php_gd2.ini problem
Fra : Flemming Nath

Dato : 05-09-03 05:44

Jeg forsøger at få php 4.3.3 til at behandle nogle jpeg'er.

Der står i manualen at "you'll include the GD2 DLL php_gd2.dll as an
extension in php.ini". Jeg har så fjernet semikolonnet foran linjen
med php_gd2.dll. Er det ikke det der menes?

Efter at php.ini er rettet kan jeg slet ikke køre nogen php-scripts.
Der kommer ingen fejlmelding - der sker intet. Det virker som om der
kører en uendelig løkke.

Skal der gøre andet eller mere for at få det til at virke?

Jeg er ikke den store ørn til php, så skær det venligst ud i pap.

Mvh, Flemming Nath

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-09-03 12:50

"Flemming Nath" <nospamto@fpn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> extension in php.ini". Jeg har så fjernet semikolonnet foran linjen
> med php_gd2.dll. Er det ikke det der menes?

Jo, men du skal være sikker på, at php_gd2.dll ligger i din includemappe.
Det er også angivet i ini-filen, hvor der kigges efter extentions.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Flemming Nath

Dato : 06-09-03 16:32

On Fri, 5 Sep 2003 13:50:26 +0200, "Benny Nissen"
<news@bennynissen.dk> wrote:

>Jo, men du skal være sikker på, at php_gd2.dll ligger i din includemappe.
>Det er også angivet i ini-filen, hvor der kigges efter extentions.

Det var lige det der manglede. Nu virker det. Tak for hjælpen

Mvh, Flemming Nath