Dele Adsl
Fra : Towli

Dato : 03-09-03 22:46

Hej gruppe

Ja undskyld, -det har sikkert været debateret før (jeg fandt 1 tråd om det
længere nede) men er der nogen der ved helt kort:
Må eller må man ikke i en lille boligforening (55 lejligheder) dele lad os
sige 4 kraftige adsl forbindelser? (f.eks. hos CC, Tiscalli, get2net eller
Tdc)
Hvis man ikke må er eneste alternativ vel udbydere som f.eks. kabelnettet...

mange tak for et præcist svar.
/Jan

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-09-03 23:18

Towli (towli@(fjernes)oldboyz.dk) skrev følgende:
> [...]
> Må eller må man ikke i en lille boligforening (55 lejligheder) dele
> lad os sige 4 kraftige adsl forbindelser? (f.eks. hos CC, Tiscalli,

I CC's privatkontrakt, står der udtrykkeligt at linien ikke må deles over
flere husstande. Om det er anderledes på erhvervslinier ved jeg ikke, men du
kan se abbonnementsbetingelserne på deres respektive sider.

> Hvis man ikke må er eneste alternativ vel udbydere som f.eks.
> kabelnettet...

Også en del billigere, og bedre upload.

> mange tak for et præcist svar.

Velbekomme. Jeg forsøgte da.

- Martin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-09-03 15:20

Hej Towli, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Må eller må man ikke i en lille boligforening (55 lejligheder)
> dele lad os sige 4 kraftige adsl forbindelser? (f.eks. hos CC,
> Tiscalli, get2net eller Tdc)

Tiscali blander sig ikke i, hvad man sætter bag routeren på deres
Bredbånd Plus [1]. I princippet må jeg for deres skyld fx lade dig
trække et kabel til min opkobling, omend det det i praksis nok vil give
problemer at trække det fra Nørrebro til Århus C. Modstanden vil
muligvis også ligge i overkanten af, hvad der er brugbart.

[1] Det er før blot hed ADSL. De fik et nyt/ekstra og billigere ADSL-
produkt 1. juni, som de af en eller anden grund ikke ville kalde
Discount-ADSL, hvorfor dette fik navnet Bredbånd, mens det gamle og
"rigtige" blev omdøbt til "Bredbånd Plus".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Kok

Dato : 05-09-03 15:33

Towli wrote:
> Hvis man ikke må er eneste alternativ vel udbydere som f.eks.
> kabelnettet...

Der er også mange andre udbydere end kabelnettet!

Allan