Fejlmeddelelse ved åbning af databaseforbi~
Fra : Christian Svenstrup

Dato : 03-09-03 14:33

Hej.

Jeg har lavet et asp-script som åbner en forbindelse til en database flere
gange og lukker den igen. Siden virker fint på et webhotel jeg har hos
PI-Web som kører med en windows 2000-server. Desuden har jeg et andet
webhotel hos Wannafind, hvor siden kører på en NT-server.

Jeg har forsøgt at afvikle det under IIS på Windows XP-pro, men får flg.
fejlmeddelelse:

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl.
Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x890 Thread
0x438 DBC 0x149a994 Jet kan ikke åbnes.
/reservation/index.asp, line 35

I line 35 står der flg.:

Set objFirstConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objFirstConn.ConnectionString="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &
"DBQ=" & server.MapPath(datasti) & ";password=''"
objFirstConn.open '(linie 35)

Desuden har jeg en bekendt som har forsøgt at afvikle siden under IIS på en
Windows 2000-server. Det giver denne fejl:

Technical Information (for support personnel)
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x744 Thread 0x83c
DBC 0x30f4aa4 Jet'.
/lokalereservation/Lokalereservation/reservation/index.asp, line 43

I line 43 står der flg.:

Set objConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" &
"DBQ=" & server.MapPath(datasti) & ";password=''"
objConn.open ' (linie 43)

Jeg har også prøvet at afvikle siden vha. PWS på Windows 98 og her virker
det fint!
Er der nogen som har en anelse om, hvad fejlen kan skyldes og ikke mindst,
hvordan den kan udbedres? Jeg har en eller anden fornemmelse af, at det må
være noget i opsætningen af IIS el. lign. da asp-siderne jo rent faktisk
virker glimrende på IIS på både en windows 2000-server, en NT-server og
under PWS med windows 98.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Christian Svenstrup

Fra : Christian Svenstrup

Dato : 03-09-03 18:07

> [...]
> være noget i opsætningen af IIS el. lign. da asp-siderne jo rent faktisk
> virker glimrende på IIS på både en windows 2000-server, en NT-server og

Øøøøhhhhh. Måske har jeg løst problemet??!??! Men jeg aner ikke hvorfor?

Jeg gik ind i "Kontrolpanel", "Administration", "Internet Information
Server", "standardwebsted" og valgte "egenskaber" og derefter fanebladet
"mappesikkerhed".
Under "styring af anonym adgang og godkendelse" trykkede jeg på knappen
"rediger".
Her fjernede jeg flueben i "anonym adgang", så der kun var flueben ud for
"integreret windows-godkendelse"

Nu virker det tilsyneladende????

Hvorfor hu... gør det dog det?!

Nå, men hvis andre har haft lignende problemer, så kan de forhåbentlig blive
hjulpet af dette!

Med venlig hilsen

Christian Svenstrup