af for adgang til resten af lejligheden?

Bisse og Tøsen havde ihvertfald ikke noget problem med at finde kattebakken
da vi var på landet på ferie i et hus der var ca. 3x lejlighedens
størrelse ... Og det er da immervæk en noget større omvæltning.. :)
(Tøsen gemte sig i hele 3 døgn for lige at gøre opmærksom på at det
var fanme for dårligt at vi bare sådan trak hende ud af hendes
trygge rammer)

Det viste sig dog, for lige at udvide historien, at være meget
populært med den ferie trods alt, da der var gulvtæppe i stuen, og
sådan et er åbentbart betydeligt sjovere at lege på end et glat
gulv;)

> vil de mon kunne finde ud af det med bakken? og hvordan håndterer vi de
> stress der måske kommer hos dem pga. larmen og det kaos der bliver?

De burde vænne sig til det ... vi havde fra ca. januar til marts
en masse støj over og ved lejligheden i forbindelse med noget
tagarbejde... de første par dage lå Tøssepigen (den mest nervøse)
under sengen, men hun vendte sig trods alt til det...

// Hans
Der har disse krabater,
http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne1/
http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne2/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-09-03 15:18

Hejsa Helle

Ok må så lige fortælle min historie mht misser og ombygning.
Det går nogle år tilbage, hvor jeg var medejer af et hus. Jeg havde en
hankat som hed Bamse *S*

Der skulle laves nyt badeværelse + gulvet i entreen blev banket op.

Bamse opholdt sig i stuen sammen med mig, nat og dag - men Bamse ku' ikk
tage lyden fra håndværkerne. En aften (hvor håndværkerne self. var gået
hjem) lå Bamse og knurrede helt vildt. Jeg nussede ham godt og grundigt
og fandt en stor knude, lige ved haleroden. Ringede til dyrlægen og fik
Bamse tjekket dagen efter - det var en stressknude den kære mis havde
fået.

Så hold godt øje med misserne, når først ombygningen går i gang - Bamse
havde det ikk rart Dermed ikk sagt at dine 2 får det på samme måde,
men bare så du er opmærksom *S*

Og så lige tilsidst, det der plastik for dørene, lukker ikk lyden ude -
så hæng evt. nogle tykke tæpper for også

God vind

Hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 05-09-03 17:05

"Joan Frederiksen" <emblaenKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Og så lige tilsidst, det der plastik for dørene, lukker ikk lyden ude -
> så hæng evt. nogle tykke tæpper for også

Uff, det lyder ikke rart - jeg skal nok sørge for at være meget opmærksom!
Hvad blev der gjort ved stress knuden? rart du fortæller den slags så jeg
kan være der på den bedste måde for misserne.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-09-03 15:52

In article <3f585c1f$0$54805$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> Gode råd søges.

Jeg synes det lyder som en god plan Håndværkere har det med at
glemme at lukke døre og boremaskiner udsender en høj hvinen, der i
hvertfald skær i mines ører - osse i mine egne, for den sags
skyld...
Jeg tror sagtens de finder bakken. Vi har osse prøvet at være i
sommerhus - og selv om badeværelset (og bakken) var i en "afkrog" af
huset fandt kattene den da uden besvær med det samme i de spritnye
omgivelser.
Håber du får et flot badeværelse

Fra : Helle

Dato : 05-09-03 17:06

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in message

> [...]
> Håber du får et flot badeværelse
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Tak for dit indlæg - ja jeg tror egentlig heller ikke det bliver et problem
for misserne med bakken. Jeps badeværelset bliver lækkert for det er
virkelig næsten et hul i jorden nu

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-09-03 17:29

In article <3f58b48a$0$54874$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> Tak for dit indlæg -

Selv tak
Jeg kom til at tænke på bagefter jeg havde sendt at måske det var
smart at spraye de rum de har adgang til med Feliway - for at forebygge
det stress Joan taler om? (Stakkels mis! )

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 06-09-03 00:27

Hej.

Når jeg vasker gulv i badeværelset, så stiller jeg altid kattebakken ud i
gangen imens gulvet er vådt. Det fungerer fint, katten bruger bakken imens
den står i gangen, så længe døren til badeværelset vel og mærket er lukket.
Hvis den kan komme ind i badeværelset foretrækker den at besørge i det
hjørne hvor kattebakken normalt står, selv om der ingen bakke er.

Med venlig hilsen Camilla.