Blev lidt paf!
Fra : mathilde

Dato : 02-09-03 19:53

Hej,

Vi var ude på vores aftentur med børn og hunde. Undervejs hvor vores
hunde er i snor, og drengene løber og leger, kommer en anden hund frem
fra et buskads, den står helt stille, mens vi bevæger os videre.
-kontaktøvelserne vi har lært til træning er bare guld værd, begge tæver
går videre mens de "knækker nakken" for at se på os(Vi har vist dem at
vi har en godbid:))).
Efter et minuts tid er ejeren kommet frem, og hunden kommet os en del
nærmere.
Vi går bare videre, og drengene løber stadig og leger, det første manden
gør da han ser os, er at han råber til mine drenge: IKKE
LØBE????????????????

Hvis han er i tvivl om hans hund vil jagte børn som løber, burde han
altså ikke slippe den, og slet ikke ude af syne som han havde gjort.
Jeg blev lidt paf, det eneste hunden gjorde var at tonse hen til vores
tæver. Se det finder jeg uansvarligt.
Næste gang jeg ser den, vil jeg ikke bare gå videre, men bede min mand
tage hundene, og så ellers stille mig imellem og jage den anden på
porten.

Aftenturen er både for hunde og børn, fan... om de skal forhindres i at
løbe og lege!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 02-09-03 22:40

"mathilde" skrev d. 02-09-03 19:53 dette indlæg :
> [...]
> porten.
>
> Aftenturen er både for hunde og børn, fan... om de skal forhindres i

Hej Mathilde
Når du skriver at du vil stille dig i vejen og jage den anden på porten
håber jeg, du mener manden og ikke hunden. For det er garanteret manden
og ikke hunden, der er dum i nakken! Spørg ham, hvorfor han skal
bestemme hvem der må løbe hvor og hvorfor dælen han ikke har sin hund i
snor, hvis den tror at små drenge er at betragte som fritgående vildt,
der må jages!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-03 17:43

Jeg er helt enig med jer.

Men børnene er vel somme tider ude alene, og så kan det være en god ide at
lære dem at stå stille, hvis der kommer en hund - sådan som en slags
"selvforsvar"

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : mathilde

Dato : 03-09-03 20:15

"skingur" skrev d. 02-09-03 22:40 dette indlæg :

> [...]
> bestemme hvem der må løbe hvor og hvorfor dælen han ikke har sin hund
> snor, hvis den tror at små drenge er at betragte som fritgående vildt,

Jeg mener nu godt jeg må gå imellem mine hunde og hans og så evt. virke
truende hvis det er det der skal til.
Men klart det er ejeren der har et problem, bare synd for hans hund.

Mine børn kender godt til det med at stå stille, og ikke løbe mod eller
væk fra fremmede hunde, ikke larme uhæmmet når man er i nærheden af
hunde etc.
Og det er gode redskaber, men her trådte han langt ud over hvad rimeligt
var.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/