Jeg kan ikke nå min router?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 18:15

Hej NG.

Jeg har lige fået mig en ADSL forbindelse, og det er jo bare dejligt. For at
dele forbindelsen har jeg på arbejdet lånt en D-Link 704.
Jeg kan godt nå den via COM porten, så jeg ved jeg prøver den rigtige ip
adresse, men jeg kan hverken pinge den eller få en ip adresse fra den.

Nogle ideer?

mvh
Stefan

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 04-09-03 18:33

>Jeg kan godt nå den via COM porten, så jeg ved jeg prøver den rigtige ip
>adresse, men jeg kan hverken pinge den eller få en ip adresse fra den.
>
>Nogle ideer?
[...]

Allerførst - er der LAN-link på switch/netkort/rouier ?

Dernæst - du kan ikke få IP fra routeren. Du ved hvilken IP routeren
har - har du forsøgt at konfigurere din computer med en IP i samme
range (samt korrekt undernetmaske og DNS-servere)?

Kan computeren pinge sig selv?

Har du firewall installeret?

Henrik

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 18:47

> Allerførst - er der LAN-link på switch/netkort/rouier ?
Ja, der er lys i lampen og den registrerer også hastigheden korrekt på de to
maskiner, jeg har tilsluttet (hhv. 10 og 100 mb/s)

> Dernæst - du kan ikke få IP fra routeren. Du ved hvilken IP routeren
> har - har du forsøgt at konfigurere din computer med en IP i samme
> range (samt korrekt undernetmaske og DNS-servere)?
Jeg har sat ip og subnet på computeren uden held.
Hvad skal jeg sætte DNS til?

> Kan computeren pinge sig selv?
Ja. Og computerne kan pinge hindanden.

> Har du firewall installeret?
ZA, men den er disabled.

Stefan

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 04-09-03 20:19

Hej igen.

>Jeg har sat ip og subnet på computeren uden held.
>Hvad skal jeg sætte DNS til?
[...]

Godt spørgsmål. Jeg kunne ikke lige lure noget info om det på Tele2's
hjemmeside. Det er deres DNS'er, der skal ind. Men så længe du kun
pinger IP-adresser har du ikke brug for DNS'erne...

>Ja. Og computerne kan pinge hindanden.

>ZA, men den er disabled.
[...]

Ok... Kan det tænkes at det er switchen? Har du evt forsøgt at pille
netkablet ud af den ene maskine og smide det over i routeren istedet?
Der ved du jo at der skal være hul igennem, eftersom de 2 maskiner kan
pinge hinanden.
Prøv evt. at slukke/tænde switchen - bare for en sikkerheds skyld. :)

Ellers begynder jeg nok at stå af her. Jeg ved ikke om der er mulighed
for at nulstille routeren?

Kan du evt. forsøge at logge ind på routeren vha. serielkabel og se om
routeren kan pinge sig selv?

/Henrik

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 22:15

> hjemmeside. Det er deres DNS'er, der skal ind. Men så længe du kun
> pinger IP-adresser har du ikke brug for DNS'erne...
Det mente jeg heller ikke.

> [...]
> netkablet ud af den ene maskine og smide det over i routeren istedet?
> Der ved du jo at der skal være hul igennem, eftersom de 2 maskiner kan
De kan pinge hinanden gennem switchen...!

> Prøv evt. at slukke/tænde switchen - bare for en sikkerheds skyld. :)
Har jeg prøvet. Flere gange.

> Ellers begynder jeg nok at stå af her. Jeg ved ikke om der er mulighed
> for at nulstille routeren?
Joo, både hw og gennem ht, men uden resultat.

> Kan du evt. forsøge at logge ind på routeren vha. serielkabel og se om
> routeren kan pinge sig selv?
Hmm... Jeg er ikke så stiv i det her, men jeg tror ikke routeren kan pinge
noget som helst. Man kan sætte IP og tænde/slukke for DHCP.

Stefan

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-09-03 06:58

>De kan pinge hinanden gennem switchen...!
[...]

Det er jeg klar over - men jeg ville udelukke, at du har en deffekt
port i switchen. Det er set før,

Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-09-03 07:48

On Fri, 05 Sep 2003 07:57:54 +0200, Henrik Koksby Hansen
<Henrik@K0ksby.dk> wrote:

>[...]
>
>Det er jeg klar over - men jeg ville udelukke, at du har en deffekt
>port i switchen. Det er set før,
[...]

Men i dette tilfælde er switchen indbygget i routeren? ... :(

Nevermind, then ...

Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-03 21:16

"Stefan Kristensen" <stk@mad.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kan godt nå den via COM porten, så jeg ved jeg prøver den rigtige ip
>adresse, men jeg kan hverken pinge den eller få en ip adresse fra den.

Har 704'eren en COM port ?!

Anyway. Når det driller ku jeg forestille mig at du roder rundt i WAN
og LAN ip-adresser. Hvilken ip-adresse bruger du ?

Jeg mener LAN adressen fra fabrikken er sat til 192.168.1.1, i så fald
skal din computer ha' adresse i området 192.168.1.2 - 254 for at kunne
'se' routeren. Men da routeren har været brugt, kan LAN adressen
selvfølgelig være ændret.

Men iøvrigt routeren vel opsat som DHCP server (Det burde du ku' se
via COM-porten ?!) - Hvis du går ind i 'Egenskaber for
Internetprotocol TCP/IP' og markerer både 'Hent automatisk en
IP-adresse' og 'Hent automatisk en DNS serveradresse' bør maskinen
efter en genstart få tildelt ip-adresse fra routeren, og så er du
'på';

<mlr>

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 22:19

> Har 704'eren en COM port ?!
Yep, til konsol eller modem.

> Jeg mener LAN adressen fra fabrikken er sat til 192.168.1.1, i så fald
192.168.0.1 men lad nu det ligge...

> skal din computer ha' adresse i området 192.168.1.2 - 254 for at kunne
> 'se' routeren.
Har den også.

> Men da routeren har været brugt, kan LAN adressen
> selvfølgelig være ændret.
Ja, men jeg har resat den, og har jo set dens ip via ht.

> [...]
> IP-adresse' og 'Hent automatisk en DNS serveradresse' bør maskinen
> efter en genstart få tildelt ip-adresse fra routeren, og så er du
Ikke når jeg ikke kan nå routeren via ip.

Stefan

Fra : jens

Dato : 04-09-03 21:55

"Stefan Kristensen" <stk@mad.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan godt nå den via COM porten, så jeg ved jeg prøver den rigtige ip
> adresse, men jeg kan hverken pinge den eller få en ip adresse fra den.

Hvilken ip har pcèn, routeren på lan og wan siden ?

Er pcèns ip en DHCP eller en fast ?

Mvh jens

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 22:21

> Hvilken ip har pcèn, routeren på lan og wan siden ?
pc'en har 192.168.0.2 (jeg selv givet den den adresse). Routeren har lan
192.168.0.1 (verificeret gennem ht), wan kan jeg ikke se ude web interfacet,
som jeg ikke kan nå, fordi jeg ikke kan nå routeren via ip.

> Er pcèns ip en DHCP eller en fast ?
Har prøvet begge delet. Ved dhcp sige den, at den ikke kan finde en dhcp
server.

Stefan

Fra : jens

Dato : 04-09-03 22:31

> [...]
> som jeg ikke kan nå, fordi jeg ikke kan nå routeren via ip.

> Har prøvet begge delet. Ved dhcp sige den, at den ikke kan finde en dhcp

Enten er der en anden enhed med adressen 01 på dit net, eller også er mac
filtreing slået til så den udelukker tilgang via http.

Kan du med HT flytte routerens ip 192.168.0.10 ?
Og se om mac filtret er on eller off ?

Hvis det ikke giver noget, så tag alt fra routeren, reset den med knappen
på bagsiden og start forfra.
Sæt routeren til switchen, og switchen til pcèn uden andre enhedder
tilsluttet.

Dlink.... hrmmff.......

Mvh jens

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 23:04

> Enten er der en anden enhed med adressen 01 på dit net, eller også er mac
> filtreing slået til så den udelukker tilgang via http.
>
> Kan du med HT flytte routerens ip 192.168.0.10 ?
Ja, det kan jeg godt. Jeg kan også sætte den til min offentlige ip.

> Og se om mac filtret er on eller off ?
Nej, jeg tror ikke der er mac filter på den her model.

> Hvis det ikke giver noget, så tag alt fra routeren, reset den med knappen
> på bagsiden og start forfra.
> Sæt routeren til switchen, og switchen til pcèn uden andre enhedder
> tilsluttet.
Routeren har indbygget switch, så jeg tror ikke jeg tager dem fra hindanden

Jeg har prøvet at reboote uden computeren, men uden held.

> Dlink.... hrmmff.......
Ja, jeg tror vi er ved at være derhenne ad...

Stefan

Fra : jens

Dato : 04-09-03 23:10

> Nej, jeg tror ikke der er mac filter på den her model.

Det er der nu nok.

> Routeren har indbygget switch, så jeg tror ikke jeg tager dem fra
hindanden

> Jeg har prøvet at reboote uden computeren, men uden held.

Hehe..ok

> Ja, jeg tror vi er ved at være derhenne ad...

En sidste.... Installer Upnp på din xp maskine.
Ligger i tilføj fjern windowskomponenter under netværks.... komponenter.

Derefter skal DI704 dukke op i netværkstedder.... helt selv....
(Upnp er ikke at spøge med........)

Mvh Jens

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 23:30

> Det er der nu nok.
ok...

> En sidste.... Installer Upnp på din xp maskine.
ok.

> Derefter skal DI704 dukke op i netværkstedder.... helt selv....
> (Upnp er ikke at spøge med........)
Beklager, men nej. Jeg tror jrg prøver at ringe til plink i morgen... øh
senere idag.

Tak for hjælpen
Stefan

Fra : Calle.

Dato : 04-09-03 23:44

Stefan Kristensen wrote:
> ok...

> ok.

> Beklager, men nej. Jeg tror jrg prøver at ringe til plink i morgen...
> øh senere idag.

prøv hellere D-link
--
Calle

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-09-03 22:31

On Thu, 4 Sep 2003 19:15:04 +0200, "Stefan Kristensen"
<stk@mad.dk> wrote:

> Jeg kan ikke nå min router?

Nej? Hvor langt væk står den da?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 04-09-03 22:31

> Nej? Hvor langt væk står den da?

½ meter ca....

hehe

Mvh jens

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-09-03 22:58

> ½ meter ca....
meget morsomt
Den står faktisk lige foran mig på skrivebordet

Stefan

Fra : jens

Dato : 04-09-03 22:59

> meget morsomt
> Den står faktisk lige foran mig på skrivebordet

LOOL..... 40cm så ?

Mvh jens... (sorry)

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-09-03 23:40

> [...]
>Jeg kan godt nå den via COM porten, så jeg ved jeg prøver den rigtige ip
>adresse, men jeg kan hverken pinge den eller få en ip adresse fra den.

Du har styr på banaliteter som krydsede kabler og så'n?

/Jan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-09-03 00:01

> Du har styr på banaliteter som krydsede kabler og så'n?
Det skulle jeg mene

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-09-03 08:00

>Det skulle jeg mene

Godt så

På min 704P sidder der et hul ind til en resetknap (brug udfoldet
klips e.lign). Den sætter kassen tilbage til fabriksindstillingerne.
Jeg har brugt den en enkelt gang, da kassen var blevet dum (eller var
det mig?).

Har du en sådan knap?

/Jan

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-09-03 08:10

On Fri, 05 Sep 2003 09:00:02 +0200, Jan Bachman <ymerdyr@image.dk>
wrote:

> [...]
>klips e.lign). Den sætter kassen tilbage til fabriksindstillingerne.
>Jeg har brugt den en enkelt gang, da kassen var blevet dum (eller var

[...]

Jf brugsanvisningen skal routeren slukkes og knappen holdes inde, mens
man tænder igen. Hold reset i ca. 5 sekunder og slip, og M1 og M2
skulle blinke 8 gange og herefter blinker M1 1 gang i sekundet...
Det skulle være det..

Hvis det ikke virker er jeg overbevist om, at routeren er tosset ...

Henrik

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-09-03 11:20

> Hvis det ikke virker er jeg overbevist om, at routeren er tosset ...
Det er jeg efterhånden også overbevist om.
Jeg har flere gange prøvet at reset'e den, både via ht oh via reset knappen.
Jeg tror, den er færdig...

Stefan

Fra : KsNa

Dato : 05-09-03 18:06

> Det er jeg efterhånden også overbevist om.
> Jeg har flere gange prøvet at reset'e den, både via ht oh via reset
knappen.
> Jeg tror, den er færdig...

Der har vel ikke været tilsluttet en strømforsyning med en større spænding
end den der hører til. Jeg har engang oplevet en D704 der fik bare et par
volt for meget, og derefter var det umuligt at komme i kontakt med den( jeg
tror at den blev tilsluttet en strømforsyning til en D804, derefter var det
godnat).

Mvh.
Kim

Fra : A@L

Dato : 07-09-03 18:23

Download nyeste firmewhere fra D-Link
http://support.dlink.com/Products/view.asp?productid=DI-704

Flash routeren gennem com'en, så er den resettet til default 192.168.0.1 sub
255.255.255.0 passwd access, hvis dette ikke virker, så er den sansyneligvis
død.

mVh

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-09-03 06:12

> [...]
sub
> 255.255.255.0 passwd access, hvis dette ikke virker, så er den
Den upgrade jeg dl kunne kun opdatere via tcp/ip...
Jeg har opgivet den

Stefan