HDD størrelse
Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-04-01 16:59

Jeg har en IBM 60 GB HDD, men jeg har haft den installeret i en comp hvor
bios ikke kunne håndtere over 33,8 GB.
Jeg har nu sat den i en ny comp, og jeg kan ikke få den til at finde de
sidste 26 GB, den vil kun acceptere at HDD´en er 33,8 GB
Hvad gør jeg ??
jeg kører w2k, på en abit kt7a-raid MB

/ Jakob

Fra : Brian Olsen

Dato : 07-04-01 17:24

"Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har nu sat den i en ny comp, og jeg kan ikke få den til at finde de
> sidste 26 GB, den vil kun acceptere at HDD´en er 33,8 GB

Finder din BIOS hele diskens størrelse ????

Det lyder som om det er fordi du kun har kunnet formatere de 33,8 GB
i det gamle system... Du skal boote fra en dos-diskette og køre Fdisk for
at oprette resten som en partition...

Du kan også bruge et program som Partition Magic til dette... Det kører
under W2k og er en del lettere at arbejde med end Fdisk

MVH
Brian Olsen

Fra : Henning

Dato : 07-04-01 17:36

>Det lyder som om det er fordi du kun har kunnet formatere de 33,8 GB
>i det gamle system... Du skal boote fra en dos-diskette og køre Fdisk for
>at oprette resten som en partition...

Hvorfor dog det? Der er installeret W2K, så brug dog diskmanageren,
den er til for det samme! Hvis du booter op på en dos-diskette, kan du
max oprette partitioner på 2GB.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 07-04-01 21:02

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message
Klip

> Hvorfor dog det? Der er installeret W2K, så brug dog diskmanageren,
> den er til for det samme! Hvis du booter op på en dos-diskette, kan du
> max oprette partitioner på 2GB.

Det skal du ikke fortælle til min dos diskette, da jeg i skrivende stund
skal til at fdiske og formatere en 30GB disk, og det ville da irretere mig
at jeg ikke kunne, når nu den har gjort det flere gange før :)

Mon ikke du tænker på at Fat 16 har en begrænsning på 2GB? (jeg mener at det
er Fat 16,men vil ikke lægge hovedet på blokken)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 08-04-01 11:09

On Sat, 7 Apr 2001 22:01:41 +0200, Nicolai Boilesen wrote:

>Mon ikke du tænker på at Fat 16 har en begrænsning på 2GB? (jeg mener at det
>er Fat 16,men vil ikke lægge hovedet på blokken)

Det kan du roligt gøre; FAT16 var/er max 2GB. Jeg ved ikke
med de andre filsystemer og operativsystemer, som MS i disse
tider så energisk forsøger sig med.

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Philip Darabos

Dato : 07-04-01 18:42

sæt jumperen rigtigt

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-01 11:32

Prob er løst. Det var jumperne :) Tak for hjælpen

Jakob