nogen som kan fortælle hvad denne fisk hed~
Fra : Kenneth

Dato : 03-09-03 09:48

Dette er en malawi ciklide jeg lige har anskaffet.
Hvad hedder den mon.
Hunnen ligner en zebra ciklide altså grå med grå bånd.

Billeder af hannen kan ses her.
http://home19.inet.tele.dk/flyve/

Kenneth

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-09-03 11:20

Hej Kenneth

Fisken hedder: Placidochromis phenochilus. En rigtig flot fisk.

Mvh.

Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-09-03 11:39

Michael Andersen <michael-a@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f55c03b$0$28618$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej Kenneth
>
> Fisken hedder: Placidochromis phenochilus. En rigtig flot fisk.

Svaret er korrekt! *s* men der findes 2 varianter af P. phenochilus,
den anden er bare mørkeblå og får ikke de lyse skæl.

Carsten

Fra : Kenneth

Dato : 03-09-03 11:53

> [...]
> Dette er en malawi ciklide jeg lige har anskaffet.
> Hvad hedder den mon.
> Hunnen ligner en zebra ciklide altså grå med grå bånd.

Mange tak for svar.

Fra : HD

Dato : 03-09-03 12:14

Hej

Det kunne være en Placidochromis phenochilus men er ikke sikker vil du godt
kontakte mig
Hans

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-09-03 14:28

Hej igen
Hvis du gerne vil vide det så kommer fisken fra et område der hedder:
"Lupingo"

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-09-03 14:30

Og ang. din fotografering kan jeg kun sige, at "øvelse gør mester"