complier
Fra : Lars Haugaard

Dato : 02-09-03 16:08

Er der stor forskel på bloodshed c++ og visual c++?

Kan man godt køre et kursus igennem med bloodshed i stedet for visual uden
problemer?

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 02-09-03 16:53

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> wrote in message
> Er der stor forskel på bloodshed c++ og visual c++?
>
> Kan man godt køre et kursus igennem med bloodshed i stedet for visual uden
> problemer?

Jeg kender ikke bloodshed, men typisk vil lærebøgerne køre i standard c++,
og det understøtter bloodshed sikkert bedre end Microsoft
Der burde ikke være de store problemer, bortset fra hvis der skal laves
windows programmering. Det er ikke sikkert din compiler understøtter MFC, og
hvis der ikke er en grafisk designer er det også noget bøvlet at lave
komplicerede brugerflader.
Mvh
Anders O

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-09-03 22:29

In <3f54bd16$0$15620$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> "[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> writes:

>"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> wrote in message

>Jeg kender ikke bloodshed, men typisk vil lærebøgerne køre i standard c++,
>og det understøtter bloodshed sikkert bedre end Microsoft

bloodshed virker vist ikke saa godt sammen med den nyeste gcc og
aeldre gcc understoetter C++ standarden helt sikkert daarligere end en
ny Microsoft C++.

Microsoft laver meget lort, men deres C++ er meget god (men dyr).

/Martin

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 02-09-03 22:58

> Microsoft laver meget lort, men deres C++ er meget god (men dyr).

Ja den nyeste, men den gamle Visual C++ 6.0 understøtter ikke en gang
'for'-løkker rigtigt.

(den opretter ikke løkke variable i lokal scope, dvs for(int i=0....);
efter fulgt af for(int i=0....); vil give en fejl der siger at 'i'
allerede er erklæret.)

mvh
JS

Fra : Lars Haugaard

Dato : 04-09-03 00:02

min lærer, somjeg har snakket med i dag, gav mig et link til en gratis
version af vC++ til os studerende www.msdna.net men den virker ikke, kan han
have sagt forkert?

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 04-09-03 12:29

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> wrote:

> min lærer, somjeg har snakket med i dag, gav mig et link til en gratis
> [...]

Mon ikke det er http://msdnaa.net/ du leder efter?

Mvh Lasse

--
Lasse Westh-Nielsen
lasse@daimi.au.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-09-03 20:23

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> wrote
[8<8<8<]
> Kan man godt køre et kursus igennem med bloodshed i stedet for visual
> uden problemer?

Det kommer an på hvad der undervises i på et kursus.

Hvis det er noget Microsoft specifik, som f.eks. MFC er man givetvis bedre
tjent med at bruge Microsoft værktøjer.

Hvis det er C++ programmering generelt, bør kurset være sådan et det er
nogenlunde ligegyldigt hvilken compiler man anvender.
Man skal blot sikre sig at man anvender en relativt ny C++ compiler.

Specielt er der i den forbindelse grund til at anbefale Microsoft Visual
..NET (2002 og 2003) frem for Microsoft Visual C++ V6.0.
Microsoft Visual C++ V6.0 har en implementering af C++ sproget, der er så
langt fra C++ Standarden (og de fleste andre compilere) så det er til hyppig
gene.

Hvis det er C++ programmering generelt, der undervises i, ville jeg
interessere mig langt mere for hvilket undervisningsgrundlag der bruges, end
for hvilken C++ compiler der bruges.

Hvis der bruges en bog på kurset, ville jeg se om den er anmeldt på
www.accu.org
Jeg ville hurtigt kigge bogen igennem og se om den tidligt bruger klasser
som "std::string", "std::vector" og "std::map".
Hvis disse klasser ikke beskrives og anvendes, ville jeg være stærkt kritisk
over for at anvende den.
Hvis der i koden står
#include <iostream.h>
i stedet for
#include <iostream>
er det et tegn på at bogen enten er (for) gammel eller forfatteren ikke ved
hvad han snakker om.

Venlig hilsen

Mogens Hansen