Fejl i et simpelt mailprogram ?
Fra : SpookiePower

Dato : 04-09-03 11:43

Jeg har prøvet at afvikle dette lille program, men får fejlen -

Serverobjekt, ASP 0177 (0x800401F3)
Ugyldig klassestreng

og der henvises til linie 6, som er der hvor jeg creater objektet NewMail.
Hvad er der forkert ?

<% @LANGUAGE = VBSCRIPT %>
<%
Option Explicit
Dim myMail

Set myMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

myMail.Send "Webmaster@asp24h.com", "boxjunk2600@hotmail.com", "Testmail",
"Hejsa", 0
Set myMail = nothing
%>

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-09-03 11:53

>myMail.Send "Webmaster@asp24h.com", "boxjunk2600@hotmail.com", "Testmail",

Prøv med

myMail.Send("webmaster@asp24h.com","boxjunk2600@hotmail.com","Testmail","Hejsa")

Ved ikke om paranteserne gør det store. Men det tror jeg.

Fra : SpookiePower

Dato : 04-09-03 13:00

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> Prøv med

myMail.Send("webmaster@asp24h.com","boxjunk2600@hotmail.com","Testmail","Hej
sa")

> Ved ikke om paranteserne gør det store. Men det tror jeg.

Det hjalp desværre ikke

Men det ser ud til at fejlen skyldes denne linie -
Set myMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

Hvad betyder fejlen - Ugyldig klassestreng

Fra : Chrisser

Dato : 04-09-03 13:42

SpookiePower wrote:
> Men det ser ud til at fejlen skyldes denne linie -
> Set myMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
>
> Hvad betyder fejlen - Ugyldig klassestreng

Kan det være at du ikke har installeret CDONTS ?

Chrisser

Fra : SpookiePower

Dato : 04-09-03 14:20

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være at du ikke har installeret CDONTS ?
>

> Chrisser

Det er nok meget muligt. Jeg er ny på det område. Hvordan klares
sådan en installations opgave ?

Fra : Chrisser

Dato : 04-09-03 14:39

SpookiePower wrote:
> Det er nok meget muligt. Jeg er ny på det område. Hvordan klares
> sådan en installations opgave ?

Der må jeg så give op - jeg ved det ikke - det er der nok andre herinde der
gør.

Chrisser

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-09-03 14:39

SpookiePower wrote :

> "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok meget muligt. Jeg er ny på det område. Hvordan klares
> sådan en installations opgave ?

Det er normalt noget din udbyder klarer for dig, men det kan være du kan
bruge [1] til noget - inden du skriver til din host.

[1] http://www.sitepoint.com/article/1139

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

.... der gerne vil gøre usenet til et trygt sted at være.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-09-03 14:42

SpookiePower skrev:

> Det er nok meget muligt.

Hvis det er en XP eller 2003-server, er CDONTS så vidt jeg ved
erstattet af CDOSYS. Du kan se noget om at anvende CDOSYS her:
<http://www.maddogs-asp.com/forum/forum_posts.asp?TID=160&PN=1>
--
Jens Gyldenkærne Clausen