SQL*NET ovenpå en Oracle 9.2.0.1 klient
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 03-09-03 10:04

Hej - er der nogen som har erfaring (eller blot nogle tips) til at
installere Oracle SQL*NET Client (fulgte senest med i Oracle 8.0.6) ovenpå
en Oracle 9.2.0.1 klient?

Problemet er at SQL*NET er så tudsegammel, at den kun vil installeres i
DEFAULT_HOME, men jeg ville jo gerne have at det var dér at min 9.2 klient
lå.

Nogen idéer - any one?
Alle idéer (også at "plukke" filer ud manuelt) er velkomne.

-------
Tomas

Fra : Michael Hjorth

Dato : 03-09-03 22:29

On Wed, 03 Sep 2003 11:04:00 +0200, Tomas Christiansen wrote:

> [...]
> lå.
>
> Nogen idéer - any one?
> Alle idéer (også at "plukke" filer ud manuelt) er velkomne.

Kan du ikke bare lade DEFAULT_HOME pege på det oracle home hvor din 9.2
klient ligger?

Michael.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 03-09-03 23:38

Michael Hjorth skrev:
> Kan du ikke bare lade DEFAULT_HOME pege på det oracle home hvor din 9.2
> klient ligger?

Tja. Jeg har allerede installeret 9.2 klienten, og så kan man ikke
efterfølgende installere SQL*NET fra 8.0 klienten. Den siger at den ikke
understøtter andet end DEFAULT_HOME (SQL*NET er altså tudsegammelt noget).

Hvis jeg selv forsøger at patche i registreringsbasen, ved jeg ikke hvad
resultatet bliver... ?

-------
Tomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-09-03 21:21

Tomas Christiansen skrev:
> Tja. Jeg har allerede installeret 9.2 klienten, og så kan man ikke
> efterfølgende installere SQL*NET fra 8.0 klienten. Den siger at den ikke
> understøtter andet end DEFAULT_HOME (SQL*NET er altså tudsegammelt noget).

Nogle gange kan man være heldig!

Jeg fandt ud af at SQL*NET Client som følger med Oracle 8.0.5, i
virkeligheden er en gammel fætter tilbage fra 7.3.3, og at der er en nyere
version med (faktisk hele 3 versioner: 8.0.3, 8.0.4 og 8.0.5) men den hedder
blot Net8 Client. Denne klient vil gerne lade sig installere ved siden af en
allerede installeret 9.2 klient.

Problemet er hermed løst.

-------
Tomas