Vis type... fra MySQL DB! Hjælp ønskes!
Fra : Simon Petersen

Dato : 03-09-03 00:10

Jeg har lavet en side og database, med alle de programmer jeg
har.

Her er hvad jeg har gjort ->
Databasen: Lavet en "field" der hedder "type". Lige nu har jeg 2
records i db'en, med samme type, "update".

PHP siden: Her skal der være en liste over de type programmer jeg
har, men hvis der er 2 typer af "update" i db'en, så står der
"update" 2 gange på PHP siden.

Her er min kode:
<?php
include("./files/db_conn_log.php");
$result = mysql_query("SELECT type FROM pro ORDER BY 'type'
DESC");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "
href=\"program.php?type=".$row['type']."\">".$row['type']."</a></
p>
";
}
?>

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men hvis I vil
have mere info, så bare spørg.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 03-09-03 01:44

On Tue, 2 Sep 2003 23:09:31 +0000 (UTC), Simon Petersen
<simonyuriko@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>}
>?>
>
>Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men hvis I vil

Du kan prøve med:

$result = mysql_query("SELECT type FROM pro GROUP BY type ORDER BY
type DESC");

Men i sidste ende tror jeg du vil få mere glæde af at normalisere din
tabel og i stedet lave 2 tabeller. En med programmer og en med typer,
for der vil givetvis være flere programmer end typer. Det vil osse
forenkle ovenstående udtræk.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Simon Petersen

Dato : 03-09-03 12:25

Martin Sveegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> tabel og i stedet lave 2 tabeller. En med programmer og en med typer,
> for der vil givetvis være flere programmer end typer. Det vil osse

Tak for det Martin,

Det var lige det jeg havde brug for. Mange mange tak..

regards
Simon