Flere Lydkort i samme computer?
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 07-04-01 18:43

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan have flere lydkort i samme
computer uden at det giver problemer!
Hvis jeg nu gerne vil bruge mit nuværende sb128 ude i windows og sb16
til dos (hvor sb128 jo ikke virker). Kommer det til at give problemer, fordi
man har to forskellige installerede???

Venligst Stefan

-God påske!

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 07-04-01 20:56

"Stefan Skjerning" <stefan@nuk.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis jeg nu gerne vil bruge mit nuværende sb128 ude i windows og sb16
> til dos (hvor sb128 jo ikke virker). Kommer det til at give problemer,

Ja i teorien , men i praksis kan det være umuligt at få til at fungere.

Personligt har jeg selv:

1 SB ISA lyd
1 Winfast 4Xsound PCI
1 Matrox G200 marvel AGP
1 Matrox Mystique PCI
1 satdem (digital tv/radio og internet via sattelite) netkort PCI
1 Realtek 8139 netkort PCI
1 MDP3858v internt modem PCI

For at få ovenstående til at virke, måtte jeg disable com 1,2 & usb, og
"parre" kortene således at de kunne deles om IRQ`erne.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : LarsS

Dato : 07-04-01 22:03

Ja det kan man, det har jeg, og jeg har
haft flere forskellige, 2 ad gangen.
No problemos, overho'det.
(INGEN af dem har dog været sb...)

/LarsS

Dato : 08-04-01 08:40

> [...]
> Hvis jeg nu gerne vil bruge mit nuværende sb128 ude i windows og sb16
> til dos (hvor sb128 jo ikke virker). Kommer det til at give problemer,

Ja, du skal bare pille lidt ved indstillingerne i windoze og afkrydse "ingen
mapping til denne enhed" ud for det kort du vil bruge til DOS.