ADSL xDSL DSL
Fra : Per Pedersen

Dato : 04-09-03 16:16

Når man kikker på router og der foreksempel står kan virker på cable/dsl
bredbånd mener man så ADSL,
og nogen gange står xDSL, er der evt en artikle et sted som forklar
forskellen

Per

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 04-09-03 18:57

> Når man kikker på router og der foreksempel står kan virker på cable/dsl
> bredbånd mener man så ADSL,
> og nogen gange står xDSL, er der evt en artikle et sted som forklar
> forskellen

DSL-forbindelser dækker både over SDSL og ADSL. SDSL betyder Symmetric
Digital Subscriber Line - det betyder at du har samme sende- og
modtagehastighed. Det er for eksempel en 512/512kbs linie.
ADSL betyder Asymmetric Digital Subscriber Line - det indebærer at din
sende- og modtagehastighed ikke er den samme. Det er min for eksempel,
nemlig en 512/128kbs linie. Jeg henter med 512 og sender med 128.

Når der skriver xDSL, menes der at det gælder for både ADSL og SDSL.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 13:39

"Trygleren [9000]" <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3f577d0c$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> DSL-forbindelser dækker både over SDSL og ADSL. SDSL betyder Symmetric
> Digital Subscriber Line - det betyder at du har samme sende- og
> modtagehastighed. Det er for eksempel en 512/512kbs linie.

Der er ingen[0] der sælger SDSL i DK
En ADSL 512/512 er stadig ADSL

> Når der skriver xDSL, menes der at det gælder for både ADSL og SDSL.

Ja, og flere andre... RADSL, VDSL, SHDSL, IDSL

[0] for praktiske værdier af ingen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-09-03 14:22

> Der er ingen[0] der sælger SDSL i DK

Irrelevant - en sådan type eksisterer stadig, og det var spørgsmålet.

> En ADSL 512/512 er stadig ADSL

Selvfølgelig er en 'ADSL' 512/512 en ADSL. Det giver vel sig selv.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 14:25

"Trygleren [9000]" <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3f588def$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Selvfølgelig er en 'ADSL' 512/512 en ADSL. Det giver vel sig selv.

Dit udsagn: "ADSL betyder Asymmetric Digital Subscriber Line - det indebærer
at din
sende- og modtagehastighed ikke er den samme" koblet med det øvrige indhold
kunne give anledning til at tro at en 512/512'er er en SDSL. Sådan forstod
jeg ihvertfald dit indlæg.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-09-03 14:47

> [...]
indhold
> kunne give anledning til at tro at en 512/512'er er en SDSL. Sådan forstod

Aah, nu ser jeg hvad du mener. Der mangler vist et 'nødvendigvis' mellem
'ikke' og 'er' =)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-03 18:59

"Per Pedersen" <per.pedersen@pc.dk> skrev :

>Når man kikker på router og der foreksempel står kan virker på cable/dsl
>bredbånd mener man så ADSL,
>og nogen gange står xDSL, er der evt en artikle et sted som forklar
>forskellen

Hvis du ikke får et brugbart svar her, så prøv i
news:dk.edb.netvaerk, der ved de meget mere om routere.
--
Knud

Fra : Cubus

Dato : 04-09-03 19:05

"Per Pedersen" <per.pedersen@pc.dk> skrev

> Når man kikker på router og der foreksempel står kan virker på cable/dsl
> bredbånd mener man så ADSL,

Ja fx. Der findes flere typer DSL, hvor ADSL er en af dem.

> og nogen gange står xDSL, er der evt en artikle et sted som forklar
> forskellen

X'et kan byttes ud med A, V, H og hvad der ellers findes af DSL-typer.

http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213915,00.html

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Per Pedersen

Dato : 04-09-03 20:46

Tak for alle de gode svar, nu har jeg fået et godt inblik i hvad det står
for.

Per