Det kan man da ikke :-)
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 20:00

Her til aften ville jeg lige spise en stor rød blomme som jeg netop havde
købt til afenhyggen. Mens jeg spiser den sidder Cheeta og ser MEGET
nysgerrig ud og vil meget gerne lugte til blommen. Jeg siger så til hende:
"du kan da ikke lide blommer" og stikker den hen i hovedet på hende. Slik.
Katten slikkede sku på min blomme. Hm tænkte jeg så. Bider et lille stykke
af og er stadig ret sikker på at hun ikke kan lide blomme. Men hun æder det
sørme. Et stykker mere, nam nam, det æder hun også.
Jeg har herefter prøvet med nektarin. Det æder hun også. Agurk, jo jo, det
er også gode sager.
Når man nu har haft Teddy i 3 år som KUN spiser kattemad og gærtabletter
bliver man lidt forundret oer hvad sådan en killing kan gumle i.

Knus Linda

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-09-03 20:06

Hej Linda!
Jeg ahr fået fortalt at en af mine tidligere killingers livret er
ananas med flødeskum *G* Hendes mor er vild med tomat, men kun når hun
er drægtig *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Stina Hofmann

Dato : 04-09-03 16:47

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Hej Linda!>Jeg ahr fået fortalt at en af mine tidligere killingers livret er
>ananas med flødeskum *G* Hendes mor er vild med tomat, men kun når hun
>er drægtig *G*

Nå, det er der Anakin har fået sin åndsvage idé om tomater fra.
Her i huset kan vi slet ikke have tomater liggende fremme uden at den
fjollede kat skal stjæle dem. Agurker kan også gå an, men tomater er
det helt store hit.

Mvh
Stina og drengene.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-09-03 21:06

Linda skrev i en meddelelse
> [...]
> Når man nu har haft Teddy i 3 år som KUN spiser kattemad og gærtabletter
> bliver man lidt forundret oer hvad sådan en killing kan gumle i.

Her i huset er det Gizmo der har de sjoveste spisevaner - hos ham er agurk
også et stort hit - til stor moro for mange af mine gæster. En anden af hans
største favoritter er fromage frais med vanillesmag - natureludgaven er ikke
nær så god - det skal altså helst være vanille. Han plejer også at få lov at
spise det sidste af min is, hvadenten det er en flødeis eller en
sodavandsis. Da han lige ankom til familien var han også med til at spise en
chokoladejulemand sammen med mig, så dem der siger at katte ikke har en sød
tand, de kender altså ikke Gizzemissen. Måske jeg skulle eksperimentere med
nogle frugter - de er da lidt sundere for ham end chokolade og is.

Mvh Tina - der nær ikke havde fået aftensmad her til aften - man forlader
køkkenet i ti sekunder for at redde telefonen fra at falde på gulvet (Devi
dit DAMP-barn) og hvad ser man når man vender tilbage - Freya med hele
hovedet nede i den åbne dåse med kødboller i tomatsovs - frække dyr
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 21:21

Tina Susanne Johansson wrote:

> [...]
> kender altså ikke Gizzemissen. Måske jeg skulle eksperimentere med
> nogle frugter - de er da lidt sundere for ham end chokolade og is.

Jeg tror heller ikke på den med at katte ikke kan smage sødt.

Basil er fuldstændig vild med de der Rafaello, sådan nogle kokosting med
hvid creme indeni *mummmms* synes både Basil og jeg. Han vil også vældig
gerne have is. Jeg har dog ikke prøvet at give ham sodavandsis... Men
flødeboller er også gode.

Bøv, vores gamle kat, havde en svaghed for ferskner. Han åd dem godt nok
ikke men han fiskede dem op af frugtkurven og ned på gulvet.
Han var også uhyre glad for dåsemajs.

~Lisbeth

Fra : Louise Hansen

Dato : 03-09-03 21:44

> Jeg tror heller ikke på den med at katte ikke kan smage sødt.

Heller ikke jeg!! Hjemme hos os er misserne helt VILDE, når der bliver
serveret flødeis - en hvilken som helst smagsvariant er velkommen!
Også youghurt er de helt vilde med...især pære/banan og peach melba!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 04-09-03 14:44

Hej

Kaster jeres katte ikke op når de får flødeis?? Balou og Bertil fik lov
til at slikkeen ispind ren i sommers. Ca. 3 minutter efter rendte begge
katte rundt og kastede op indtil flere gange - noget af et cirkus.

Nu får de aldrig is igen...

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 15:03

Jane Bjørnlund wrote:
> [...]
> lov til at slikkeen ispind ren i sommers. Ca. 3 minutter efter rendte
> begge katte rundt og kastede op indtil flere gange - noget af et

Vores har aldrig kastet op af at få is. Phumba kaster i perioder op, uanset
HVAD hun får, hun har lidt sart mave, men de andre brækker sig kun hvis de
har fået græs.

~Lisbeth

Fra : Louise Hansen

Dato : 04-09-03 22:49

> Kaster jeres katte ikke op når de får flødeis??

Hej Jane!

Jeg har aldrig oplevet, at mine katte kaster op efter at have spist
is...Men nu får de også mest youghurt-is, som er det, vi spiser mest her
i huset af hensyn til "den slanke linie", som jeg desparat forsøger at
genfinde! De HAR dog også fået lidt flødeis i ny og næ, og som sagt
har jeg aldrig oplevet dem blive syge bagefter. Til gengæld kan det IKKE
anbefales at give misserne kaviar - bare spørg min kæreste, der ville
være så sød mod de kære små og derfor også kom til at gøre rent efter
det menageri, der blev bagefter!

Fra : Kate

Dato : 07-09-03 22:29

Jane Bjørnlund <janebjoernlundKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Kaster jeres katte ikke op når de får flødeis??

Næ, Sofie fik altid lov til at få det sidste af en is, men hun kastede
aldrig op af det. Indrømmet hun fik ikke mere end det allersidste helt
inde ved pinden, jeg var da lidt bange for at give hende for meget, men
hun elskede det.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kate

Dato : 07-09-03 22:27

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in

> [...]
> falde på gulvet (Devi dit DAMP-barn) og hvad ser man når man
> vender tilbage - Freya med hele hovedet nede i den åbne dåse med

hæhæhæ, det havde de da aftalt. "Hvis jeg vælter telefonen kan du lige
checke hvad "vi" skal ha' til aftensmad"
Her er det Donse som skal smage på ALT. Forleden aften stod hun og
slikkede på flasken til min danskvand med citrussmag. Jojo, de er en
kilde til evig forundring

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 03-09-03 23:06

> Når man nu har haft Teddy i 3 år som KUN spiser kattemad og gærtabletter
> bliver man lidt forundret oer hvad sådan en killing kan gumle i.
>
> Knus Linda

Hej Linda

Katte kan sørme mange ting, hvis det ser spændende nok ud. Jeg har ryddet op
på mine filmhylder, og der stod en skål med Toms drageer med sukkerovertræk.
Skålen røg over på bordet, og der blev lagt 2 bøger ovenpå, så de skulle
holde snitterne væk. Jeg blev vækket kl 6 af en underlig lyd. Bøgerne lå,
hvor de hele tiden havde ligget, det var bare skålen under, der var kommet
til fri afbenyttelse, og sukkeromslaget var slikket af på en stor del af
dem. For slet ikke at tale om, at jeg stadig kan finde gennemgnaskede linser
sådan hist og pist *S*

Men ellers sætter Quincy sig på mine osterejer og forlanger at dele posen
med mig. Uther sætter sig på jordnøddeflips og almindelig ships, æder rub og
stub. Hampus jagter alt og taber så interessen, uden at have spist noget.
Det sjoveste for ham er nok at fange rejen i luften, inden Quincy når den
*S*

De to sidste dage har de dog taget det med ro, da jeg har spist entrecote
med bearnaisesauce, og jeg skar fedtkanten og brusklinen af og lidt kød og
skar det ud til dem. Det kunne de godt enes om, så tallekenen blev tømt,
også der hvor der var en lille klat bearnaise tilbage *S* Og Freja plejer at
kaste det hele op med det samme, for hun sluger det uden at tygge, men de to
dage her, laved jeg skiverne så store, at hun kom på arbejde. Og hun har
7-9-13- holdt det indenbords *S*

De er nu underlige *G*

Og man kan blive ved, men nu er det ved at være sengetid for små patienter.

Nattenat og sov godt *S*

M.v.h.
Lise ( og alle misserne, er er yderst tilfredse med deres madtilskud i de
her dage *S*)

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 04-09-03 07:14

Hej

Pjevs elsker honning melon. Jeg har prøvet at jeg står og laver en tallerken
prat og stiller det ind i sturen på stuebordet og går ind i soveværelset og
vil hente min bog, da jeg så kommer tilbage,sidder Pjevs oppe på bordet og
gnavrer i dem.
Mandarner fra dåse er også et hit, vindruer uden skind, ja alt frugt spiser
han. De dyr er mere end underlige.
Ja han kan godt li flåede tomater fra dåse, det fik engang af kæresten da
Pjevs blev ved med at tigge ude i køkkenet og at han så spiste det til stor
forbauselse for kæresten.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 07:47

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:

> [...]
> ships, æder rub og stub. Hampus jagter alt og taber så interessen,
> uden at have spist noget. Det sjoveste for ham er nok at fange rejen

Åh ja, chips er et kapitel for sig. Basil kunne så absolut optræde som
stjerne i en Pringles reklame. Så snart dåsen siger "pop" så tropper Basil
op.

Og han helmer ikke før han kan vandre afsted med en pringle i munden
hurtigt hen under bordet og knase den i sig og så zoooom tilbage efter den
næste Og han bliver VED! Andre slags chips er også gode, men Pringles er
nr. 1!

Sammen med Jack har han også en svaghed for flæskesvær Vel og mærke
selvfangede. Fra tid til anden køber vi en af de små poser med flæskesvær og
de bliver så hældt ned i en bærepose som bliver "tilfældigt" lagt på gulvet
i køkkenet. (rolig, der ER lufthuller i den og hankene er klippede over).

Lidt efter kan man så høre *rasle rasle* *løbe-løbe ind under spisebordet*
*knase-knase* fra både Basil og Jack. Phumba gider ikke flæskesvær men vil
gerne have osterejer og ind imellem Pringles. Men hun synes ny at have mest
fornøjelse af at slikke pulveret af dem, det er ikke altid hun også ÆDER
chipsen.

Det sjove når de æder "sære" ting er at se de ANDRE katte som ikke lige
deler smag for den pågældende ting. De ser så sjovt forurettede ud, sådan et
"hvorfor må HAN (hun) få guf? Jeg vil osse ha!... aad nej ikke DET... noget
lækkert selvfølgelig"

~Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 07-09-03 22:38

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <trekkie@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> zoooom tilbage efter den næste Og han bliver VED! Andre slags
> chips er også gode, men Pringles er nr. 1!

Det lyder som Oliwer når der kom chips på bordet. Kun de saltede duede,
hvis jeg fik købt nogle med smag kom han hele tiden for at få, kun for
at rynke på næsen med et udtryk der sagde "addddr, hvor er de rigtige".
Donse kommer også når jeg spiser den slags, men hun og Mowgli slikker
kun på dem og de to andre reagerer slet ikke på den slags.

> [...]
> ud, sådan et "hvorfor må HAN (hun) få guf? Jeg vil osse ha!... aad
> nej ikke DET... noget lækkert selvfølgelig"

Ja, den oplver jeg specielt med Donse og Mowgli, lidt med Lante, men
slet ikke med Johan. Det er ligesom om han da er ligeglad. De tre
andre, nok mest Lante, føler sig meger forfordelte hvis jeg og/eller
nogle af kattene spiser noget som han/hun ikke bryder sig om

Fra : Jane

Dato : 10-09-03 12:56

Kate skrev i <news:3f5ba54a$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Det lyder som Oliwer når der kom chips på bordet. Kun de saltede duede,

Min kat er også vild efter at smage chips og pomfritter men
jeg er ikke tryg ved at give hende noget med så meget salt,
har i slet ingen problemer med at give salt til kattene?
Er jeg bare ond (syntes katten) at hun ikke må smage?

Jane

Fra : Kate

Dato : 11-09-03 08:20

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> har i slet ingen problemer med at give salt til kattene?

Jeg vil sige at Oliwer ikke fik ubegrænsede mængder. Som regel fik han
bare enkelt eller to chips, men fik han selv lov ville han ha' tømt
posen. Oliwer var et rigtigt madøre, han troede hans verden gik under
hvis han så andre spise noget han ikke fik

Fra : Jane

Dato : 04-09-03 23:44

Michael Nielsen skrev i

> også. Agurk, jo jo, det er også gode sager.

Min forrige kat elskede agurk og jordbær.
Den nuværende er tilgengæld vild med salat og ærter.

Mit gæt er de tror grøntsagerne er en slags kattegræs.

Jane

Fra : Anne Green

Dato : 05-09-03 09:58

> Mit gæt er de tror grøntsagerne er en slags kattegræs.

min mor kom engang forbi, efter at have været ude og handle, hun havde
bla købt hvidkål. Mens vi står og snakker, begynder miss d uden skrupler
at spise af det - hun var helt vild Nu når min mor kommer på besøg -
og hvis hun har hvidkål i huset - tager hun altid noget med til den
lille kat

lidt ligesom når andre tager små godbider med til en hund

- Anne Green

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-09-03 14:06

Jane wrote:
> [...]
> Den nuværende er tilgengæld vild med salat og ærter.
>
> Mit gæt er de tror grøntsagerne er en slags kattegræs.

Kaster den så op af det? Eller er det kun "rigtigt" græs der, om jeg så må
sige, virker som kattegræs?

Bøv kastede op af majs hvis han fik for mange af dem, alt over en teskefuld
var "for meget"

Eller er det mon sådan at græsset "kilder" i maven så det kommer op igen?

~Lisbeth