Pro@ccess vs. ny router
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-09-03 06:32

Hej

På mit arbejde vil vi udskifte standardrouteren, så vi selv kan konfigurere
porte.
Vi har købt en Jensen router [1], men jeg kan ikke rigtig få forbindelse ud
af huset.

Der er fire forskellige valgmuligheder på WAN-siden. Hvilken skal jeg vælge?
Vi har en fast IP-adresse, men i router-opsætningen ved jeg ikke helt hvad
jeg skal bruge hvor osv. Nogen der kan hjælpe? Jensen har en demo af
routeropsætningen [2] I evt. kan kigge på. Det er specielt siden WAN -> ISP
der er mig lidt uklar.

Mvh Kim

[1]
http://www.jensenscandinavia.com/norsk/produkter/rutere/broadband_router.htm

[2]
http://www.jensenscandinavia.com/mainmenu/index.htm

Fra : Cubus

Dato : 05-09-03 10:28

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimFJERNMIGpedersen.dk> skrev

> [...]
> jeg skal bruge hvor osv. Nogen der kan hjælpe? Jensen har en demo af
> routeropsætningen [2] I evt. kan kigge på. Det er specielt siden WAN -> ISP

Du skal vælge "Fixed IP" og udfylde felterne.
Endvidere skal du indtaste TDC's DNS-servere under DNS.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/tcp_ip_manuel_konfig.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-09-03 11:36

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> "Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimFJERNMIGpedersen.dk> skrev

ISP

> Du skal vælge "Fixed IP" og udfylde felterne.
> Endvidere skal du indtaste TDC's DNS-servere under DNS.

Tak

Er der en ventetid, efter indtastning, inden det virker?

Kim

Fra : Cubus

Dato : 05-09-03 13:06

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimFJERNMIGpedersen.dk> skrev

> Er der en ventetid, efter indtastning, inden det virker?

Nej, men som en anden skriver, er det selvfølgelig vigtigt, at det er
ethernet som forbindelsen afsluttes med. Hvis den foregående
router var en Efficient Speedstream 5781 er det ethernet-løsningen.
Er modellen derimod 5711 er det ATM-løsningen og så må der
ringes for at få forbindelsen konverteret til ethernet.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-09-03 10:49

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in news:5%_5b.178$M52.92@news.get2net.dk:

> router var en Efficient Speedstream 5781 er det ethernet-løsningen.

Kender du et weblink hvor jeg kan se nogle skærmbilleder af webinterfacet
til 5781-eren ?

Jeg vil gerne vurdere om den er værd at tiltvinge sig adgang til, eller om
vi skal købe en anden (for at få portkontrol) ?

Hilsen Jørn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-03 12:28

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimFJERNMIGpedersen.dk> crashed Echelon
writing news:bj97cd$jqo$1@sunsite.dk:

> På mit arbejde vil vi udskifte standardrouteren, så vi selv kan
> konfigurere porte.

Hvilken Pro@ccess kører I med ATM løsningen (den gl.) eller Ethernet
løsningen.

Jensen routeren vil kun virke med Ethernet løsningen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-09-03 13:19

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> løsningen.
>
> Jensen routeren vil kun virke med Ethernet løsningen.

Det er ethernetløsningen (oprettet for få måneder siden), så det skulle ikke
være noget problem

Kim

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-09-03 17:01

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimFJERNMIGpedersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Jeg kan nu med glæde fortælle at det hele virker :)

Tak for hjælpen

Kim