Problemer med adgang i mysql
Fra : Bo Dudek

Dato : 03-09-03 21:22

Hej

Jeg har en IIS5, som jeg har installeret mysql, php og phpmyadmin på.
Det kører efterhånden ret godt, og jeg har fået styr på at oprette
forskellige brugere af phpmyadmin med adgang til forskellige databaser
og tabeller.

Et problem, som jeg dog har, er, at man kan undlade at angive
brugernavn/kode eller man kan evt. angive forkerte oplysninger og
alligevel kan man få lov til at hente data fra databasen.

Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at det er indholdet i tabellen
'user' i databasen 'mysql', der afgører, hvilke adgangsoplysninger,
der skal angives?

Pt. eksisterer der kun 3 brugere i tabellen 'user', og alle 3 har
forskellige brugernavne samt hvert deres kodeord. Alligevel kan man
hente data uden at angive brugernavn/kodeord.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 06-09-03 10:13

[...]

jeg ved ikke lige præcis hvorfor, men nu virker ovenstående.. og jeg
er lykkelig..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk