Server - også router?
Fra : (Andreas Næsby Rasmu~

Dato : 04-09-03 16:19

Hej med Jer,

Grundet lidt misforståelser har jeg sat en web/ftp/ssh server op på en
maskine for en kammerat der har bestilt en adsl med fast ip fra tele2.
Problemet er det, at man der for et adsl-modem og derfor kun kan bruge
en maskine på nettet af gangen, mens han gerne ville have alle maskiner
(vist en 10 stykker) på nettet.

Umiddelbart virker det jo somom at maskinen så skal funke som router -
men hvordan gør man det? Det er en standard Yellow Dog Linux med alt som
der følger - så hvilket prog. er det? Jeg har ligeledes installeret
webmin på den, men har ikke adgang til den før i weekenden, så jeg ville
gerne være lidt klar først.

Håber på nogle informative links- eller nogle tips.... eller måske en
henvisning til en anden ng.

Takker

anr

--
"When you think about it - mud is nothing but wet dirt."
- Homer Simpson

Fra : Søren Schimkat

Dato : 04-09-03 17:40

"Andreas Næsby Rasmussen" <anr@NOTPARTmacvaerk.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> anr
>
> --
> "When you think about it - mud is nothing but wet dirt."

http://www.tldp.org/HOWTO/Home-Network-mini-HOWTO.html ... eller køb en
bilig router (500,- eller derunder).

mvh Søren

--