Indsæt billede i MSSQL via VBS
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 05-09-03 09:01

Hvordan indsætter man et billede fra en hjemmeside i en MSSQL database?

Jeg har et website hvor man skal kunne oploade et billede fra den lokale
brugers maskine til databasen på webhotellet via en formular.

Hvordan gør man det?

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-03 22:49

Kasper Katzmann skrev:

> Hvordan indsætter man et billede fra en hjemmeside i en MSSQL
> database?

Vil du gemme billedet binært i basen eller gemme en reference til
en fil på disken? Det første - som jeg vil tro er det du
efterspørger - kan jeg ikke hjælpe med, det andet er ikke
anderledes end at gemme filreferencer i alle andre databaser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-09-03 08:27

> Vil du gemme billedet binært i basen eller gemme en reference til
> en fil på disken?

Jeg vil gemme billedet binært i databasen.

/Kasper Katzmann

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-09-03 08:57

Kasper Katzmann wrote:

> Jeg vil gemme billedet binært i databasen.

Jeg vender tilbage med et eksempel senere i denn weekend
Basis er command objectet parameter collection og appendchunk
Du kan evt prøve Google lidt i mellemtiden

www.asp-faq.dk har en lille artikel vedr command objectet - sådan det
fundamentale

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-09-03 19:06

Kasper Katzmann wrote:

> Jeg vil gemme billedet binært i databasen.

Her er et par artikler du kan støve igennem
http://www.microsoft.com/mind/1198/ado/ado.asp
Den her gennemgår hvordan man laver et thumbnail system
http://www.microsoft.com/mind/0798/image.asp

mvh/Peter Lykkegaard