lave link fra din database?
Fra : jan nielsen

Dato : 04-09-03 18:55

ja, nu sidder jeg fast igen igen :)

De dataer der bliver trukket ud af min database, bliver listet i
en tabel på min side, hvordan gør man så man kan lave de dataer
om til et link,

på min side har jeg gjort sådan at den henter "overskrift" fra
min tabel i databasen, så vil jeg lave sådan at man kan klikke
på den overskrift den har hentet fra databasen, der så vil linke
til f.eks /traad.asp?id12 hvor den så selv ændre id afhængie af
hvilken overskrift du vil klikke på.

på forhånd tak...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 04-09-03 20:04

"jan nielsen" <jan20@jubiimail.dk> wrote

> De dataer der bliver trukket ud af min database, bliver listet i
> en tabel på min side, hvordan gør man så man kan lave de dataer
> om til et link,

tilret selv........

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-09-03 20:25

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "jan nielsen" <jan20@jubiimail.dk> wrote

> tilret selv........

hvor <%= objRS("XX") %> er lig med det nummer der er på artiklen, som oftest
et autogenereret nummer
og <%= objRS("XXXX") %> er lig med overskriften/link tekst

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : jan nielsen

Dato : 04-09-03 21:10

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
> "If you kneel at the fence by the priest, you get dog biscuits. Anna 6

Ved ikke om det er mig der er dum :) men kan ikke rigtig få den til at fungere.
den skriver

Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A0408)
Invalid character
/salg.asp, line 20, column 27
Response.Write(objRS("id") % ><%= objRS("overskrift"))

et lille udklip af koden

strSQL = "Select * from salg Order By id desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <a href=vis.asp?id=<%= objRS("id")
% ><%= objRS("overskrift") %></a> <----- lige her

& "<br>"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-09-03 21:38

jan nielsen wrote:

> [...]
>
> et lille udklip af koden
>
> Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <a href=vis.asp?id=<%=

Hmm, kender du forskellen på følgende:?

Response.Write objRS("id")
Og
<%= objRS("id") %>

Hvis du bruger ResponseWrite (udmærket ide) så skal det ser nogenlunde sådan
her ud

Response.Write _
objRS("overskrift") & "<br>" & _
"<a href=vis.asp?id=" & _
objRS("id") & ">" & _
objRS("overskrift") &"</a>"

Forudsat at dit recordset faktisk hedder objRS?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : jan nielsen

Dato : 05-09-03 06:38

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; >
&gt; > et lille udklip af koden
&gt; >
&gt; > Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <a href=vis.asp?id=<%=
&gt;
&gt; Hmm, kender du forskellen på følgende:?
&gt;
&gt; Response.Write objRS("id")
&gt; Og
&gt; <%= objRS("id") %>

> Hvis du bruger ResponseWrite (udmærket ide) så skal det ser nogenlunde sådan
> her ud
>
> Response.Write _
> objRS("overskrift") & "<br>" & _
> "<a href=vis.asp?id=" & _
> objRS("id") & ">" & _
> objRS("overskrift") &"</a>"
>
> Forudsat at dit recordset faktisk hedder objRS?
>
> mvh/Peter Lykkegaard

hm, så skriver den

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'objRS'
/salg.asp, line 20

her er noget kode igen

strSQL = "Select * from salg Order By id desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <%Response.Write _
objRS("overskrift") & "<br>" & _
"<a href=vis.asp?id=" & _
objRS("id") & ">" & _
objRS("overskrift") &"</a>"%>

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-09-03 08:26

"jan nielsen" <jan20@jubiimail.dk> wrote in message

> Error Type:
> Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
> Type mismatch: 'objRS'
> /salg.asp, line 20

Gør dig selv en tjeneste - sæt "Option Explicit" i starten af dit script

> strSQL = "Select * from salg Order By id desc"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Her bruger du en variabel der heder "rs"

> Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <%Response.Write _

NB! De her "%> <%" skal ikke med på det det sted

Her er din fra før igen
rs = dit recordset - dvs data fra din database

> objRS("overskrift") & "<br>" & _

Her har du kopieret mit foreslag ind
Men variablen hedder nu objRS - det er giver problemer
Der skal omskrives lidt

[...]
rs("id") & ">" & _
rs("overskrift") &"</a>"

' Flyt til næste post
' indtil ikke flere poster

Btw så har du to gange overskrift, det er vist ikke nødvendigt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : jan nielsen

Dato : 05-09-03 19:47

> [...]
> >
> Gør dig selv en tjeneste - sæt "Option Explicit" i starten af dit script

> Her bruger du en variabel der heder "rs"

&gt; NB! De her "%> <%" skal ikke med på det det sted

> [...]
>
> ' Flyt til næste post
> ' indtil ikke flere poster
>
> Btw så har du to gange overskrift, det er vist ikke nødvendigt

hej,, tak for det... skal lige lære de koder helt :)

kan i så hjælpe med hvad for nogle koder/kommandoer jeg skal bruge i
vis.asp filen , for at den skriver indhold fra de kolloner i min tabel jeg
ønsker den skal skrive, er det ligesom en form at jeg skal skrive f.eks "'"
& Request.Form("overskrift") & "',"

eller er jeg helt gal på den?

Fra : pepss

Dato : 05-09-03 10:21

"jan nielsen" skrev
> Peter Lykkegaard

[snip kode]

> hm, så skriver den
>
> Error Type:
> Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
> Type mismatch: 'objRS'
> /salg.asp, line 20
>

> her er noget kode igen
>
> strSQL = "Select * from salg Order By id desc"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
> Do
> Response.Write rs("overskrift") & "<br>" %> <%Response.Write _
> objRS("overskrift") & "<br>" & _
> "<a href=vis.asp?id=" & _
> objRS("id") & ">" & _
> objRS("overskrift") &"</a>"%>

nu ved jeg jo ikke om du har fået det til at virke men prøv at se det sådan:

det her er et ganske amimlig link som du kender
det du så skal er at sette noget ind der hvor der står "12" og og "link til
fil"
det kan du gøre med Response.Write
det du vil ha sat ind henter du fra en database og du henter det ud ved at
skrive rs("feltnavn")
altså Response.Write rs("feltnavn")
når du så skal have det hele sat samme skal du huske at sådan noget som
Response.Write er noget asp og skal derfor ind i <% og %>
det hele vil så se sådan ud:

<%
hent data ud fra databasen
%>
Response.Write rs("feltnavn med navnet på linket") %></a>

håber du kan bruge det!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Brian Olsen

Dato : 05-09-03 09:48

Obj skal erstattes med det kollonne navn i databasen du vil have vist.