Form
Fra : Erling

Dato : 04-09-03 21:18

Har en link <a href=en.asp?id= osv > klikk</a>

Er det mulig å få denne linken til å sende en verdi til "en.asp"
som ikke vises i URL strengen, eks. vha. form POST metoden ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 05-09-03 00:50

Lav en formular, med et skjult felt, og submit denne.

Det kan have den effekt at brugere der lige har installeret sin browser, får
at vide de er ved at submitte en formular.
Men den advarsel plejer at være noget af det første man slår fra.

Groft sagt:

<form name="testform" method="post" action="en.asp">
<input type="hidden" name="id" value="En ID">
<input type="hidden" name="enVærdi" value="Værdien">
</form>
klikk</a>

Den kan så krydres med at man sætter værdier ind i formularen, når der
klikkes:

<form name="testform" method="post" action="en.asp">
<input type="hidden" name="id" value="En ID">
<input type="hidden" name="LinkHref" value="">
</form>
onclick="document.testform.LinkHref.value=this.href;document.testform.id.val
ue=1;document.testform.submit();return false"> klikk</a>

Det kan med fordel flyttes over i en funktion:
<script>
function sendLinkData(inpElem,id) {
document.testform.LinkHref.value=inpElem.href;
document.testform.id.value=id;
document.testform.submit();
return false
}
</script>
<form name="testform" method="post" action="en.asp">
<input type="hidden" name="id" value="En ID">
<input type="hidden" name="LinkHref" value="">
</form>

- Morten

Fra : Erling

Dato : 05-09-03 10:40

Morten R. Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Lav en formular, med et skjult felt, og submit denne.

Takk for kjempe svar.... Jeg skal nok få dette til nå.