West highland terrier
Fra : GJ

Dato : 02-09-03 23:16

Hej

Nu ved jeg ikke helt om dette er det rigtige sted at spørge, men har
ikke kunne finde andre grupper.

Min venindes mor søger ovenstående hund, men desværre koster den en
formue. (De fleste priser vi har set er på omkring 8000 på en kennel.)
Selvfølgelig ved vi godt at hvis man køber en hun på en kennel er man
også helt sikker på at den er i orden da den jo har gennemgået en
masse test, men kan det virkelig passe man ikke kan finde sådan en sød
lille vovse lidt billigere?

Helst på sjælland.

Jeg har søgt på nettet via google, men finder kun forskellige
kenneler....

Er der monstro nogle af jer herinde der kan hjælpe mig med hvro jeg
kunne få fat i sådan en lille vovse?

På forhånd tak.....

Mvh Gitte

Fra : Mari

Dato : 03-09-03 00:20

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også helt sikker på at den er i orden da den jo har gennemgået en
> masse test, men kan det virkelig passe man ikke kan finde sådan en sød

Det er ikke hunden alene, der har gennemgået disse tests - men
forældredyrene.
Så, hvis du får den pris af et antal kenneler (se på
http://www.dansk-kennel-klub.dk )
så er det nok udtryk for, at det koster så meget at opdrætte sådan een -
incl de to
års reklamationsret, købeloven foreskriver.

Prøv at søge lidt på http://www.google.com og vælg grupper - og søg så

"hvalpe" - og du vil se adskillige regneeksempler på, at det ER en
underskudsforretning
af opdrætte kvaklitetshvalpe.

Ellers kan du henvende dig til racens hvalpeanviser, for at høre om
han/hun kender
til hunde, der skal omplaceres. Det hænder jo også.

/Mari

Fra : GJ

Dato : 03-09-03 18:39

>Ellers kan du henvende dig til racens hvalpeanviser, for at høre om
>han/hun kender
>til hunde, der skal omplaceres. Det hænder jo også.

Mange tak for svaret, ..... min venindes mor vil helt bestemt have en
hvalp så det kan desværre ikke så godt være en der skal omplaceres..
så jeg ved godt det er lidt umuligt... men det var jo et forsøg værd
at høre herinde....

Fra : Bettina

Dato : 11-09-03 12:16

Hej GJ

Pas på!
Med det mener jeg, at jeg har lært noget af at købe en westie til
4500kr hos Inge rahbek i Haslev.
Dyrlægeregningerne er løbet op på over 5000kr i hvert fald.
3 dage efter vi havde købt vores hund, måtte vi til dyrlægen med
hende, fordi hun havde diarre, med meget blod i, derudover
øjebetændelse, som først er gået væk 8 måneder efter vi fik hende, og
øremidder.
Du kan læse hele min historie hvis du søger herinde på "Inge Rahbek".

Der skal man hvert fald IKKE købe hund.
Jeg har måde kontakt med en hund, der er 3 måneder ældre, som også er
købt samme sted, og min hunds søster, og begge har/har også haft
sundhedsproblemer som er svære at komme af med.

Køb IKKE en westie bare fordi den er billig. Westier er så populære,
at der er nogle opdrættere, der bare opdrætter for at tjene penge, og
uden at tænke på deres helbred.

Så Pas på.

Hilsen Bettina

Fra : GJ

Dato : 14-09-03 02:12

> [...]
>
>Køb IKKE en westie bare fordi den er billig. Westier er så populære,
>at der er nogle opdrættere, der bare opdrætter for at tjene penge, og

Mange tak for svaret... det vil jeg da lige huske....

Jeg hedder forøvrigt Gitte men har "åbenbart" valgt at være anonym da
jeg skrev indlægget...

Mvh Gitte