Problemer med mysql adgang
Fra : Bo Dudek

Dato : 03-09-03 21:03

Hej

Jeg har en IIS5, som jeg har installeret mysql, php og phpmyadmin på.
Det kører efterhånden ret godt, og jeg har fået styr på at oprette
forskellige brugere af phpmyadmin med adgang til forskellige databaser
og tabeller.

Et problem, som jeg dog har, er, at man kan undlade at angive
brugernavn/kode eller man kan evt. angive forkerte oplysninger og
alligevel kan man få lov til at hente data fra databasen.

Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at det er indholdet i tabellen
'user' i databasen 'mysql', der afgører, hvilke adgangsoplysninger,
der skal angives?

Pt. eksisterer der kun 3 brugere i tabellen 'user', og alle 3 har
forskellige brugernavne samt hvert deres kodeord. Alligevel kan man
hente data uden at angive brugernavn/kodeord.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 03-09-03 21:12

> Pt. eksisterer der kun 3 brugere i tabellen 'user', og alle 3 har
> forskellige brugernavne samt hvert deres kodeord. Alligevel kan man
> hente data uden at angive brugernavn/kodeord.
Så der er ikke en række i `user` uden `User` angivet?

Martin

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-09-03 21:13

On Wed, 03 Sep 2003 22:03:25 +0200, Bo Dudek wrote:

[snip - mysql]

Du er forkert på den. Den har grupper handler om PHP.

Prøv istedet dk.edb.database

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-09-03 21:13

On Wed, 03 Sep 2003 22:12:36 +0200, Christian Joergensen wrote:

> Du er forkert på den. Den har grupper handler om PHP.

"Den her gruppe..."

Godnat.

--
Christian Jørgensen | I know kung fu!
http://www.razor.dk |

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-09-03 21:21

[...]

>Du er forkert på den. Den har grupper handler om PHP.
>
>Prøv istedet dk.edb.database
beklager.. du har ret.. så bare så mange mysql spgsm. herinde at jeg
tænkte, at det ikke var helt ved siden af..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk