Blaser (Rekyl dæmper ) monteret
Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 02-09-03 10:53

Blaser tilbyder til deres udmærkede sortiment af rifler et ( Kickstop ) som
er en rekylldæmpende cylinder der bliver indsat i skæftet og derved
absorberer 20-30% af rekyllen Pris 1695.-kr......

Jeg har selv lige fået monteret en ( Noname ) Rekyll cylinder i min egen
Blaser men den blev monteret til 500.-kr på autoriseret bøssemager værksted
og har nøjagtigt samme cylinder og wolfram granulat , og jeg kan kun sige at
det virker lige godt så som den originale den er bare en del billigere.

--

Med Venlig Hilsen
Betina & Claus Nielsen ( Stensgaard )

Fra : J Nielsen

Dato : 02-09-03 16:18

On Tue, 2 Sep 2003 11:52:51 +0200, "Nielsen \( Stensgaard \)" <Claus@mail.dk>
wrote:

> [...]
>det virker lige godt så som den originale den er bare en del billigere.

Jeg er lidt nysgerrig; Hvad er målene og vægten på sådan en rekyldæmper?
Det burde være en enkel sag at fremstille en selv, evt. med blyhagl eller
kviksølv som dæmpnings fyld.

Bare nu ikke Lange Svend Auken læser dette...

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 02-09-03 21:14

den vejer ca. 600 g. ca. 10-15 cm. lang og ca. diameter på 20-22 mm.
håber det kan hjælpe dig videre

Fra : J Nielsen

Dato : 03-09-03 15:15

On Tue, 2 Sep 2003 22:14:06 +0200, "Nielsen \( Stensgaard \)" <Claus@mail.dk>
wrote:

>den vejer ca. 600 g. ca. 10-15 cm. lang og ca. diameter på 20-22 mm.
>håber det kan hjælpe dig videre

Tak for oplysningen.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Søren GP

Dato : 04-09-03 14:59
Fra : Knut

Dato : 03-09-03 19:36

> [...]
at
> det virker lige godt så som den originale den er bare en del billigere.

Hei...

Hvilket kaliber er det du bruker...og har du merket noen større forskjell i
rekyll??

KnutG

Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 04-09-03 07:53

Jeg bruger 9,3 x62 samt 375 H&H og den virker fint , og de er betydelig mere
behagelig at skyde med , f.eks er min 30.06 kommet måske lidt omkring 6,5x55
eller under ....det er hver en krone værd ....

Fra : Kim Kappel

Dato : 04-09-03 14:47

"Nielsen \( Stensgaard \)" <Claus@mail.dk> wrote in message news:<3f56e149$0$451$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> behagelig at skyde med , f.eks er min 30.06 kommet måske lidt omkring 6,5x55
> eller under ....det er hver en krone værd ....

Hvilken bøssemager brugte du ?

MVH Kim

Fra : Nielsen \( Stensgaar~

Dato : 05-09-03 17:21

Montering af denne rekylldæmper udføres Ole Hyldgård 97 323138