Åbne data i Excel
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 03-09-03 10:44

Hej,

mine brugere indtaster nogle (en del faktisk) data ind i en almindelig
FORM via deres browser. Disse data bliver valideret og tjekket og skal så
ende i en Excel-fil.
Jeg vil gerne have, at når brugeren har indtastet og trykket submit, så
skal serveren svare med at åbne excel og vise de indtastede (og evt.
korrigerede) data i et regneark.

Jeg har prøvet at sende data som CSV eller ContentType Excel, men så
spørger browseren om den skal gemme eller åbne. Nogle af brugerne vælger
det forkerte, og så kan man ikke fremover indlæses data via browseren for
den husker indstillingen.
Når de åbner, viser den jo bare en side som FORTOLKES som excel, mange af
funktionerne er der ikke. Jeg vil hellere starte et RIGTIGT exceldokument.

Alle mine brugere har browser MSIE5+ og Excel 2000 installeret lokalt.

Mit problem er at jeg godt kan starte en Excel op fra min klient, men
hvordan får jeg data ned i filen?

Har nogen nogle ideer eller en indfaldsvinkel?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Ryan Dahl

Dato : 03-09-03 15:55

On 03 Sep 2003 09:43:44 GMT, Klaus Ambrass <kam@it.stam.dk> wrote:

> [...]
>hvordan får jeg data ned i filen?
>
>Har nogen nogle ideer eller en indfaldsvinkel?

Hej Klaus,

jeg har rodet lidt med det, og har også fundet en gl.
microsoft-udarbejdet fil, som måske kan bruges.

Jeg smider den lige i dk.binaer med titlen 'Excel til Klaus'.

mvh
Ryan

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 08-09-03 13:11

Ryan Dahl <junk_this_way@hotmail.com> wrote in

> [...]
> microsoft-udarbejdet fil, som måske kan bruges.
>
> Jeg smider den lige i dk.binaer med titlen 'Excel til Klaus'.

Hej Ryan,

jeg var vist lidt for langsom. Kunne du poste den igen, eller maile den
direkte til mig. Mange tak.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 09-09-03 12:21

Jeg har fundet en VBscript måde at gøre det på.
Thnaks for trying.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt