lige et surt opstød
Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 05-09-03 09:24

Hej

ja så kommer der lige et surt opstød fra mig .. jeg sidder og krummer tæer
over at utroligt mange ikke klipper i indlægene så kun lige det spørgsmål
man besvarer er nævnt ... det er drøn irriterende og mod alt netetikkete at
lade et langt indlæg stå og så først besvare til aller sidst ... og det er
ganske unødvendigt at hente det samme spørgsmål ned et utal af gange ... for
nogen koster det endda penge hvis de sidder med et alm. modem ... endelig er
der jo også irritationsmomentet i at skulle sidde og scrolle gennem et langt
indlæg for at nå frem til svaret på indlæget ...

og så lige ønsket om god weekend til alle fra
Ami

Fra : Pwh

Dato : 05-09-03 10:45

Anne-Marie Prange wrote:
> [...]
> indlæg for at nå frem til svaret på indlæget ...
>
> og så lige ønsket om god weekend til alle fra

Jeg kan kun give dig fulstændigt ret, mange brugere af denne NG
er desværre ikke ret gode til at quote.
Jeg vil anbefale alle brugere af outlook Express til at downloade og
installere programmet Quotefix fra
http://www.webattack.com/get/oequotefix.shtml
Det er gratis og gør en del af det 'grove' arbejde så ens besvarelser
bliver meget lettere at læse for de andre.

/Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-09-03 12:39

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> escribió

> [...]
> Det er gratis og gør en del af det 'grove' arbejde så ens
besvarelser
> bliver meget lettere at læse for de andre.

Det vigtigste vil dog være hvis folk gad at bruge 2 minutter på at
læse lidt om citatteknik. Jeg kan anbefale at læse:
Lars Hoffmann

Fra : Mari

Dato : 05-09-03 21:34

"Anne-Marie Prange" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Anne-Marie

> ... endelig er
> der jo også irritationsmomentet i at skulle sidde og scrolle gennem et
langt
> indlæg for at nå frem til svaret på indlæget ...

Lad da være - der står jo alligevel ikke noget interessant
nederst i sådanne "rå reply" mails.

......... og sikke du 'drysser' med bogstaverne )
netetikkete = netikette, når de er puzzlet på plads.

/Mari

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 06-09-03 05:27

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
> ........ og sikke du 'drysser' med bogstaverne )
> netetikkete = netikette, når de er puzzlet på plads.

Nå ja hvor handles der spildes .. så et par slåfejl her og der er der vel
plads til .. hejhils fra Ami

Fra : Pwh

Dato : 06-09-03 08:02

Anne-Marie Prange wrote:
> "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
>

> Nå ja hvor handles der spildes .. så et par slåfejl her og der er der
> vel plads til .. hejhils fra Ami

Det hører med til alm netikette at man ikke kommenterer andres stavefejl.
Der skal jo helst ikke værer sådan at dem der ikke er så gode til at stave
ikke tør skrive et indlæg af frygt for at blive hængt ud. Så længe man forstår
det skrevne må alle vel værer glade ;)

/Jens

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 06-09-03 14:10

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
>
> /Jens
>
>Det tænkte jeg godt nok også på at skrive .. men da jeg staver rimeligt
godt .. kan jeg godt klare at der er en der finder tastefejl i mine hurtige
meddelelser .... også uden at tage skade af det .. men det ville være synd
hvis en sådan bemærkning bevirkede at nogle afholdt sig fra at skrive netop
af frygt for at få et forkert bogstav ind .. så også på det område er det
godt at der findes god takt og tone i netverdenen .... så er det bare op til
os alle at overholde disse regler ...
hejhils fra Ami

Fra : Mari

Dato : 06-09-03 23:25

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> så også på det område er det godt at der findes god takt og
>tone i netverdenen .... så er det bare op til os alle at overholde
disse regler ...

............. og så er det, at jeg selv netop bytter om på bogstaver
uafladeligt - også selvom jeg er rimelig god til retskrivning - og det
sker jo netop i farten.
.... jeg syntes at det var MORSOMT, at du havde fået dem
puzzlet så meget, og at man alligevel kunne gætte, hvad der stod )

Men, der er jo altid nogen, der irettesætter og føler sig irettesat,
hvis
man ikke får alle forklaringer med..........

Det jeg blot ville sige......... i min morsomhedsmail var, at det er
skønne spildte kræfter at irettesætte andres quote - folk, der bliver på
usenet lærer det som regel efter nogen tid........ og der kommer hele
tiden nye til.

Og jeg mener virkelig, at der sjældent står noget brugbart 5 sider
nedenunder
et langt indlæg. Så.......... kør bare forbi....... vi går ikke glip
af noget værdifuldt.

/Mari

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 07-09-03 06:14

> Men, der er jo altid nogen, der irettesætter og føler sig irettesat,
> hvis
> man ikke får alle forklaringer med..........

<> følte mig nu ikke irettesat .. så havde mit svar lydt helt anderledes
..... men jeg har lært at ikke alle forstår humor .. så selv en lille
bemærkning om folks måde at pusle bogstaver sammen kan blive taget ilde op

> [...]
> skønne spildte kræfter at irettesætte andres quote - folk, der bliver på
> usenet lærer det som regel efter nogen tid........ og der kommer hele

<> Nye tider?? eller nye mennesker ..... at det er spild af tid vil jeg
ikke give dig ret i .. er der bare en der tager quotebudskabet til dig er
meget opnået .. og min er faring siger mig at det langt fra er alle der
lærer det med tiden .. tror faktisk at der med vilje er nogen der bevidst
overser alt med hensyn til at quote .. om det bare er for at irritere os
andre .. for at blæse højt og flot på alm. hensyn til andre eller for at
råbe ud: " at mig skal ingen bestemme over eller rette på" ved jeg ikke ...
men som sagt er det mig til daglig irritation at folk ikke qouter ....

> Og jeg mener virkelig, at der sjældent står noget brugbart 5 sider
> nedenunder
<> Tror faktisk du har ret .. så jeg vil følge dit råd .. så er der endnu
flere indlæg man kan springe over ....
hejhils fra Ami

Fra : Mari

Dato : 06-09-03 23:24

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det hører med til alm netikette at man ikke kommenterer andres
stavefejl.

Åååh nej, sådu ikke dén her: )))))))))))
Det var absolut iukke en irettesættelse........

/Mari

Fra : Pwh

Dato : 07-09-03 18:47

Mari wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Åååh nej, sådu ikke dén her: )))))))))))
> Det var absolut iukke en irettesættelse........
>
> /Mari

Jow jow, det gjorde jeg da. Det virkede bare en lille smule dobbeltmoralsk
at du i et indlæg hvor du agiterer for korrekt opførsel mht posting selv overtræder
en af de grundlæggende regler. Jeg burde nok have afsluttet mit reply med en smiley ;) ;)
Jeg synes heller ikke at det er helt fair at du skriver at postings der ikke er quotet korrekt
ikke er værd at læse. Folk kan jo godt have noget fornuftigt på hjertet selvom at de ikke
er så gode som dig til at formulerer sig i en nyhedsgruppe.
Vi har jo alle været nybegyndere engang, så det er mere fair at komme med en forklaring
på hvordan korrekt quoting udføres hvis du støder på problemet.

/Jens

Fra : Mari

Dato : 07-09-03 22:45

> Vi har jo alle været nybegyndere engang, så det er mere fair at komme
med en forklaring
> på hvordan korrekt quoting udføres hvis du støder på problemet.

Ja, og vi tog ved lære af det, vi så og læste.
Så, når du mener at det ikke er fair..... så vil jeg blot
minde om at AL kommunikation sker på modtagers betingelser
og at det er afsender, der har indflydelse på, om budskabet er
formuleret og redigeret, så modtager har en chance for at forstå.

/Mari

Fra : Pwh

Dato : 08-09-03 18:44

Mari wrote:
> [...]
> og at det er afsender, der har indflydelse på, om budskabet er
> formuleret og redigeret, så modtager har en chance for at forstå.

Jeg vil da give dig fuldstændigt ret i at hvis folk konsekvent
ikke gider at rette sig efter de venlige henstillinger man kommer med,
så orker jeg da heller ikke selv at sidde og scrolle frem og tilbage
i et indlæg på flere sider for at finde en bemærkning på 2 linier ;)

/Jens