Skummelt TDC
Fra : O.N.

Dato : 03-09-03 13:40

Jeg har en kammerat som havde 512 / 128 adsl hos TDC.

Han røg så med på det der tilbud Tele2 kørte og bestillte en 2 mbit.

Men han fik så besked fra tele2 efter 8 uger , at han kunne ikke få en

2 mbit linie da han lå alt for langt væk fra en central og signalet ikke var
godt nok ??

Underligt tænkte han, for han havde før kørt 2 mbit hos tdc.

Han ringede til Tele2 og afbestillte det hele og det skete uden problemer.

Derefter ringede han til TDC og sagde at han gerne ville opgradere sin linie
til en 2 mbit hos tdc og fik at

vide , at det kunne han selvfølgelig godt og ca 20 min senere havde han en 2
mbit linie.

Er det et udbredt trick som TDC bruger for at holde på sine kunder ??

Ole

Fra : Steffen

Dato : 03-09-03 14:25

Hej,

Jeg tror at de bruger kabelforlænger med twist, hos TDC. Så det er nok
derfor det virker hos dem.

Steffen

Fra : Mendoza

Dato : 03-09-03 14:51

"Steffen" <jan@s-p.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg tror at de bruger kabelforlænger med twist, hos TDC. Så det er nok
> derfor det virker hos dem.

aahhhhhh.... selvfølgelig... Har hørt om det, men ikke truffet det før nu i
virkeligheden.....

--
Mendoza

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 03-09-03 14:54

>Jeg tror at de bruger kabelforlænger med twist, hos TDC. Så det er nok
>derfor det virker hos dem.
[...]

Og det betyder?

Har jeg ikke ret i at det er TDC der leverer linien til Tele2's
kunder?

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 15:26

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> wrote in message
> Har jeg ikke ret i at det er TDC der leverer linien til Tele2's
> kunder?

Efter hvad jeg har forstået så, ja.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-09-03 14:53

> [...]
>
> Men han fik så besked fra tele2 efter 8 uger , at han kunne ikke få en
>
> 2 mbit linie da han lå alt for langt væk fra en central og signalet ikke

Underligt at kabellængden skulle ændre sig bare fordi han skifter udbyder,
måske Tele2 ikke helt ved hvad de snakker om?

> [...]
2
> mbit linie.
>
> Er det et udbredt trick som TDC bruger for at holde på sine kunder ??

Trick? Hvori ligger der et trick fra TDCs side i dette?. Det er da bare fint
at TDC godt kan tilbyde 2 mbit, men at Tele2 åbenbart ikke kan, trods
"samme" teknologi lyder mystisk... Det er da et fedt trick at TDC kan
fortælle/opgradere kundens linie istedet for at komme med svar 8 uger som
Tele2 praktisere.

VH
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 15:26

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message
> Trick? Hvori ligger der et trick fra TDCs side i dette?. Det er da bare
fint
> at TDC godt kan tilbyde 2 mbit, men at Tele2 åbenbart ikke kan

Det er TDC's linje de benytter og burde ikke have noget at sige om det er
Tele2 eller TDC man har.
Det er samme linje.

Mvh
FB

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-09-03 15:46

Wed, 3 Sep 2003 16:25:35 +0200, skrev FB, på 18 linier, i
<3f55f9d9$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>fint
>
>Det er TDC's linje de benytter og burde ikke have noget at sige om det er
og samme udstyr

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : O.N.

Dato : 03-09-03 15:57

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> skrev i en meddelelse
> Wed, 3 Sep 2003 16:25:35 +0200, skrev FB, på 18 linier, i
> <3f55f9d9$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> og samme udstyr

Dvs at han kunne godt have fået 2 mbit gennem Tele2 , men de har åbenbart
fået andet at
vide af TDC , eller er Tele2 bare nogle ' amatører' som ikke rigtig har
check på hvad der kan lade
sig gøre.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-09-03 16:45

> [...]
> fået andet at
> vide af TDC , eller er Tele2 bare nogle ' amatører' som ikke rigtig har

Det var også det jeg prøvede at hentyde i mit forrige indlæg

VH
Peter

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-09-03 16:46

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det var også det jeg prøvede at hentyde i mit forrige indlæg

Rettelse: Altså det med at Tele2 er nogle amatører og måske alt andet lige
ikke ved hvad de har imellem hænderne, for det er da på de store linier der
tjenes penge.

VH
Peter