Lekkasje på neoprensokkene
Fra : Richard E.

Dato : 03-09-03 22:56

Har fått hull på neoprensokkene på mine pustende vadebukser. Lekkasjen er i
ankelhøyde på akilleshelen. Hvordan reparerer jeg dette best for å unngå
gnagsår på helen?

- Richard

Fra : Bjørnar Fjeldberg

Dato : 04-09-03 16:53

Hei,

Du kan jo forsøke med Aquasure. Kline på ett godt lag og godt rundt stedet
som lekker.

Mvh
Bjørnar Fjeldberg

Fra : Richard E.

Dato : 05-09-03 00:38

"Bjørnar Fjeldberg" <b-fj@online.no> skrev i melding
> Hei,
> Du kan jo forsøke med Aquasure. Kline på ett godt lag og godt rundt stedet
> som lekker.

På innsiden eller utsiden? I og med at lekkasjen er på hælen vil det bli en
del friksjon og sånn sett hadde det vel vært best å lagt Aquasure på
innsiden, men da er vel faren for gnagsår større. Legger en det på utsiden
vil det vel slites av etter hvert ...?
Noen tips til type tape en eventuelt kan legge over og hvor en får tak i
slik?

vh Richard

Fra : Størker Moe

Dato : 05-09-03 07:21

On 05 sep 2003, Richard E. wrote:

> [...]
> Aquasure på innsiden, men da er vel faren for gnagsår større. Legger
> en det på utsiden vil det vel slites av etter hvert ...?

Min erfaring med Aquasure er at hvis du får god heft mot underlaget,
slites den ikke bort.

--
Størker Moe

Email Storker(DOT)Moe(AT)chemeng(DOT)ntnu(DOT)no
WWW http://www.chemeng.ntnu.no/~stmoe/

Fra : Richard E.

Dato : 05-09-03 18:56

"Størker Moe" <storkerDOTmoe@chemengDOTntnuDOTno.invalid> skrev i melding

> [...]
>
> --
> Størker Moe
>
> Email Storker(DOT)Moe(AT)chemeng(DOT)ntnu(DOT)no

Fikk et tips om å forvarme Aquasuretuben i varmt vann og så smøre på et tynt
lag på utsiden. Så er nå gjort så får vi se .....
I allefall, lekkasjene er et resultat av to sesonger med alt for trange
vadesko.

- Richard

Fra : Kristian Pettersen

Dato : 05-09-03 22:35

Richard E. wrote:

> [...]
> en det på utsiden vil det vel slites av etter hvert ...?
> Noen tips til type tape en eventuelt kan legge over og hvor en får

Legger du limen på utsiden får du problemer med å få på deg trange våte
vadesko.
Har akkurat det problemt. Den ene helen er malt med Aquasure og skoene er
litt små.
Har også limt på innsiden i den andre helen. Det funker greit, men nå har
jeg ikke hatt behov for å gå flere kilometer i de og skjønner din bekymring
for gnagsår.

--
Kristian Pettersen

Fra : Rgust

Dato : 05-09-03 19:33

> [...]
> ankelhøyde på akilleshelen. Hvordan reparerer jeg dette best for å unngå

Hei Richard:

Jeg vil bare si at skal du få limt det skikkelig,bør du få tak i
lim for neopren. Det får du kjøpt alle steder hvor de selger dykker utstyr.
Så vasker du sårflatene rene og lar dem tørke. Stryker på lim på begge
flatene og lar det tørke (like dan som du lapper en sykkel slange med tipp
topp sykkel lim) så presser du flatene godt sammen, og lar det så herde ett
halvt døgn i 20gr. Synes du det er lite med bare lim, så kan du jo sy litt
frem og tilbake over sprekken ett par ganger med en tynn nylontråd, som du
også får kjøpt der de selger dykkerutstyr. Mulig du kan bruke sykkel lim
også på neopren. Du kan i alle fall bruke standar kontakt lim. Men husk at
limet skal være støv tørt før du presser flatene sammen.
Vennlig hilsen: Rgust.