Asus P2B og PIII 600EB ????
Fra : lk

Dato : 02-09-03 15:35

Ed råd udbedes.
Jeg har fået fat i do. cpu. Lige nu sidder der en PIII 550Mhz. Det går fint.
Kan jeg skifte til 600EB uden videre(selvfølgelig stille jumpere osv.)
Er der nogen der bruger denne konfiguration?
Kan det lade sig gøre?
Kan jeg ødelægge noget?
Leif

Fra : René Jensen

Dato : 02-09-03 15:49

lk wrote:
> Ed råd udbedes.
> Jeg har fået fat i do. cpu. Lige nu sidder der en PIII 550Mhz. Det går fint.
> Kan jeg skifte til 600EB uden videre(selvfølgelig stille jumpere osv.)

Så vidt husker skulle jeg opgradere min BIOS, og stille CPU/FSB jumperne
for at få det til at virke. Kan dog ikke lige huske de præcise
indstillinger.

> Er der nogen der bruger denne konfiguration?

Ja

> Kan det lade sig gøre?

Ja

> Kan jeg ødelægge noget?

Min har da ikke taget skadet de sidste 3-4 år, så chancen er nok ret
minimal.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-09-03 16:13

"lk" <l@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Kan jeg skifte til 600EB uden videre(selvfølgelig stille jumpere osv.)
> Er der nogen der bruger denne konfiguration?

Du kan sagtens skifte, men kan det dog betale sig? Jeg tvivler på, du kan
mærke forskel på hastigheden.
Om du kan ødelægge noget ved jeg ikke, men jeg kunne sagtens

mvh
Preben

Fra : Esben

Dato : 02-09-03 20:08

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "lk" <l@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> fint.

AGP-bussen kommer til at køre lidt hurtigere end den skal, og kontroller
også hellere at bundkortet kan levere den rigtige spænding.

--
Esben

Fra : Stoffer

Dato : 02-09-03 20:13

> [...]
> Kan jeg skifte til 600EB uden videre(selvfølgelig stille jumpere osv.)
> Er der nogen der bruger denne konfiguration?

Husk PC133
AGP vil køre 89 mhz, fx tnt2 klare det fint.
cpu får 1.8 volt hvis det er før rev 1.10 af bundkortet, så der skal en ok
køler på den.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-09-03 20:50

On Tue, 2 Sep 2003 21:13:05 +0200, Stoffer wrote:

> Husk PC133
> AGP vil køre 89 mhz, fx tnt2 klare det fint.
> cpu får 1.8 volt hvis det er før rev 1.10 af bundkortet, så der skal en ok
> køler på den.

Jeg havde et Abit BF6, der også har BX-chipset, den havde jeg en 600E
clocket til 800MHz... så FSB'en var 133MHz og AGP'en på 89MHz. Det gik fint
i lidt over et halvt år. Så begyndte det at skabe sig.

Min konklusion: "Det holder ikke (altid) i længden".

Jeg mener bare at der sagtens kan opstå problemer med det, da man presser
hardwaren til noget det ikke er beregnet til... men prøv da :)

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 23:04

Lars Jørgensen wrote:

> [...]
> i lidt over et halvt år. Så begyndte det at skabe sig.
> Min konklusion: "Det holder ikke (altid) i længden".

BF6 er fra den generation af bundkort der blev brugt dårlige
kondensatorer til - mon ikke det var der problemet lå?

Fra : JK

Dato : 02-09-03 20:46

On Tue, 2 Sep 2003 16:34:35 +0200, "lk" <l@kristensen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Kan jeg skifte til 600EB uden videre(selvfølgelig stille jumpere osv.)
>Er der nogen der bruger denne konfiguration?

EB kører fsb133. Ram skal kunne køre 133 MHz. Det gør du ikke nu.
Desuden skal fsb sættes til 133 MHz. Pci divider skulle skifte til
1/4, så pci kører nominelt 33 MHz igen og ikke 44. AGP derimod wil
overclockes til 89 MHz (istedetfor 66). Voodoo3 klarer det fint. Med
et pci grafikkort er problemet der ikke.

Læs bundkort revisionsnr. på bundkort og check med denne site:

http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/p2b_procupgrade_faq.html

Så ja, du kan risikere at knalde harddisk og grafikkort.

Hvis ikke du sætter fsb til 133, så løber den 600 jo ikke mere end 450
MHz. 4.5x133=600. Alle Intel cpu'er er multiplier låste.

Jeg mener, at en 600 kræver 2.05 volt, og den vil få 2.0 volt. Det
kører den fint med.

mvh

John

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-09-03 20:54

On Tue, 02 Sep 2003 21:45:38 +0200, JK wrote:

> Jeg mener, at en 600 kræver 2.05 volt, og den vil få 2.0 volt. Det
> kører den fint med.

Er det ikke kun 1.65 volt? Det er vel en coppermine-kerne der er tale om.
http://users.erols.com/chare/elec.htm

--
Lars

Fra : lk