website hvordan ...
Fra : MonGoose

Dato : 05-09-03 08:02

Er der nogle der har nogle gode i deer til hvordan opbygningen af en
Landsdækkende Forenings web site foretages bedst muligt. ?

Min ide er at det skal være en form for CMS system - men hvor der skal være
mulighed for at de enkelte afdelinger har mulighed for at logge ind og (kun)
opdatere deres side(r)? (hvordan styres dét egentlig ?)

Layoutet skal være ens allround...men med forskelligt indhold pr. afd.

Evt. links ?

TIA

Fra : ct

Dato : 05-09-03 08:58

lidt a la igroups?

www.igroups.dk

Fra : MonGoose

Dato : 05-09-03 10:38

"ct" <no@way.se> wrote in message
> lidt a la igroups?>

hmmm...umiddelbart nej...

Men et cms system hvor jeg som enkelt afdeling kan logge ind og kun rette i
"mit" ...men "mit" indgår så i den øvrige sites layout m.m...lidt a la
www.invita.dk... hvor man så indtaster postnummer og bliver præsenteret for
den lokal afd. "under" site...

TIA

Fra : René Løweneck

Dato : 05-09-03 11:03

"MonGoose" <snipermode@mail.dk> wrote in message
> Er der nogle der har nogle gode i deer til hvordan opbygningen af en
> Landsdækkende Forenings web site foretages bedst muligt. ?

Ja.

> [...]
> opdatere deres side(r)? (hvordan styres dét egentlig ?)
> Layoutet skal være ens allround...men med forskelligt indhold pr. afd.

Jeg går ud fra, at ikke alene skal hver afdeling kunne se deres egne sider.
Men at der også kune være en lille gruppe i hver afdeling, der må se en
speciel samling sider. Samtidig kunne man forestille sig, at bestyrelserne i
lokalafdelingerne skulle kunne se nogle seperate sider. Så kunne man vel
også forestille sig nogle specialsider til enkelte nøglemedlemmer.

Dette kan nemt lade sig gøre.

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Styr din hjemmeside og få en spamfri webmail, - tilmed til en
fast fornuftig pris ! Kun 500,- pr.md.

Fra : MonGoose

Dato : 06-09-03 13:30

SNIP

> Dette kan nemt lade sig gøre.<

oki hvordan ? ... jeg synes ikke umidelbart du besvarer mine spørgsmål ved
at anføre ... køb her.

TIA

Fra : René Løweneck

Dato : 07-09-03 06:33

"MonGoose" <snipermode@mail.dk> wrote in message
> oki hvordan ? ...

Sæt dig ned med et stykke papir og lav en tegning over, hvad systemet skal
kunne. Så bliver din programmeringsopgave noget mere overskuelig og derfor
nemmere.

>jeg synes ikke umidelbart du besvarer mine spørgsmål ved

Jeg troede at du manglede input til forventninger scenarier og krav, der
kunne forventes indfriet af et sådant system. Måske dit spørgsmål var for
åbent så.

> at anføre ... køb her.

Jeg mener ikke at have anført "køb her" nogen steder i mit indlæg. Jeg
regnede med, at jeg havde givet dig et fornuftigt og anstændigt svar.

EOD

Fra : Dcasso

Dato : 06-09-03 21:14

> [...]

>mulighed for at de enkelte afdelinger har mulighed for at logge ind og (kun)
>opdatere deres side(r)? (hvordan styres dét egentlig ?)

Et par spm. der måske kunne hjælpe dig til bedre svar i gruppen, er:

Hvad er det for en type brugere, der skal benytte systemet:
it-vidende eller er de nye indenfor mediet. (har betydning for, hvor
meget der skal være gjort ud af validering & kontrol)

Du siger du skal bruge et CMS-ligende system, men hvad skal det kunne.
Taler vi "bare" om at kunne vise alm. tekst, eller er der tale om mere
komplekse systemet, som arrangementkalendre,
bestyrelsesmedlemsoversigter, osv....

Du kan jo heller ikke komme udenom at der skal kodes dele, især layout
mæssigt. Så det har jo betydning hvor mange foreningesafdelinger der
skal håndteres (i forhold til placeringer i layout), og om der skal
være en overordnet side som er fælles for foreningerne.

Sidste område jeg i hvert fald gerne vil vide er, hvad søger du:
* tips og råd
* et fuldt færdig system, som du kan klargøre på et par timer (sætter
jo visse begrænsninger i hvad der eksisterer og derved også i de krav
du kan stille til systemet)
* Kodestumper el. sektioner som du senere selv kan samle færdigt

Kort sagt, hvis du gider uddybe, hvad du skal bruge. Kan vi
forhåbentligt hjælpe dig en del mere.

mvh
Dennis

Fra : MonGoose

Dato : 07-09-03 01:06

Hej Dennis
tak for dit svar ..;0)

"Dcasso" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in message

> it-vidende eller er de nye indenfor mediet. (har betydning for, hvor
> meget der skal være gjort ud af validering & kontrol)

De er nye indefor mediet ...umiddelbart ikke noget Html kendskab ...men Word
kendskab har de vistnok...

> Taler vi "bare" om at kunne vise alm. tekst, eller er der tale om mere
> komplekse systemet, som arrangementkalendre,
> bestyrelsesmedlemsoversigter, osv....

umiddelbart kun tekst...sådan noget som lokal åbningstider m.v.... men
senere hen arrangement kalender m.v.

> [...]
> skal håndteres (i forhold til placeringer i layout), og om der skal
> være en overordnet side som er fælles for foreningerne.

ja..layout-delen er jeg med på ....men hvis der f.eks. var 90 afd. (så kan
der udvides... ;0)... ).. min ide var at der var en mængde overordnede
side(r) ...med sådan noget generelt noget og så en link til en afdelings
oversigt og hvor den enkelte afd. havde hver deres undersite samt adgang til
at redige ...f.eks. lokale nyheder der så evt. også indgik i hovedsitet...

> [...]
> du kan stille til systemet)
> * Kodestumper el. sektioner som du senere selv kan samle færdigt

jeg søger lidt af alle de 3 nævnte...men især råd om hvordan jeg "styrer"
den enkeltes adgang til "sit" eget indhold...

Fra : Dcasso

Dato : 07-09-03 07:15

>jeg søger lidt af alle de 3 nævnte...men især råd om hvordan jeg "styrer" den enkeltes adgang til "sit" eget indhold...

Ok, det med at styre deres adgang er uhyre simpelt. Og især da du i
starten kun har brug for en side pr. afdeling.

Jeg har dog ikke kunnet finde et cms system, som fra start har haft
afdelingsbaserede logins.

Jeg har en side liggende på http://www.studenterlauget.dk/foreninger,
som jeg tror minder meget om dit behov. Den indeholder på nuværende
tidspunkt mulighed for at den enkelte forening, kan give en
beskrivelse, kontakt og så et link til deres hjemmeside.

Det er en side, jeg pt. arbejder på at få lavet færdig og dvs. at vi
sådan set står lidt i samme situation.

Jeg vil ikke kopiere koden til dig i sin helhed, men vil da hvis det
har interesse være brugbar til at komme med forslag til hvordan du kan
bygge elementer op.

mvh
Dennis