Gamle modem fra TDC på Tele2
Fra : Preben Christensen

Dato : 02-09-03 21:22

Hej

Jeg skal have Tele2 imorgen (3-9) kan man ikke bruge det gamle modem fra TDC
(Ericson) eller skal man bruge det nye Speedstream 5100????

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-09-03 21:52

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal have Tele2 imorgen (3-9) kan man ikke bruge det gamle modem
fra TDC
> (Ericson) eller skal man bruge det nye Speedstream 5100????

Jeg kan ikke svare entydigt da jeg ikke har fået Tele2 endnu (skulle
have fået den 1. september) men jeg kan fortælle at Speedstream 5100
lader til at fungere fint som afløser for mit gamle Siemens modem til
brug til min Boomtown PPPoE linie.

Jeg vil derfor tro at dit gamle Ericsson modem også fint kunne bruges
med en alm. Tele2 opkobling.

mvh Bernhard

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-09-03 21:59

Det er også derfor jeg ikke kan forstå hvorfor TDC ikke lader folk beholde
det de har hvis man har adsl så dem der ikke har kan få deres modem og
skillefilter.
Nu har jeg selv kørt med ADSL hos TDC ( dyrt) 2Mbit linie i 1½ år så der er
da andre der kunne bruge det nye udstyr jeg har fået, eller er det en del af
prisen der bestemmer hvad man skal have af udstyr

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 22:05

Se evt. mit indlæg: news:3f54fe7d$0$444$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
af
> prisen der bestemmer hvad man skal have af udstyr

Kort fortalt er TDC og Tele2 altså to forskellige selskaber. Du kan slet,
slet ikke stille tingene så simplistisk op.

mvh
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 22:08

Preben Christensen skrev:
> [...]
> der er da andre der kunne bruge det nye udstyr jeg har fået, eller er
> det en del af prisen der bestemmer hvad man skal have af udstyr

Udstyret er vel kun udlånt fra TDC og
så er det vel normalt at man leverer
dette tilbage når kundeforholdet
ophører.

At du så modtager dit nye udstyr fra
Tele2 via TDC kommer sådan set ikke
sagen ved, for hvis og når du opsiger
dette abonnement, ja så er det Tele2
der skal foranledige at dit udstyr bliver
returneret.

Thats whay :D

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Per Moreau

Dato : 03-09-03 16:15

> Jeg vil derfor tro at dit gamle Ericsson modem også fint kunne bruges
> med en alm. Tele2 opkobling.
>
> mvh Bernhard

Hvis det er en Ericsson 220di , så er den i vinkel.
For det er sådan en jeg fik af Tele2 da jeg fik ADSL hos dem.

Mvh
Per M.

Fra : Henrik Schytte

Dato : 04-09-03 08:57

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke svare entydigt da jeg ikke har fået Tele2 endnu (skulle
> have fået den 1. september)

Dvs din konvertering skulle være foregået den 1/9 ? - men er ikke sket endnu
?
hmm jeg er i samme både, - har du snakket med Tele2 ?

Fra : Thomas

Dato : 10-09-03 20:28

he he

Jeg lader ikke til at være alene.

Jeg bestilte ADSL hos Tele2 i juni - til levering i juli. Det var også meget
fint - og vi fik aftalt dato.
Så fik jeg et brev om at "TDC havde bøffet i den - så det blev lidt senere"

Så pludseligt en dag virkede mit internet ikke - ja Tele2 havde bedt TDC
lukke det men havde ikke selv fået åbnet for deres. Efter at have siddet i
kø hos Tele2 i en halv time-tre kvarter ringede jeg til TDC. Her fik dig mig
hurtigt oprettet igen - og fortalte at Tele2 havde lavet den fejl for MASSER
af kunder.

Nå ja - her den 5. september skulle jeg så (endeligt) konvertere til Tele2.
Det betød naturligvis at jeg ikke havde internet lørdag, søndag og en del af
i dag mandag.

Jeg sad godt nok i kø hos Tele2 i __2 timer__ - men de kunne ikke rigtigt
gøre noget (mener bogstavelig talt 2 timer!)

Jeg kender ikke nok til sagen til at vide om det hovedsageligt er TDC der
går og bøffer i den eller Tele2. For mig at se har jeg købt et produkt af
tele2 - som ikke er ret godt. Det må alt andet lige være deres ansvar.
MEN det _klart_ største problem er da også at de er så totalt umulige at få
fat i. 2 timers ventetid er jo ganske uacceptabelt.

Jeg glæder mig virkeligt ikke til jeg en dag står uden telefonforbindelse -
og skal ind til naboen og sidde i telefonkø i et par timer - blot for at
tale med en halvsur Tele2 medarbejder der siger at de alligevel ikke kan
gøre noget før mandag og det endda kun hvis fejlen ligger hos dem. Er fejlen
hos TDC kan det godt tage længere....