Lille router, hvilken til 3 maskiner, max ~
Fra : Peter

Dato : 04-09-03 07:47

Hej.

Jeg vil bare høre hvilken router der er "bedst" i prisklassen 5-600.-
Den skal bruges på Tele2adsl, og må meget gerne have firewall el.lign......
Den skal normalt kun køre med "normale" maskiner, men hvis jeg finder på at
rode med en lille server,
så ville det være smart hvis den også lige kan bruges til det.....

Jeg har kikket på en:
TrendNet TW100-BRF104 Broadband Router/Firewall

Jeg har før haft andre net produkter fra TrendNet (netkort og switche), og
har ellers været udemærket tilfreds med dem.

Men er den ok ??
Jeg gider ikke at have en der går ned hele tiden og som tit skal resettes,
som jeg kan læse at nogle routere har problemer med....

Er der andre i samme prisklasse jeg hellere skal vælge ??
Hvorfor ??

--
Mvh.
Peter Dall

Fra : Claus Larsen

Dato : 04-09-03 09:44

D-link DI-604.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895

Se brugernes bedømmelser her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1674597895

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-09-03 11:18

Jeg ville holde mig langt fra både Trendnet og Dlink - man får hvad man betaler for - og med D-link'en endda lidt mindre ;)

Overvej en Netgear FR114P den kan fåes til sølle 800,- kr.

Skal det være _rigtig_ billigt - så kig på Billion Bipac640AE (www.vextor.dk) den kan erhverves til 460,- kr. Bemærk at den som den eneste (mig bekendt) i den prisklasse der har ægte firewall funktionalitet (statefull inspektion). Producenten laver netværksudstyr for Cisco og HP så kvaliteten skulle være ok.

/Uffe Callesen

Fra : volleborg

Dato : 07-09-03 23:34

"Peter" skrev d. 04-09-03 07:47 dette indlæg :
> [...]
> som jeg kan læse at nogle routere har problemer med....
>
> Er der andre i samme prisklasse jeg hellere skal vælge ??

Hej

Jeg bruger selv en Longshine LCS-883R-DSL-4F Firewall LAN Router til 475
kr til en 1Mbit Tele2adsl forbindelse. Har brugt den i 1½ måned og ikke
oplevet nedbrud. Jeg synes heller ikke, at den bliver varm; den er i
hvert fald betydeligt mindre varm end min gamle Cisco 677 router. Hvis
man kan leve med standardopsætningen skal man bare sætte kablerne i for
at bruge den til Tele2adsl. Jeg har dog web-, mail- og ftpserver, og det
kører problemløst og er nemt at sætte op. Desuden kan man slå ping fra
på Wan siden, så siden jeg begyndte at bruge denne router har jeg ikke
registreret hackerforsøg på min webserver (jeg tror dette er årsagen).

Mvh
Volleborg

http://www.kandu.dk/