Tele2 hastighed ?
Fra : Ronni

Dato : 03-09-03 17:02

Hejsa NG

Jeg har endelig modtaget Tele2 ADSL og opg. til 1024/256 fra en 512/128 TDC

Med TDC lå jeg i DL på ca 58 - 62 kb/s stabilt
Med Tele2 har jeg flere steder forsøgt at downloade (Tucows (webpartner, cc,
tiscali, tdc, etc), debian, sunsite) mv
og der ligger den stabilt mellem 75 - 85 kb/s

Regner jeg lidt på det burde jeg kunne DL med 128 kb/s og stabilt vel en
115 - 120 kb/s sammenlignet med min gamle TDC forbindelse.

Derudover virker ikke alle sider. Mange sider jeg kommer ind på, får jeg et
"siden kan ikke vises", hvorefter jeg kan trykke F5 og så kan den godt
vises.
Dette er tilfældet på samtlige computere i hjemmet, på trods af at jeg har
resettet routeren, tømt cache mv på alle maskiner.

http://www.bandwidthplace.com/speedtest/index.html får jeg heller ikke de
fede resultater.
De fleste ligger min forbindelse < 600 , max jeg har opnået var 940 kBit/s
og det var én gang.
Ved godt serveren står i USA men alligevel!

Hvad har andre af erfaringer med hastigheden hos Tele2ADSL ?

Nogen der ved om mit problem er deres "fejl" eller om der er noget jeg har
overset internt.

Med venlig hilsen
Ronni
NB! Ved mail, husk at fjern PINGVINEN

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 17:07

"Ronni" <rofe@PINGVINmailme.dk> wrote in message
> [...]
>
> Regner jeg lidt på det burde jeg kunne DL med 128 kb/s og stabilt vel en
> 115 - 120 kb/s sammenlignet med min gamle TDC forbindelse.

112-114 kb/s er hvad du kan forvente.

Synes du skal ringe til Tele2 og lade dem ordne det.
75-85 kb/s er ikke optimalt ved en 1024/256 linje.

Ring til Tele2, det er deres produkt.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 20:55

Ronni wrote:
> Med Tele2 har jeg flere steder forsøgt at downloade (Tucows (webpartner, cc,
> tiscali, tdc, etc), debian, sunsite) mv
> og der ligger den stabilt mellem 75 - 85 kb/s

Jeg kan hente med ca. 130kb/sec med min Tele2..

Jeg ville nok ringe til support og høre om linien nu også kører
1mbit ..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Nils Thorsted

Dato : 08-09-03 12:50

"Ronni" <rofe@PINGVINmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad har andre af erfaringer med hastigheden hos Tele2ADSL ?
>
> Nogen der ved om mit problem er deres "fejl" eller om der er noget jeg har

Hejsa

Jeg har fået min 2Mbit forbindelse og jeg oplever store forskelle i
hastigheden.
Den burde jo være 4 x hurtigere end min gamle 512'er som lå på ca 60KB/sek.
Men jeg kan for det meste kun hente med 130-170. En enkelt dag kunne den
endda hente med 230, men det hører til sjældenhederne.
Hvis jeg tester på tdcs hjemmeside siger den 1150 Kbps.
Langt fra 2048 synes jeg !!

Men ringer man til tele2 siger de jo sikkert bare at man skal være tilfreds
med 180.... Nej 230-240KB/sek, så får man hvad man betaler for.... ikke før.

Mvh
Nils Thorsted

Fra : Ronni

Dato : 08-09-03 20:14

Hej Nils

Kan du oplyse mig om hvor på TDC's hjemmeside man kan teste sin forbindelse?

/Ronni

Fra : Carl Drud

Dato : 08-09-03 20:17

Ronni <rofe@PINGVINmailme.dk> wrote:

> Kan du oplyse mig om hvor på TDC's hjemmeside man kan teste sin
> forbindelse?

Her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&sbred=hast

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Ronni

Dato : 08-09-03 20:19

Hej igen

Jeg har ringet til Tele2Adsl og jeg skulle teste min hastighed på
hastighed.tele2adsl.dk og ringe tilbage til dem om resultatet.

Min forbindelse, har jeg dog opdaget, kører meget ustabilt, forstået på den
måde at den hakker.
Når man downloader fra ex. tucows, tele2adsl, sunsite etc. så kører den
grønne linie nogle firkanter (3-5), stopper, kører nogle firkanter(3-5),
stopper osv. til vi når enden.
Den stopper mellem ½ - 2 sekunder.

Jeg har downloadet duMeter for at se dataflowet ind, og den viser det samme,
at jeg har en høj søjle, så en lav søjle, så en høj søjle osv. altså at den
hakker, dataflowet er ikke stabilt.

Andre der har prøvet med www.dumeter.com og har et stabilt dataflow ?

/Ronni