Hundeskilt.
Fra : Herman Persson

Dato : 04-09-03 06:50

Hvad SKAL der stå på et hundeskilt?

På forhånd tak.

Herman.

Fra : Doris

Dato : 04-09-03 09:53

Kun telefon nr. aldrig hundens navn.
Herman Persson wrote:
> Hvad SKAL der stå på et hundeskilt?
>
> På forhånd tak.
>
> Herman.

Fra : Mic

Dato : 04-09-03 10:08

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> wrote in message
> Hvad SKAL der stå på et hundeskilt?
>
> På forhånd tak.
>
> Herman.

Bekendtgørelse af Lov om hunde.

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden , fra den er 4 måneder
gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn
og adresse.

/Michael

Fra : Herman Persson

Dato : 04-09-03 16:55

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
måneder
> gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn

Tak, og den tror jeg mere på end 'kun telefonnummer' *G*

Herman.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-09-03 17:09

On Thu, 4 Sep 2003 17:55:29 +0200, "Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk>
wrotd:

>"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

>måneder
>
>Tak, og den tror jeg mere på end 'kun telefonnummer' *G*
>
>Herman.

,,,,,ja en ting er hvad loven siger ! en anden ting er hvad der er
fornuftigt ! grunden til at man kun skriver tlf.nr er at hvis hunden
skulle blive stjålet vil tyvene have sværere ved at finde ud af hvad
hundens navn er ! men det hele kommer jo an på om man mener at man har
en hund der kan være rissiko for at kan blive stjålet.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Therese

Dato : 04-09-03 20:28

"Punish the deed, not the breed" skrev
> [...]
> hundens navn er ! men det hele kommer jo an på om man mener at man har
> en hund der kan være rissiko for at kan blive stjålet.

Man behøver jo stadig væk ikke at skrive hundens navn. At ejerens navn og
adresse står i halsbåndet gør det vel ikke nemmere at finde ud af hundens
navn end ud fra telefonnummeret.

At jeg så tror, at det er mere sandsynligt at hunden bliver væk/stikker af
og folk har god nytte af at kunne hundens navn fremfor at nogen hugger ham
ved at kunne hans navn ud fra halsbåndet (han følger sikkert med dem uanset
hvad) er jo en helt anden sag

--
Mange hilsner
Therese og Bernhard, der gerne vifter med sit navneskilt

Fra : Herman Persson

Dato : 04-09-03 23:32

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og folk har god nytte af at kunne hundens navn fremfor at nogen hugger ham
> ved at kunne hans navn ud fra halsbåndet (han følger sikkert med dem

Min hund følger gladeligt med hvem som helst, men han er en ualmindelig grim
blandingshund, som jeg ikke tror at mange vil være interesseret i at stjæle.

Jeg har en svaghed for at følge love, så jeg vil skrive mit navn, min
adresse, mit mobilnummer og mit fastnetnummer.

Mobilnummeret fordi det kan være praktisk, hvis nu hunden løber væk langt
fra hjemmet.

Herman.

Fra : Mic

Dato : 05-09-03 07:15

> [...]
> adresse, mit mobilnummer og mit fastnetnummer.
>
> Mobilnummeret fordi det kan være praktisk, hvis nu hunden løber væk langt

Det er lige præcis det der står, på det tegn min hund har på.

Jeg ved ikke hvor mange rottweiler hanner der bliver stjålet i Danmark,
men jeg tror nu ikke det er mange.
Min hund bliver i øvrigt ikke efterladt steder hvor der er risici for dette.
Jeg tror nu også at tyven ville få sig en alvorlig overraskelse,
hvis han/hun prøver og gå med ham, han går kun med den nærmeste familie,
hvis andre prøver bliver der sagt fra Grrrr mere har vi ikke testet,
men der er meget mere i ham

Michael

Fra : Herman Persson

Dato : 05-09-03 18:02

> Min hund bliver i øvrigt ikke efterladt steder hvor der er risici for
dette.

Jeg har altså heller ikke for vane at efterlade min hund. Men det kan jo ske
at hunden smutter ved besøg hos venner. Normalt holder han sig tæt på mig /
det sted jeg opholder mig, men skulle hundeskiltet endelig have effekt, er
det praktisk at mobilnummeret står der.
I øvrigt har jeg bestil skilt i dag. Pris 80 kr. og det er færdigt på
mandag,

Herman.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-09-03 08:01

On Thu, 4 Sep 2003 21:27:57 +0200, "Therese"
<therese@SLETelverdalen.dk> wrotd:

> [...]
>adresse står i halsbåndet gør det vel ikke nemmere at finde ud af hundens

,men hvad skal de bruge ens adresse til ? alle mennesker har jo en
tellefon så de kan jo bare ringe hvis det er !

> [...]
>ved at kunne hans navn ud fra halsbåndet (han følger sikkert med dem uanset

,,,ja hvis de har taget hunden er det ikke pga at de kan hans navn !
men når de så har ham så er det nemmere at sælge hunden eller at
beholde den når man kender dens navn.

Fra : mathilde

Dato : 05-09-03 09:36

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-09-03 08:01 dette indlæg :
> On Thu, 4 Sep 2003 21:27:57 +0200, "Therese"
> <therese@SLETelverdalen.dk> wrotd:

> ,men hvad skal de bruge ens adresse til ? alle mennesker har jo en
> tellefon så de kan jo bare ringe hvis det er !

Hej Punish,
Vi har fundet mange hunde uden ejer når vi lufter vores. Jeg nænner ikke
at lade dem løbe rundt, der er ikke langt til vejene fra de grønne
områder heller ikke motorvejen, måske kan de selv finde hjem, men den
chance vil jeg ikke være med til at tage. Tit er de ikke løbet så langt
væk hjemmefra, og så er det bare så rart at man kan følge dem hjem med
det samme uden at skulle tage dem med hjem først for at ringe til
ejeren.
Når jeg har taget hundene med hjem, er mine egne blevet mærkelige når
jeg så kommer tilbage efter at have afleveret hunden. De virker sure på
mig over at jeg kommer alene tilbage. Værdiger mig ikke et blik! Men nu
har det så også været hanhunde, og jeg kan godt forstå hvis tøserne
gerne vil have deres egen lille machotyr:)))))
Jeg har også måttet aflevere hunde på politistationen, det er bare _så_
surt! Og trist for hundene plejer at begynde og hyle når man går. Det er
trist fordi man ikke ved om de finder ejeren.

Så i følge min mening skal en hund have skilt på med ejerens adresse,
fastnettelefon og mobiltelefon. Ejerens navn er jeg ligeglad med og også
hundens. Er hunden sky kommer den sgu ikke fordi man som fremmed siger
dens navn.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-09-03 13:18

> [...]
>væk hjemmefra, og så er det bare så rart at man kan følge dem hjem med
>det samme uden at skulle tage dem med hjem først for at ringe til

,,,,,,så er du vist en af de få der ikke har fået mobiltellefon
jeg har kun fundet en hund og den havde ikke noget halsbånd på så den
afleverede jeg på politistationen, det var lidt svært at blive enige
om hvor den skulle sidde i bilen på vej derhen , men den fik sin
vilje og alt gik godt ejeren kom forbi mig senere og takkede for
det, men jeg har nu ikke stødt på særlig mange bortløbne hunde men vi
hjælper også kun tæverne, hanhunde der er løbet bort kommer vist ikke
levende ind i mit hjem eller bil

> [...]
>fastnettelefon og mobiltelefon. Ejerens navn er jeg ligeglad med og også
>hundens. Er hunden sky kommer den sgu ikke fordi man som fremmed siger

,ja selvfølgelig er det smart både at have fastnet og mobilnr på
skiltet, men adresse og navn på hund eller en selv er ikke smart efter
min mening, men nu har jeg så også både læst hørt om, og snakket med
folk der har fået stjålet deres hunde, så jeg passer på , for det sker
desværre jævnligere end man tror, det står bare ikke altid i EB eller
BT men i lokalaviserne de forskellige steder ! der er ting man undgår
hvis man tager den slags alvorligt, og det er sådan noget som navne på
skiltet, klistermærker på døren eller bilen osv, måske lydder det
paranoidt men det sker altså jævnligt, og hvis du først havde mødt en
der var på udkig efter sin hund i skoven for 3uge i træk og set ham i
ansigtet, så ville du også tænke lidt mere over det, jeg ville nok
blive en del ærgelig hvis min hund en dag var væk fordi jeg ikke havde
tænkt mig om, og hunden så lander ovre i Voldsmosen i et kælderrum
sammen med de andre , bliver fodret med kaniner fra den lokale
børnehave og ellers tævet til at være agrasive og brugt til at angribe
mennesker som araberne ikke kan lide. Men igen det kommer an på
hvilken race man har,og hvor alvorligt man tager det, jeg kunne aldrig
drømme om at sætte navn eller adresse på skiltet.

Fra : mathilde

Dato : 05-09-03 15:03

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 05-09-03 13:18 dette indlæg :

> ,,,,,,så er du vist en af de få der ikke har fået mobiltellefon

Jeg har skam en mobil, men jeg tager den ikke med når jeg er ude og gå
tur med hundene. Så har jeg nemlig fri, og så skal hverken mand, børn,
familie, arbejde eller studiekammerater kunne få fat i mig. Jeg kunne
selvfølgelig tage den med og så have den på lydløs, men det vil
alligevel irritere mig:)))

> [...]
> hvilken race man har,og hvor alvorligt man tager det, jeg kunne aldrig
> drømme om at sætte navn eller adresse på skiltet.

Ved at mine hunde har min adresse på navneskiltet hvordan kan folk så
til daglig finde ud af hvor jeg bor, og så komme og stjæle mine hunde?
Det er jo ikke læsbart i farten. Og ingen fremmede må nusse/hilse på
mine hunde uden min tilladelse. Jeg er MEGET selektiv. Læg i det hvad du
vil:))
De står heller ikke udenfor en butik, så her kan folk heller ikke komme
i nærheden af dem, for at lure adressen af.
Adressen på skiltet er ikke trykt med farve i, så det er ikke meget nemt
at læse hvad der står. Du skal helt tæt på hunden og vende skiltet om.
-Der er også lavet små "medaljoner" så kan man komme adressen ind i
denne og det gør det endnu vanskeligere lige at læse i forbifarten.

Mathilde.

-Jeg har godt hørt historier om hunde der bliver stjålet, men det har
mest været hele hvalpekuld. Hvorfor mange amstaff opdrættere ikke har
deres adresse på hjemmesiden.

http://www.kandu.dk/

Fra : Herman Persson

Dato : 05-09-03 18:09

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> familie, arbejde eller studiekammerater kunne få fat i mig. Jeg kunne
> selvfølgelig tage den med og så have den på lydløs, men det vil

Der er kommet nogle helt nye mobiltelefoner på markedet, de kan slukkes.

Herman.

Fra : mathilde

Dato : 05-09-03 21:20

"Herman Persson" skrev d. 05-09-03 18:09 dette indlæg :

> Der er kommet nogle helt nye mobiltelefoner på markedet, de kan
slukkes.

> Herman.

HI-Hi,
Ja, men så skal jeg stadig høre for at jeg har den med men ikke har den
tændt. Folk er blevet så vant til at de altid kan få fat i én, så det er
helt rart at gå uden mobil, men bare nyde samværet med sine hunde.
Og så virker det også lidt mærkelig på mig at jeg skal tage mobilen med
for at jeg evt. kan ringe til andre folk, hvis de har mistet deres hund.
Det er jo ikke mit arbejde, men noget jeg gør af ren og skær venlighed,
når jeg løber ind i vildfarne hunde.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 04:41

> slukkes.

> Og så virker det også lidt mærkelig på mig at jeg skal tage mobilen med
> for at jeg evt. kan ringe til andre folk, hvis de har mistet deres hund.

Jeg har da næsten altid min mobiltelefon på / med mig. Oftest slukket, fordi
den for mig er en mulighed for kontakt, og aldrig en forpligtelse. På f.eks.
en tur i skoven har jeg den ALTID med. Tænk nu hvis jeg fandt en rytter, der
var faldet af sin hest og var kommet til skade, jeg selv forstuvede en
ankel eller der skete noget andet, der gjorde at en opringning kunne spare
dig eller andre for fare eller besværligheder?

Herman.

Fra : Pia J

Dato : 05-09-03 09:56

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message

> ,men hvad skal de bruge ens adresse til ? alle mennesker har jo en
> tellefon så de kan jo bare ringe hvis det er !

Hvis jeg står i skoven uden min telefon, gider jeg da ikke køre 10 km hjem
med den fremmede hund i min bil for at ringe, den bor måske lige ved siden
af, så er det jo nemmere at gå hen og aflevere den, ikke?

:Pia