Er jeg blevet flyttet? TDC -> TELE2
Fra : Claus

Dato : 03-09-03 08:58

Hej
Jeg er skrevet op til en plads på Tele2's ADSL som så mange andre.
Har fået brev fra TDC om at der vil blive lukket for min forbindelse 1.
september.
Så jeg gik mandag og tirsdag og ventede på at min forbindelse skulle blive
afbrudt, så jeg kunne sætte nyt modem, skillefilter op, som jeg har
modtaget, og pakke det gamle i vendekassen, som jeg også har modtaget og
skal returnere inden 14 dage, ellers vanker der en regning på 2807,50kr.!!

I dag 3. september fik jeg brev fra TDC at min forbindelse nu er lukket!
Kan Tele2 have overtaget linien uden jeg har opdaget det?

Skal man ikke taste brugernavn/adgangskode ind et eller andet sted før der
er hul igennem?
Hvordan kan jeg tjekke hvilken udbyder jeg er på?

Jeg sidder lige nu og er online på ADSL, ligesom jeg plejer og synes det
hele er lidt mærkeligt.

Andre i samme båd?

Mvh. Claus

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-09-03 09:02

Claus <clauslrz@jyde.dk> wrote:

> Hvordan kan jeg tjekke hvilken udbyder jeg er på?
> Jeg sidder lige nu og er online på ADSL, ligesom jeg plejer og synes det
> hele er lidt mærkeligt.

host 80.196.167.209
Name: 0x50c4a7d1.adsl-fixed.tele.dk
Address: 80.196.167.209

Du er stadig på TDC.

Allan Joergensen

"Don't I ALWAYS try to make you happy?"--Kira to Odo

Fra : Cubus

Dato : 03-09-03 09:57

"Claus" <clauslrz@jyde.dk> skrev

> Hvordan kan jeg tjekke hvilken udbyder jeg er på?

Gå ind på http://myip.dk/ og se om der står noget der
associerer til tele2.

Hos mig står der fx: 129.142.201.111.ip.tele2adsl.dk .

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : John Sahl

Dato : 03-09-03 11:23

Virker ikke bag proxy. Men det gør <http://ip.ter.dk>

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Thomas H.

Dato : 03-09-03 16:36

"Claus" <clauslrz@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan kan jeg tjekke hvilken udbyder jeg er på?
>
> Jeg sidder lige nu og er online på ADSL, ligesom jeg plejer og synes det

Jeg kunne se fra jobbet, at min server blev cuttet i går formiddags, men
da jeg kom hjem kørte det hele lystigt med fuld drøn, bare på Tele2's
linie, selvom TDC-udstyret stadig sad på
Jeg slukkede og puttede alle stik over i hullerne der hed det samme, på
mit nye modem og skillefilter, at ALT virkede perfekt med det samme.
Jeg tog den gamle router af, og satte min nye på, og det hele spillede
med det samme, så det må siges at have været en temmelig smertefri
konvertering

Thomas H. - www.thhe.dk