Er TDC det nye Tiscali ?
Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 10:32

Nu har det efterhånden taget lige så lang tid at få konverteret min TDC
linie som det tog at komme væk fra Tiscali! ca 4md
Og jeg som troede at TDC var et "stort" foretagende, de kan dog sagtens
oprette 10000 nye kunder til dem selv på 14 dage, men oprette 12000 nye
Tele2 kunder på 4md det magter de ikke.
TDCs undskyldning er: problemer med TDCs IT-systemer ! venlig hilsen Ole
Hvelplund Markedsdirektør TDC

Øv hvor er det ærgerligt at man faktisk ikke kan få en Internetopk. uden at
skulle igennem TDCs monopol-kabler.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kim Dane

Dato : 02-09-03 11:45

Enig endelig en mere der har det som jeg med hensyn til at komme over til
tele2

--
Hilsen
The Country Dane's

http://www.countrydanes.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-03 11:55

"Kim Dane" <country.danes@tdcadsl.dk> writes:

>Enig endelig en mere der har det som jeg med hensyn til at komme over til
>tele2

Det er ikke TDC, I skal kritisere. Det er Tele2, I har en aftale med.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 12:45

Der tager du desværre fejl!

Tele2 har bestildt TDC til at nedtage, oprette, sende udstyr osv.
Jeg har selvfølgelig klaget til Tele2, men som de siger : så skal der jo nok
en stævning til før TDC får fingeren ud!
12000 kunder, og de fleste er TDC, er jo også en del kunder at miste avance
fra!
TDC har iøvrigt skriftligt anerkendt ansvaret !
Samtidig med at de kommer med nye unskyldninger hver gang.

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-09-03 12:38

Henrik wrote:
> Der tager du desværre fejl!

Nej, du har købt noget ved Tele2, du kan være rystende ligeglad
med hvad deres leverendør TDC foretager sig.

Dit forhold er alene mellem dig og Tele2.

--
Morten!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-09-03 12:39

In article <3f548041$0$32439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik wrote:

> Tele2 har bestildt TDC til at nedtage, oprette, sende udstyr osv.
> Jeg har selvfølgelig klaget til Tele2, men som de siger : så skal der jo nok
> en stævning til før TDC får fingeren ud!

TDC er gode til at bøje reglerne til at gøre det svært for de andre
operatører, men er der rent faktisk nogen der ved om Tele2 nu HAR
leveret de prognoser de skal, så TDC har haft mulighed for at planlægge
personaleændringer?

> TDC har iøvrigt skriftligt anerkendt ansvaret !

Har de? Jeg synes jeg har set dette postuleret flere gange uden
kildeangivelse/dokumentation.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Support the Girl Scouts!

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-03 12:40

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> writes:

>Der tager du desværre fejl!

>Tele2 har bestildt TDC til at nedtage, oprette, sende udstyr osv.

Det vil sige, at du personligt har en aftale med TDC om, at de
skal håndtere skiftet?

Hvis ikke, er det Tele2, du har en aftale med, og altså er det
Tele2, der har et problem med at overholde aftalen. Det kan så
have alle mulige grunde, men det er stadig Tele2s ansvar.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 13:15

> [...]
> Tele2, der har et problem med at overholde aftalen. Det kan så
> have alle mulige grunde, men det er stadig Tele2s ansvar.

Ansvar er en hel anden ting, selvfølgelig er det Tele2s ansvar, men det
heller ikke der mit problem ligger!
Mit problem er at jeg ikke kan få min ADSL konverteret, fordi TDC
efterhånden med 100% sikkerhed sylter min konvertering, som de TDC har fået
bestilling på for flere måneder siden!
TDC har haft mindst 3md til at konvertere de ca. 12000 kunder som skulle
skifte til Tele2
Og de kan vel klare over 100 om dagen ?
En tekniker kan flytte den fysisk på 20sek.
Så er der selvfølgelig det administrative også.

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 13:19

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og de kan vel klare over 100 om dagen ?
> En tekniker kan flytte den fysisk på 20sek.
> Så er der selvfølgelig det administrative også.

Jeg kom til at fundere over...

Når en kunde flytter fra et selskab til et andet, forfalder der så nogle
flytteomkostninger (ala mobiltelefon) til betaling fra det nye selskab
til det gamle..?

Hr. Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-03 13:24

>Ansvar er en hel anden ting, selvfølgelig er det Tele2s ansvar, men det
>heller ikke der mit problem ligger!

Jo, Tele2 har lovet dig noget, de ikke holder. Det er Tele2, der
har et problem - ikke TDC.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 19:12

> Jo, Tele2 har lovet dig noget, de ikke holder. Det er Tele2, der
> har et problem - ikke TDC.

Ja du jo desværre ret, Tele2 har et problem, og ikke TDC, da de jo desværre
sidder på det kobber som "vi" skal bruge!

Hvis det skal skæres firkantet ud, har jeg et problem med Tele2 som skyldes
TDC, som er ligeglade, da Tele2 jo desværre ikke bare kan sige: vi finder en
anden kobberleverandør! for der er kun TDC

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 02-09-03 19:48

> Ja du jo desværre ret, Tele2 har et problem, og ikke TDC, da de jo
desværre
> sidder på det kobber som "vi" skal bruge!

De kan da bare grave deres egne ledninger ned... men så så prisen på din
ADSL jo nok noget anderledes ud.

/Tobias

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 20:32

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> desværre
>
> De kan da bare grave deres egne ledninger ned... men så så prisen på din

Nu er det jo sådan at jeg i de sidste 10-15 år i monopolets tjeneste har
betalt overpris ved TDC/ TeleDK, og samtidig betalt for nedlægning af
kabler, skal jeg nu til at betale for at lægge dem igen blot fordi TDC ikke
vil opfylde deres forpligtigelse !
Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : -Thomas H-

Dato : 03-09-03 21:07

> [...]
> betalt overpris ved TDC/ TeleDK, og samtidig betalt for nedlægning af
> kabler, skal jeg nu til at betale for at lægge dem igen blot fordi TDC

Hvilken forpligtelse mener du det er TDC har ? De har forsyningspligt på
telefoni, men IKKE på ADSL !

Med Venlig Hilsen
-Thomas H.-

Fra : Henrik

Dato : 04-09-03 06:54

> Hvilken forpligtelse mener du det er TDC har ? De har forsyningspligt på
> telefoni, men IKKE på ADSL !

Så vidt jeg ved har de pligt til at lade andre komme til kobberet til de af
Telestyrelsen fastsatte priser, men der står nok ikke noget om hvor lang tid
det må tage inden adgangen er eksekveret.
1 2 3 eller 4 md. måske 1 år !

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-03 13:04

> [...]

> Telestyrelsen fastsatte priser, men der står nok ikke noget om hvor
lang tid
> det må tage inden adgangen er eksekveret.

Tænk sig hvis ovennævnte også galt for Post Danmark DSB/Banestyrelsen...

Hr. Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 14:22

Læs standardaftalerne på www.itst.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 20:52

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote in message

> [...]
en
> anden kobberleverandør! for der er kun TDC

Forkert. Du har et problem med Tele2 - som Tele2 siger skyldes en
underleverandørs manglende evne til at levere. Hvis Tele2 har *ret* i denne
påstand har de så et problem med deres leverandør og kan så føre en
retssag - noget som intet firma er ligeglade med. Men det vil Tele2 ikke -
måske fordi hele misæren kunne skyldes at de ikke har villet betale for at
indgå en kontrakt der tager højde for så mange nye kunder - og derfor får
den service de har krav på. Surt for deres kunder, men dit problem er stadig
og altid *kun* med Tele2 som så (hvis de mener de har en sag) må tage deres
mellemværende videre.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 21:47

> [...]
stadig
> og altid *kun* med Tele2 som så (hvis de mener de har en sag) må tage

Hvad er det lige som er forkert?

En retsag er dyr, og kan tage flere år, så hvad skulle det hjælpe, og ville
sikkert koste meget for Tele2 og håndører for TDC
Jeg kender ikke TDC og Tele2s aftale, måske der er nogen som kan indvie os i
den ?
Måske der også nogen som kan fortælle lidt om TDC og Sonofons aftale ang.
private FWA.

Jeg HAR et problem med TDC, det er dem som ikke vil/"kan" konvertere min
linie, ( kan dokumenteres )de tager sig ialt fald uprofessionelt lang tid om
det.
Jura, ja det er en anden sag.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 22:00

> Hvad er det lige som er forkert?

At TDC ville være ligeglade hvis det vitterligen var deres "skyld".

> En retsag er dyr, og kan tage flere år, så hvad skulle det hjælpe, og
ville
> sikkert koste meget for Tele2 og håndører for TDC

Hvis vi snakker kontraktbrud for oprettelsen af 20000-25000 kunder samt
relaterede omkostninger det har påført Tele2 snakker vi næppe håndører - og
hvis Tele2 har ret vinder de jo sagen og får penge ud af det - de sætter dem
ikke til. Men selvfølgelig vil de ikke gå rettens gang hvis deres "sag" ikke
holder vand.

> Jeg kender ikke TDC og Tele2s aftale, måske der er nogen som kan indvie os
> den ?

Det skal du/vi nok ikke regne med. Sådan noget er uden tvivl fortroligt.

> Måske der også nogen som kan fortælle lidt om TDC og Sonofons aftale ang.
> private FWA.

Huh? FWA har intet med TDC at gøre overhovedet AFAIK.

> [...]
> linie, ( kan dokumenteres )de tager sig ialt fald uprofessionelt lang tid

Ja det kan dokumenteres at de bliver 8 dage forsinkede med konverteringen og
de sender derfor med det samme en skriftlig undskyldning for dette. Hvis
resultatet af at sende skriftlig information og en undskyldning til kunder
er at de springer til konklusioner om at alle *andre* problemer også skyldes
TDC så ville jeg godt kunne forstå hvis sådan information ophørte. Men en 8
dages forsinkelse på levering af en ydelse ville jeg nok ikke mene man kan
råbe og skrige over uanset hvor irriterende det er.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 22:21

> Huh? FWA har intet med TDC at gøre overhovedet AFAIK.
Det er der godt nok interne TDC folk som uofficielt siger, jeg kan ikke
huske hvor jeg læste det.
Forlydende er at Sonofon har lavet en aftale med TDC om ikke at officielt at
tilbyde FWA til private, da internet til private er TDCs gulæg.

> [...]
> dages forsinkelse på levering af en ydelse ville jeg nok ikke mene man kan
> råbe og skrige over uanset hvor irriterende det er.

Jeg "skriger" ikke over 8 dage, jeg bestilte det den 27/5!
Og alle de gange det er blevet udskudt har været pga. TDC, jeg mener den
første kom fra Tele2
Og tror du TDC ville accepterer at TELE2 skriver til 20000 kunder at det er
TDC som ikke kan leverer, hvis ikke det var korrekt, næppe.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 22:31

> [...]
at
> tilbyde FWA til private, da internet til private er TDCs gulæg.

Ok nu er vi ude i konspirationsteorier der nærmer sig amerikanske tilstande.
Den kan jeg godt nok ikke tage seriøst.

> Jeg "skriger" ikke over 8 dage, jeg bestilte det den 27/5!

Ja, men der er absolut intet der viser at det skulle være TDC's skyld med
alle de andre forsinkelser. Det er ene og alene din konklusion på et
ufatteligt tyndt grundlag - nemlig en skriftlig undskyldning for et præsist
specificeret problem i en præcist specificeret periode. Der er absolut intet
der antyder at det har den mindste relevans for dine andre forsinkelser.

> Og alle de gange det er blevet udskudt har været pga. TDC, jeg mener den
> første kom fra Tele2

Jeg går ud fra du mener at Tele2 skriver at det er TDC's skyld? Beklager -
igen er det meget, meget langt fra en troværdig kilde. Tele2's handlinger
taler tydeligere end ord og der er intet tegn på at de mener at have nogen
"sag" mod TDC omkring deres problemer med levering. Så giver jeg intet for
hvad et firma, hvis sælgere for nyligt fx omgikkes sandheden (og loven)
yderst lemfældigt lemfældigt, skriver. Tele2 har ingen kredit på
ærlighedsområdet, så når deres handlinger modsiger deres ord må det være
deres handlinger der tæller.

> Og tror du TDC ville accepterer at TELE2 skriver til 20000 kunder at det
er
> TDC som ikke kan leverer, hvis ikke det var korrekt, næppe.

Se det er nok til gengæld under bagatelgrænsen for hvad der skal til for at
få TDC Branchesalg til at gå i kødet på en stor kunde - for det er Tele2 jo.
Det er sjældent du ser underleverandører støde store kunder fra sig med
sagsanlæg medmindre det er noget virkeligt stort der er på spil.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 23:04

> [...]
> yderst lemfældigt lemfældigt, skriver. Tele2 har ingen kredit på
> ærlighedsområdet, så når deres handlinger modsiger deres ord må det være

Deres handlinger ????? Ja TDCs handlinger, eller mangel på samme.

Er den ikke snart fesen ind!
Jeg har fået bekræftigelse fra BÅDE TDC og TELE2 på dato for konvertering
hver gang!!

Tele2 har i princippet intet med konverteringen at gøre, det står TDC for,
TELE2 har bestilt en samlet pakke ved TDC, formodentlig for at tingene
skulle glide smertefrit.

Godnat
Henrik

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 23:16

> [...]
> Tele2 har i princippet intet med konverteringen at gøre, det står TDC for,
> TELE2 har bestilt en samlet pakke ved TDC, formodentlig for at tingene

Tele2 har lavet en kontrakt med TDC om at TDC's teknikere skal løse det
tekniske. Men hvis Tele2 kun har betalt for en vis mængde teknikeres
arbejdstimer om ugen - og den viser sig ikke at slå til - så er det altså
Tele2's skyld at de (for at spare?) har undervurderet behovet - og det er
uanset at det er TDC's teknikere der ikke kan nå arbejdet. Jeg siger ikke
det er forklaringen men den er mindst lige så sandsynlig som dine
konspirationsteorier - og Tele2 har ikke noget godt generalieblad bag sig
når det kommer til at fortælle deres (fremtidige) kunder sandheden. Husk på
hele sagen med deres sælgere på Metrostationerne. Derfor giver jeg intet for
tomme ord fra Tele2 når de ikke bakker det op med handling.

Jeg siger ikke at det er Tele2's skyld, men jeg bestrider at du har nogen
som helst begrundelse for at påstå at det er TDC's.

Håber den hermed er feset ind.

Godnat
/Kasper

Fra : Hans

Dato : 03-09-03 00:03

Kasper Bergh wrote:

> Jeg siger ikke at det er Tele2's skyld, men jeg bestrider at du har
> nogen som helst begrundelse for at påstå at det er TDC's.

Den sætning giver overhovedet ingen mening. Hvis det ikke er Tele2, og du
ikke tror det er TDC?!?

Julemanden, eller den lille grønne kabelspiser?

/ Hans

Fra : rea721

Dato : 03-09-03 00:14

Hans wrote:

> Den sætning giver overhovedet ingen mening.

Jo den giver fin mening, læs igen.

> Hvis det ikke er Tele2,

Det skrev han ikke.

> og du ikke tror det er TDC?!?

Det skrev han heller ikke.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Hans

Dato : 03-09-03 00:18

rea721 wrote:

> Jo den giver fin mening, læs igen.

> Det skrev han ikke.

> Det skrev han heller ikke.

Og sådan kan vi blive ved med at lege med meningsopfattelser i det
uendelige.

/ Hans

Fra : rea721

Dato : 03-09-03 14:01

Hans wrote:

> Og sådan kan vi blive ved med at lege med meningsopfattelser i det
> uendelige.

Kun hvis du ikke forstår _hvor_ du gik galt, men har du læst det igen og
forstår du nu hvorfor hans sætning gir mening ?

FUT netikette, fordi det ikke drejer sig om xdsl i denne del-tråd.

Fra : Henrik

Dato : 03-09-03 08:30

> [...]

> Jeg siger ikke at det er Tele2's skyld, men jeg bestrider at du har nogen
> som helst begrundelse for at påstå at det er TDC's.

Hvis jeg får et brev fra Tele2 som skriver at TDC har problemer med at
konvertere, og jeg kort tid efter får et brev fra TDC som skiver at de har
problemer med at konvertere, så vil jeg mene at jeg er ualmindelig forvirret
hvis jeg stadig tror at det er noget Tele2 har fundet på.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 04-09-03 18:12

> [...]
forvirret
> hvis jeg stadig tror at det er noget Tele2 har fundet på.

Du forvansker atter situationen (bevidst eller ubevidst) eller tilbageholder
dokumentation for det du skriver. Jeg har allerede skrevet tusinde gange at
vi ikke er uenige om årsagen til de 8 dages udsættelse her til sidst. Som du
skriver har du det på skrift fra begge parter så der er ikke rigtig noget at
rafle om. Derimod har du stadig ingen dokumentaion for at de tidligere
forsinkelser har en flyvende prøjser at gøre med den seneste på 8 dage - men
det vedbliver du med at fastholde. Du kommer hele tiden til at skrive at du
har grunden til (alle) forsinkelserne på skrift fra begge parter - det har
du ikke. Du har *kun* årsagen til de sidste 8 dage. Det er *langt* fra
usandsynligt at der er opstået et totalt urelateret edb-problem i systemerne
hos TDC Branchesalg som er årsag til det brev du fik om 8 dages udsættelse.
Det behøves ikke (og har næsten med garanti) intet at gøre med årsagerne til
de tidligere forsinkelser.

Du argumenterer ligesom Erasmus Montanus:

"Morlil kan ikke flyve. En sten kan ikke flyve. Ergo er morlil en sten."

"TDC er skyld i en forsinkelse. Jeg har oplevet mange forsinkelser. Ergo er
TDC skyld i alle forsinkelser"

Men ellers henviser jeg til de andre fremragende svar der har været på dine
indlæg, for jeg tror ikke der rigtigt er noget jeg kan sige der vil trænge
igennem, så medmindre du har meget imod det kan vi vist ligesågodt slutte
her?

mvh

/Kasper

Fra : -Thomas H-

Dato : 03-09-03 21:12

> [...]
er
> TDC som ikke kan leverer, hvis ikke det var korrekt, næppe.

Hvordan kan du være så sikker på at det ikke er Tele2 der har skylden ? Der
er en hos kundeservice ved Tele2 der siger det er TDC, men har du noget
konkret bevis på at det er dem ?

Med Venlig Hilsen
-Thomas H.-

Fra : Henrik

Dato : 04-09-03 07:04

> Hvordan kan du være så sikker på at det ikke er Tele2 der har skylden ?
Der
> er en hos kundeservice ved Tele2 der siger det er TDC, men har du noget
> konkret bevis på at det er dem ?

Hvis du forventer at jeg har Hr. Dyremose på bånd
mens han siger:
"De der små irriterende små konkurrenter, som underbyder vores priser, og
som staten tvinger os til at give adgang til "vores" kabler, dem sylter vi
lige nogle måneder, så kører de nok surt i det, så kan vi jo skumme fløden
indtil da!"
Så må jeg sige: Nej desværre.
Jeg har kun de dokumenter som Tele2 og TDC har sendt.
Som alle samstemmende siger at TDC har problemer med at lave
konverteringerne.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-09-03 07:38

Standardaftalerne ligger på www.itst.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-09-03 07:51

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> writes:

>Ja du jo desværre ret, Tele2 har et problem, og ikke TDC, da de jo desværre
>sidder på det kobber som "vi" skal bruge!

Kan bruge. Ikke skal bruge.

>Hvis det skal skæres firkantet ud, har jeg et problem med Tele2 som skyldes
>TDC, som er ligeglade, da Tele2 jo desværre ikke bare kan sige: vi finder en
>anden kobberleverandør! for der er kun TDC

Der er ingen, der forhindrer andre teleselskaber i at grave eget
kobber ned parallelt med TDCs.

I praksis vil det være svinedyrt, så det er klart, at man for det
meste vælger at leje TDCs kobber i stedet. Men det sker jo så på
de betingelser, TDC vælger at lade gælde for lejen.

Det er i øvrigt ikke TDC, der har bestemt, at det skal være på
den måde. Det er politisk bestemt.

Jeg kan forstå, at det ser ud som om, jeg skyder på Tele2. Det
gør jeg ikke, og jeg er ked af, at det har set sådan ud.

Mit ærinde har været to ting - baseret på erfaring:

(1) Tilbud til masserne giver enorme ventetider. Selvom man med
garanti har prøvet at varsle leverandørerne, er det de færreste,
der ligger inde med så meget manpower, at de kan klare tusindvis
af ekstra kunder på én gang. Det er ikke kun teknikere, der er
tale om her (dem kan man købe ude i byen), men også logistisk og
administrativt personale.

Det svarer lidt til at skrive til den lokale hjemmeservice og
fortælle, at man om et par måneder forventer, at de pudser 1000
vinduer om dagen. Det er meget for en biks, der måske har fire
ansatte. Ydermere kommer der et gigantisk papirarbejde med hver
eneste ordre på pudsning af ét vindue, som det kræver faguddannet
personale til at tage sig af.

Selv med et par måneders varsel vil det nok være svært at finde
uddannet personale til at håndtere den mængde vinduer.

(2) Man skal snakke med dem, man køber af. Hvis ens bil bliver
forsinket på grund af en elastikmager i Peru, kimer man jo ikke
den stakkels peruvianer ned og skælder ham ud, fordi Volvo ikke
har leveret til tiden.

Når man indgår en aftale med en leverandør, så er det denne
leverandør, man skal holde al kontakt med. Det kan godt være,
at en underleverandør er skyld i det hele, men det er i så fald
et problem mellem leverandøren og underleverandøren. Ikke mellem
slutkunden og underleverandøren.

Leverandør og underleverandør må efterfølgende sætte sig ned og
finde ud af, hvorvidt en af parterne ikke har overholdt aftalen.
Hvis det er tilfældet, må den ene kompensere den anden - eller
de må løse problemet med rettens hjælp. Det har stadig intet
med den enkelte kunde at gøre.

Så jeg er skam ikke overrasket over, at mange konverteringer er
blevet forsinket. Sådan er det, når man hopper på et tilbud -
uanset om det er internet eller Harald Nyborg, der som sædvanlig
har rigtigt gode tilbud på mange ting. Så tager det altså lang
tid at komme af med bestillingen og få varen leveret. Men i det
eksempel ringer man jo heller ikke til Danske Fragtmænd og gør
et stort nummer ud af, at de burde sende flere lastbiler. Det
ville end ikke nytte noget, for det er ikke nødvendigvis dér,
problemet ligger.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Christian Hesse~

Dato : 05-09-03 23:39

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote in message

[klip]

> Og de kan vel klare over 100 om dagen ?
> En tekniker kan flytte den fysisk på 20sek.
> Så er der selvfølgelig det administrative også.

Er det noget du rent faktisk ved noget om? Eller er det alt sammen gæt?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 13:54

Henrik" <henrik@"fjern skrev:
> [...]
> Jeg har selvfølgelig klaget til Tele2, men som de siger : så skal der
> jo nok en stævning til før TDC får fingeren ud!

En evt. stævning tror jeg TDC tager med sindsro.

> TDC har iøvrigt skriftligt anerkendt ansvaret !

Og det er selvfølgelig noget du kan dokumentere?

> Samtidig med at de kommer med nye unskyldninger
hver gang.

Nej, af alt det materiale jeg fik, fremgik det kun
at det var en ensidig anklage fra Tele2 mod TDC.

(Nåede heldigvis at bakke ud af Tele2, men nu
vil de så have kr. 500,- for deres besvær, jeg
mener nu ikke at de har overholdt deres leverings -
aftale, og så er det jo faktisk mig der har haft alt
besværet.....med at høre på deres dårlige
undskyldninger).

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 14:04

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev i en meddelelse

> En evt. stævning tror jeg TDC tager med sindsro.

> Og det er selvfølgelig noget du kan dokumentere?

Ja det er det naturligvis!
Og udskydelserne kommer iøvrigt også fra TDC.
Om at de har IT-problemer (vidt begreb) m.m og den slags bla bla.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-09-03 14:10

Henrik wrote:

> Ja det er det naturligvis!

Ja, det siger du, men kom nu med noget der kan bruges til noget.

--
Morten!

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 14:48

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnbl95l2.1poh.mkn.ingenskinke.20030721@flaf.gummiand.dk...

> Ja, det siger du, men kom nu med noget der kan bruges til noget.

Jeg kan da scanne de dokumenter ind som jeg har fået af TDC, er det det du
vil ha ?

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : rea721

Dato : 02-09-03 15:58

Henrik wrote:

> Jeg kan da scanne de dokumenter ind som jeg har fået af TDC, er det
> det du vil ha ?

Det vil da være fint, du kan poste dem i dk.binaer gruppen.... eller
copypaste teksten her i gruppen.

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 19:30

"rea721" <leon@721.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil da være fint, du kan poste dem i dk.binaer gruppen.... eller
> copypaste teksten her i gruppen.

Nu skulle der ligge en kopi i Dk.binaer, jeg håber den kan læses, jeg er
ikke så vant i de binære grupper.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : rea721

Dato : 02-09-03 19:29

Henrik wrote:

> Nu skulle der ligge en kopi i Dk.binaer, jeg håber den kan læses, jeg
> er ikke så vant i de binære grupper.

Jeps, den er helt fin..og så skulle det være dokumenteret.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 21:30

"rea721" <leon@721.dk> wrote in message

> Jeps, den er helt fin..og så skulle det være dokumenteret.

Det er vi så ikke helt enige i - jeg mener ikke at den skrivelse til Henrik
nødvendigvis har den *mindste* relation til alle de andre Tele2 problemer.
Det er en udsættelse på 8 dage - og ikke de måneder andre snakker om. Og
hvorfor skulle Henrik få sådant et brev og ingen af de andre kunder der har
måtte vente langt længere.

IMHO er der sandsynligvis tale om to forskellige problemer.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 21:53

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en udsættelse på 8 dage - og ikke de måneder andre snakker om. Og
> hvorfor skulle Henrik få sådant et brev og ingen af de andre kunder der

Nu vil jeg lige sige, at jeg bestilte min den 27/5-2003! og det er blevet
udskudt 3 gange, tilsyneladende udelukkende pga. TDC
Og der kom bekræftigelse både fra TDC og Tele2.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 21:55

> [...]
> udskudt 3 gange, tilsyneladende udelukkende pga. TDC
> Og der kom bekræftigelse både fra TDC og Tele2.

Ja men fik du sådan en skrivelse fra TDC ved de tidligere udsættelser (som
nok er de samme som stort set alle Tele2 kunder har oplevet) eller var det
kun ved den sidste her? De brev beviser jo at den her 8 dages udsættelse
skyldes en fejl hos TDC, men absolut intet om de andre udsættelser. Og hvad
angår Tele2's råben om at det er TDC's skyld det hele så giver jeg ikke fem
flade ører for den. Hvis de havde den mindste ret i det kan jeg love dig for
at de ville føre en retssag - med alle de kunder der ikke har fået leveret
til tiden snakker vi rigtigt menge penge de kunne kræve i erstatning -
forudsat selvfølgeligt at det ikke er Tele2's egen skyld, hvilket jeg er
meget sikker på det er.

Vi kan godt blive enige om at de 8 dage du nu må vente skyldes en TDC fejl -
og det er jo også derfor du får en skriftlig undskyldning. Men derfra kan du
altså ikke bare antage noget om de tidligere udsættelser.

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 22:50

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
news:3f5503a8$0> Vi kan godt blive enige om at de 8 dage du nu må vente
skyldes en TDC fejl -
> og det er jo også derfor du får en skriftlig undskyldning. Men derfra kan
du
> altså ikke bare antage noget om de tidligere udsættelser.

Jeg antager ikke noget, jeg ved blot hvad jeg har fået af skrivelser fra TDC
og Tele2
Og de skriver alle at TDC har problemer med konverteringen.
I øvrigt skulle TDC være blevet pålagt af Tele2 at udsende udskydelser
direkte til kunden, åragen er nok at TDC faxer "nyheden" om aftenen dagen
før den planlagte konvertering!.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-09-03 23:20

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote in message
> Jeg antager ikke noget, jeg ved blot hvad jeg har fået af skrivelser fra
TDC
> og Tele2

Jo - du antager at TDC er skyld i alle dine forsinkelser uden at have
grundlaget herfor. Jeg afviser ikke muligheden, selvom Tele2 er en langt
mere sandsynlig synder når man kigger tilbage på deres forretningsmoral
tidligere - men jeg afviser at du kan drage den konklusion. Den skrivelse du
har videregivet giver ikke baggrund for andet end at konkludere årsagen til
de 8 dages udsættelse.

> Og de skriver alle at TDC har problemer med konverteringen.

Tror jeg har gjort klart hvor meget pålidelighed jeg tillægge Tele2's ord
uden handling bag så den er vist uddebatteret.

> I øvrigt skulle TDC være blevet pålagt af Tele2 at udsende udskydelser
> direkte til kunden, åragen er nok at TDC faxer "nyheden" om aftenen dagen
> før den planlagte konvertering!.

Kilde?

mvh
/Kasper

Fra : Henrik

Dato : 03-09-03 08:55

> Kilde?

Tele2 kundeservice

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 04-09-03 17:59

> dagen

> Tele2 kundeservice

Og jeg tror nok jeg har fortalt hvor meget troværdighed *den* kilde har. Så
der er vist ikke meget mere at sige. Hvis du er typen der elsker
konspirationsteorier og vil tage en tilfældig supportmedarbejders ord hos et
selskab der har en historie med at de ansatte lyver for kunderne - ja så er
det din sag og intet jeg kan skrive vil få dig til at tro andet er muligt.

mvh
/Kasper

Fra : rane

Dato : 05-09-03 08:23

On Thu, 4 Sep 2003 18:58:48 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

> [...]
>det din sag og intet jeg kan skrive vil få dig til at tro andet er muligt.

Min erfaring med Tele2 kundeservice har heller ikke været god, men jeg
forstår godt Henrik. At du så tilgengæld gennem hele diskussionen
nærmest har taget TDCs side, er vel det samme som at Henrik på en måde
tager Tele2s?

Hvis du vil bestille et stykke hardware hjem fra nettet og hjemmesiden
skriver at de har det på lager - og det så viser sig at virksomheden
ikke har fået det endnu - så beskylder du da ikke den webprogrammør,
der har fået til opgave at skrive "på lager"..men istedet virksomheden
for at sjuske og give ham urigtige oplysninger.

Jeg gør i hvert fald ikke.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 05-09-03 15:54

"rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> wrote in message
> [...]
> forstår godt Henrik. At du så tilgengæld gennem hele diskussionen
> nærmest har taget TDCs side, er vel det samme som at Henrik på en måde

Nej. Der kan ikke være tvivl om at jeg personligt tror at det er Tele2 der
har dummet sig, men det jeg har argumenteret for i denne tråd er ene og
alene at hverken Henrik eller nogen andre herinde har noget bevis på hverken
det ene eller det andet. På den baggrund kan han ikke tillade sig at
argumentere som han gør og påstå at han *ved* det er TDC's skyld. Han
vedholder med at påstå at det mange gange nævnte brev fra TDC er bevis på
hans påstand om at TDC er skyld i hele hans forsinkelse. Det er det ikke -
så simpelt er det. Hvad han personligt tror er årsagen, er jeg
splitterravende ligeglad med, men han skal ikke forsøge at sælge den
(ubegrundede) anklage som et bevist faktum.

> [...]
> der har fået til opgave at skrive "på lager"..men istedet virksomheden
> for at sjuske og give ham urigtige oplysninger.

Situationen er ikke sammenlignelig. Tele2 er sælgeren i dette tilfælde - det
er webprogramørren ikke. Jeg er ikke meget for analogier for de er aldrig
præcise, men det ville være *lidt* mere korrekt hvis du skrev det følgende:

Hvis du vil bestille et stykke hardware hjem fra nettet og hjemmesiden
skriver at de har det på lager - og det så viser sig at virksomheden ikke
rent faktisk har den på lager men blot regner med at kunne bestille den med
en dags varsel fra deres distributør - og det viser sig at varen i
virkeligheden er i restordre - så beskylder du da ikke den bagvedliggende
distributør for at butikken har påstået noget uden at tage distibutøren i ed
for hvor populær den vare var og hvor hurtigt den blev udsolgt. Du bør
beskylde butikken for at sjuske og give urigtige oplysninger - og hvis
butikken så mener at det er distibutørens skyld kan butikken henvende sig
der med en klage/krav. Du kan aldrig klandre distributøren.

Og ja - det ovenstående er en oplevelse jeg tror de fleste har haft hvis de
ofte bestiller edb udstyr på nettet.

mvh
/Kasper

Fra : rea721

Dato : 02-09-03 23:49

Kasper Bergh wrote:

> Det er en udsættelse på 8 dage - og ikke de måneder
> andre snakker om.

Ja, og det er også det som Morten bad om dokumentation på og fik, jfr
tidligerer postings.

Henrik

Morten

At Henrik så uden yderligerer belæg tillægger TDC "skylden" eller "ansvaret"
for alle de andre forsinkelser, springer jeg let hen over......og er helt
enig i at han pt postulere _og_ spekulere uden dokumentation.

Personligt _ved_ jeg ikke hvem der har skylden for al den anden ballade, men
min erfarring siger mig at Tele2 formentlig har slået større brød op end de
kunne bage, og derved ikke her bestilt-/ sikret sig at deres underleverandør
var "gearet" til det antal kunder som der faktuelt er behov for, og som de
måske ikke engang selv har kalkuleret med.

Min overbevisning er at TDC, som Danmarks største leverandør af teleydelser
mm, kan leve op til enhver opgave, bare den er ordentlig defineret.....
hvilket naturligvis også kun er spekulationer fra min side.

Fra : Henrik

Dato : 03-09-03 09:19

> [...]
> for alle de andre forsinkelser, springer jeg let hen over......og er helt
> enig i at han pt postulere _og_ spekulere uden dokumentation.

Jeg har skam dokumentation!
Det meste er blot fra Tele2, men juridisk er det jo det samme som den fra
TDC.
Hvis Tele2 skriftlig lyver om TDC er det jo bagvaskelse!

Jeg skal gerne indrømme at de første breve hvor Tele2 skrev at
konverteringen var forsinket, pga. den store succes, og at TDC havde
problemer med at håntere de mange konverteringer.
Var jeg en smule mistroisk, faktisk troede jeg også selv at det måske var en
dårlig undskyldning.
Men når de bliver med at sende undskyldninger med TDC som årsag, og der
tilmed kommer samstemmende breve fra TDC, ja så ser jeg ikke ingen grund til
at tro at både Tele2 og TDC taler sandt, jeg ser altså ingen grund til at
tro at de begge lyver!

> [...]
> var "gearet" til det antal kunder som der faktuelt er behov for, og som de
> måske ikke engang selv har kalkuleret med.

enig!
Men som de siger ved Tele2 burde det så ikke være løst ved at TDC varetager
hele konverteringen ?

Fra : Claus O

Dato : 03-09-03 09:23

> [...]

> at tro at både Tele2 og TDC taler sandt, jeg ser altså ingen grund til at

Nå ik?
Ser du dette har Kasper Bergh meget mere står på end alle dine breve.

Fra : Henrik

Dato : 03-09-03 09:34

Øhh
Der manglede hvis nogle ord!

/
/Jeg skal gerne indrømme at de første breve hvor Tele2 skrev at
/konverteringen var forsinket, pga. den store succes, og at TDC havde
/problemer med at håntere de mange konverteringer.
/Var jeg selv en smule mistroisk, faktisk troede jeg også selv at det måske
var en
/dårlig undskyldning.
/Men når de bliver med at sende undskyldninger med TDC som årsag, og der
/tilmed kommer samstemmende breve fra TDC, ja så ser jeg ikke nogen grund
til
/at tro at både Tele2 og TDC taler usandt, jeg ser altså ingen grund til at
/tro at de begge lyver!

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote

> Nå ik?
> Ser du dette har Kasper Bergh meget mere står på end alle dine breve.

Den skal vist uddybes,

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : rea721

Dato : 03-09-03 14:56

[Selv om Klaus har givet et godt svar news:bj4317$1er$1@katie.ellegaard.dk
vil jeg aligevel knytte et par kommentarere]

Henrik wrote:

> Jeg har skam dokumentation!
> Det meste er blot fra Tele2, men juridisk er det jo det samme som den
> fra TDC.

Udover den dokumentation du har postet fra TDC, som sansynliggør at TDC er
skyld i den 8 dages udsættelse du har været ude for, er det ikke
dokumentation når Tele2 skriver at det er TDC's skyld. Det er højest deres
opfattelse af hvem der måtte ha skylden.

> Hvis Tele2 skriftlig lyver om TDC er det jo bagvaskelse!

Det er tvivlsomt om Tele2 lyver. Når man lyver, taler man _imod_ bedre
viden, dvs man _ved_ at det ikke forholder sig sådan.

> Jeg skal gerne indrømme at de første breve hvor Tele2 skrev at
> konverteringen var forsinket, pga. den store succes, og at TDC havde
> problemer med at håntere de mange konverteringer.

Som andre også har skrevet kan det meget vel tænkes at TDC ikke kan leve op
til Tele2's forventninger, og dermed Tele2's kunder, men _hvorfor_ kan de
ikke det?

Har Tele2 købt den mængde support / ydelse hos TDC som de har brug for ?
Har Tele2's forventninger været for lave til antallet af kunder som tog imod
deres tilbud?
Har Tele2 lovet deres nye kunder noget de ikke kunne leve op til? (Her kan
jeg selv svare ja, siden så mange har fået udskudt deres oprettelse)
[Indsæt selv flere parameterer]

Som kunde kan du i princippet være fløjtende ligeglad med _hvor_ problemet
ligger. Det eneste du skal holde dig for øje er at du er kunde hos Tele2 og
ikke TDC, derfor skal dine henvendelser og evt vrede rettes mod Tele2, det
er dem der har lovet dig noget de ikke kan holde.

> Var jeg en smule mistroisk, faktisk troede jeg også selv at det måske
> var en dårlig undskyldning.

Det kan det meget vel være...det kan også være Tele2's opfattelse at det
_er_ TDC der er den "skyldige". Det er bare ikke ensbetydende med at det er
sådan.

> Men når de bliver med at sende undskyldninger med TDC som årsag,

Det er den subjektive årsag, og ikke nødvendigvis den opjegtive årsag.

> og der tilmed kommer samstemmende breve fra TDC,

Nu skriver du "breve", har du flere breve fra TDC hvor de skriver om at de
ikke kan levere xxx ??

> ja så ser jeg ikke ingen grund til at tro at både Tele2 og
> TDC taler sandt, jeg ser altså ingen grund til at tro at de
> begge lyver!

Sanheden, hmm det er en underlig størelse Sanheden fra hvilket synspunkt
? Jeg kan prøve at ilustrerer det med en lille historie...skal gøre det kort
Den handler om Allan, Bo og Claus i børnehaven.

Allan leger med en bold, Bo vil også lege med den og spørge Allan om han må
lege med den når Allan ikke gider mere. Jo det må Bo godt. Bo hopper hen i
sandkassen og leger imens. 5 min efter smider Allan bolden på jorden og går
indenfor. Claus kommer forbi og finder bolden..og begynder naturligvis at
spille med den. Bo opdager at Claus spiller med den bold han skulle spille
med, og fare i hovedet på Claus...Min bold, jeg skulle spille med den efter
Allan....nu er der et dillemma.

Pointen i den historie er ikke så meget om _hvem_ der har ret til at lege
med bolden, men mere om at Bo og Claus er 100% sikre på at netop _de_ har
retten til at lege med bolden, og at de begger holder fast og siger "Det er
min tur, det er _mig_ der skal lege med bolden" !

Forestil dig nu at du lytter på deres historie og skal afgøre hvem der har
ret og hvem der i givet fald lyver (for at blive i din termalogi). Hæslig
situation

> enig!
> Men som de siger ved Tele2 burde det så ikke være løst ved at TDC
> varetager hele konverteringen ?

Måske?!? Jeg kender jo ikke de forhold som Tele2 og TDC har indgået kontrakt
om.... Og jeg er ret sikker på at den Tele2 medarbejder som du har talt med
er i samme situation.

Men kort og godt...du er kunde hos Tele2, og så er den ikke længrer

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:30

Henrik" <henrik@"fjern skrev:

> Nu skulle der ligge en kopi i Dk.binaer, jeg håber den kan læses, jeg
> er ikke så vant i de binære grupper.

Ja, men som der står så har Tele2 problemer
med deres underleverandør (TDC) og hvis de
virkelig mente det, så ville de nok køre en
retsag hvis de ikke havde fået det de betalte for.

Så læs du hellere deres brev som det det er:
*En stror gang uhæderlig gang øregas for at
gøre dig glad*

Det er ikke det papir værd som det er skrevet på :D

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:33

Gevaldi skrev:

> *En stror gang uhæderlig gang øregas for at
> gøre dig glad*

Jæ r trat :) ka ette stæve mer'

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 21:56

> [...]
> *En stror gang uhæderlig gang øregas for at
> gøre dig glad*
>
> Det er ikke det papir værd som det er skrevet på :D

Det er altså TDC som skriver og ikke Tele2!

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 20:04

> [...]
> mener nu ikke at de har overholdt deres leverings -
> aftale, og så er det jo faktisk mig der har haft alt
> besværet.....med at høre på deres dårlige

Man må sku tage hatten af for TDC, de kan sku drive forretning.
Den kloge narrer den mindre kloge!

Iøvrigt kan jeg nu ikke se hvorfor du skal betale for noget du ikke har fået
til aftalt tid!

Jeg har nu også selv overvejet at kvitte pga. TDC snøvleri, men NEJ, det er
sku næsten en tusse pr. kvartal.
og de ryger sikkert direkte i TDCs lommer

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Lars Christian Hesse~

Dato : 05-09-03 23:44

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> wrote in message

> TDC har iøvrigt skriftligt anerkendt ansvaret !
> Samtidig med at de kommer med nye unskyldninger hver gang.

Lyder jo meget godt, har du nogen kilde?

/Lars

Fra : Claus O

Dato : 02-09-03 14:26

"Ævlegaard" <klausellegaard@msn.com> ævlede igen, igen

> Det er ikke TDC, I skal kritisere. Det er Tele2, I har en aftale med.

Ævlegaard hvornår holder du op med det ævl?

Det må stå klart for de fleste, undtagen Ævlegaard,
TDC ikke er fejlfrie i denne Tele2 sag,
(om du så siger aftalen er med Tele2)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-03 14:37

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Ævlegaard hvornår holder du op med det ævl?

Jeg ved ikke, hvem Ævlegaard er, så jeg har lidt svært ved at
svare på spørgsmålet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-09-03 14:40

Klaus Ellegaard wrote:
> Jeg ved ikke, hvem Ævlegaard er, så jeg har lidt svært ved at
> svare på spørgsmålet.

Ævle er jo på godt jydsk et æble.

Så Ævlegård må være en æblegård, som jo rettelig kan
kaldes for Abildgård - og han har slet ikke deltaget i denne tråd.

Underligt!

--
Morten!

Fra : Claus O

Dato : 02-09-03 20:25

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> wrote

> Ævle er jo på godt jydsk et æble.
>
> Så Ævlegård må være en æblegård, som jo rettelig kan
> kaldes for Abildgård - og han har slet ikke deltaget i denne tråd.

Ovennævnte fik mig til at "tænke" på om dette er generelt for
Tiscali folk, for så kan selv jeg 'pludselig' forstå hvorfor Tiscali´s
personale render "lidt" rundt i tingene "nogle gange"......

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:01

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> Ovennævnte fik mig til at "tænke" på om dette er generelt for
> Tiscali folk, for så kan selv jeg 'pludselig' forstå hvorfor Tiscali´s
> personale render "lidt" rundt i tingene "nogle gange"......

Jeg ved ikke om det er generelt, jeg har da flest positive oplevelser med
Tiscali, men det er i hvert fald passende på Morten Kjær Nielsen. Større
paphoved skal man lede længe efter, selvom hans kollegaer bruger meget tid
på at fortælle hvor klog han er.

Derudover, så har de jo nok bare ondt i røven, over Tele2 som jo også har
startet "unfair" konkurrence mod Tiscali.

Nicolai

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-09-03 11:40

Nicolai Larsen wrote:
> Morten Kjær Nielsen. Større
> paphoved skal man lede længe efter,

Jeg havde nu foretrukket "papand".

>selvom hans kollegaer bruger meget tid
> på at fortælle hvor klog han er.

Det er jo dygtige mennesker der udtaler sig, omend jeg ikke mener jeg er
specielt klog, jeg har blot nogle holdning - det betyder så at jeg for
nogle få bliver en pain-in-the-ass (det har jeg jo været for dig og
Claus O længe), fair nok, ikke mit problem.

Alt det har så ikke noget med min arbejdsplads at gøre, men det er jo
med meget stor sandsynlighed spild at vedblive at fortælle dig.

--
Morten!

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:45

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> wrote in
message news:slrnblgpv3.237d.mkn.ingenskinke.20030721@flaf.gummiand.dk...

> Det er jo dygtige mennesker der udtaler sig, omend jeg ikke mener jeg er
> specielt klog,

Se, der kan vi blive enige.

> jeg har blot nogle holdning -

Til din oplysning, at være ordkløver, - er _ikke_ en holdning.

> det betyder så at jeg for
> nogle få bliver en pain-in-the-ass

Ikke i den store stil

> Alt det har så ikke noget med min arbejdsplads at gøre, men det er jo
> med meget stor sandsynlighed spild at vedblive at fortælle dig.

Ja, sikkert. Ligesom det er spild, at jeg vedbliver at fortælle dig, at det
har alt med din arbejdsplads at gøre, eftersom at i som kollegaer har
misforstået ordet loyalitet.

> --
> Morten!

Nicolai

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-09-03 14:56

Hej Nicolai Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Kjær Nielsen. Større paphoved skal man lede længe efter, selvom
> hans kollegaer bruger meget tid på at fortælle hvor klog han er.

Den slags hører hjemme i mudderkastning.

Men bortset fra det er ikke kun Mortens kolleger, der sætter pris på
ham. Jeg er med sikkerhed ikke den eneste bruger, der af mange grunde i
årevis har anset (og anser) ham som Tiscalis største personaktiv.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 19:28

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> Den slags hører hjemme i mudderkastning.

Det var en kommentar til et indlæg og er såmænd ikke mudder, men min
opfattelse af sandheden.

> Men bortset fra det er ikke kun Mortens kolleger, der sætter pris på
> ham. Jeg er med sikkerhed ikke den eneste bruger, der af mange grunde i
> årevis har anset (og anser) ham som Tiscalis største personaktiv.

Det er da også fint og så vil jeg da straks trække mine oplevelser med
Morten tilbage. Fordi hvis du og nogle andre, sætter pris på ham, så kan det
jo kun være mig der tager fejl, og ikke Morten som måske har opført sig som
et fjols. Det kan jeg godt se.

Men omvendt, så kunne man jo tænke over, at tit når folk er klar over at de
er et personaktiv, plejer det at stige dem til hovedet. Nogle vil have mere
i løn, andre føler sig som konger osv osv.

Og det var faktisk en af de oplevelser jeg havde med Morten, nemlig at han
skulle "vise muskler", fordi han havde muligheden. Han skulle lige bestemme
hvad vi andre skulle sige og gøre, uden dog lige at kunne overholde det
samme selv. Og det Klaus Ellegaard lavede, alene på foranledning af Morten,
er lige så tåbeligt. Og samtidig på en sådan måde, at de ikke umiddelbart
afslørede deres kollegiale forhold.

Men nu skal jeg give dig et andet eksempel, min kæreste skulle have byttet
noget i Fona og da hun forsøgte det, afviste de hende og sagde at det
bestemt ikke kunne lade sig gøre. Jeg fandt samme medarbejder og jeg fik
straks samme ting byttet. Selvom han var flink mod mig, er han da stadig et
fjols. Har du tænkt over, at fordi Morten behandler dig godt, af en eller
anden årsag, er det ikke ensbetydende med at han behandler alle godt?

> --
> Hygge fra Århus - Rudi

Nicolai

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:09

> Ovennævnte fik mig til at "tænke" på om dette er generelt for
> Tiscali folk, for så kan selv jeg 'pludselig' forstå hvorfor Tiscali´s
> personale render "lidt" rundt i tingene "nogle gange"......

Glemte lige, - hvis ikke du er klar over det, så er Klaus og Morten jo
kollegaer, eller har været. Jeg havde en oplevelse med dem, hvor Morten som
bruger, klagede over mig til administratoren, som er Klaus. Klaus
irettesatte mig, alene på baggrund at Mortens klage/historie, uden at
undersøge om hvorvidt der var hold i klagen eller ej. Behøver jeg at
fortælle, at de slet ikke havde travlt med at fortælle, at de rent faktisk
var kollegaer som "bare" stod hinanden bi? Det var sgu en grim opførsel af
et par Tiscali ansatte.

Nicolai

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-09-03 11:35

Nicolai Larsen wrote:
> [...]
> var kollegaer som "bare" stod hinanden bi? Det var sgu en grim opførsel af

Blot for god ordens skyld, min opfattelse af den historie er væsentlig
anderledes.

--
Morten!

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:37

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> wrote in
message news:slrnblgpm0.237d.mkn.ingenskinke.20030721@flaf.gummiand.dk...

> Blot for god ordens skyld, min opfattelse af den historie er væsentlig
> anderledes.

Muligvis, men jeg har en undskyldning fra Klaus og en indrømmelse fra dig.

> --
> Morten!

Nicolai

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-09-03 11:41

Nicolai Larsen wrote:

> Muligvis, men jeg har en undskyldning fra Klaus og en indrømmelse fra dig.

Det tvivler jeg ikke på, min opfattelse af historien er stadig anderledes
end du beskrev den her.

Der ligger jo så 2 til 3 år tilbage i tiden.

--
Morten!

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:47

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> wrote in
message news:slrnblgq1b.237d.mkn.ingenskinke.20030721@flaf.gummiand.dk...

> Det tvivler jeg ikke på, min opfattelse af historien er stadig anderledes
> end du beskrev den her.

Ja, klart. Det sker jo ikke så tit, at folk vil se i øjnene at de har opført
sig som fjolser.

> Der ligger jo så 2 til 3 år tilbage i tiden.

Rigtigt.

> --
> Morten!

Nicolai

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 08:50

> Ovennævnte fik mig til at "tænke" på om dette er generelt for
> Tiscali folk, for så kan selv jeg 'pludselig' forstå hvorfor Tiscali´s
> personale render "lidt" rundt i tingene "nogle gange"......

Jeg synes det er snyd du ikke fortæller hvor du arbejder, så vi andre også
kan gå efter manden istedet for efter bolden...

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:38

> Jeg synes det er snyd du ikke fortæller hvor du arbejder, så vi andre også
> kan gå efter manden istedet for efter bolden...

Det lyder spændende. Noget du ved noget om?

> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Nicolai

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 11:45

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder spændende. Noget du ved noget om?

Claus' arbejde? Nej. Det var nu også et forsøg på ironi. Jeg har alligevel
ikke tænkt mig at synke til det niveau.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 11:51

> Claus' arbejde? Nej. Det var nu også et forsøg på ironi. Jeg har alligevel
> ikke tænkt mig at synke til det niveau.

Det er vel et spørgsmål om indstilling. Jeg har da efter min opfattelse set
dig på det niveau, omendt det var i en lidt anden retning. Du gik efter
"manden", dog ikke nogen konkret. Men konkret nok til, at du har ramt en
gruppe af mennesker. Det er vel heller ikke at gå sagligt efter bolden?

Dobbeltmoral?

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-09-03 12:05

Nicolai Larsen g-l-a-d@sol.dk skrev dette:

[ ... ]
> Dobbeltmoral?

Moral er godt, og dobbeltmoral må vel være dobbelt så godt

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-03 12:31

> [...]
> "manden", dog ikke nogen konkret. Men konkret nok til, at du har ramt en
> gruppe af mennesker. Det er vel heller ikke at gå sagligt efter bolden?

Jeg kan sagtens tale nedsættende om grupper af mennesker eller
enkeltpersoner.
Men jeg kunne aldrig finde på at modargumentere alene ved at tale ned om min
moddebattør. Hvis du har eksempler på dette så vil jeg da gerne set et
msg-id.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 13:24

> [...]
> enkeltpersoner.
> Men jeg kunne aldrig finde på at modargumentere alene ved at tale ned om

Jeg ser sjældent nogen, som _alene_ modargumenterer ved at tale nedsættende
om moddebatøren, uden også at have haft en eller anden form for argument,
evt. tidligere i tråden/tidligere indlæg.

Det er bare fordi, når du skriver "Jeg har alligevel ikke tænkt mig at synke
til det niveau.", virker det som om du vil understrege at du generelt holder
dig for god til at synke derned, hvor alle "de andre" er. Det kunne jeg bare
ikke forstå, da det ikke hang sammen med hvad jeg tidligere har set.
Ikke fordi jeg har noget imod det, man skal bare være ved det, ligesom du så
også er her.

> Hvis du har eksempler på dette så vil jeg da gerne set et
> msg-id.

Og rigtigt, jeg har ikke set dig _alene_ modargumentere ved at tale
nedsættende om en moddebatør.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 11:46

KLIP

> Jeg synes det er snyd du ikke fortæller hvor du arbejder, så vi andre
også
> kan gå efter manden istedet for efter bolden...

Blot en tanke ... skal der ikke en mand til at sende bolden i spil..?

Hr. Bjørn

Fra : flemse

Dato : 02-09-03 12:34

ja men det er tdc der står for det og det er dem som ikke kan følge med

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 02-09-03 13:51

> [...]
> Hvelplund Markedsdirektør TDC
>
> Øv hvor er det ærgerligt at man faktisk ikke kan få en Internetopk. uden

Du af købt et discount produkt.. hvad forventer du?

Og nej, TDC har faktisk ikke monopol!

/Tobias

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 14:46

> [...]
Ole

> at
>

> Du af købt et discount produkt.. hvad forventer du?
Ja et discount produkt fra TDC, leveret af et diskount firma nemlig TDC,
leveret via Tele2.

Jeg forventer heller ikke at underleverandøren TDC opfører sig som et
andenrangs teleselskab som feks. Tiscali, blot fordi det ikke er dem som får
lov til at skumme hele kagen.

> Og nej, TDC har faktisk ikke monopol!

Ja det vil jeg nu mene at mit problem viser!
I øvrigt, er det ikke TDC som ejer de kabler som vores ADSL og telefon
bliver båret af !!

mvh

Henrik
www.bergs.dk

Fra : Steen

Dato : 02-09-03 17:58

> bliver båret af !!
>
> mvh
>
> Henrik
> www.bergs.dk

Det er også TDC som ejer ADSL udstyret.

/Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 14:30

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev :

>Øv hvor er det ærgerligt at man faktisk ikke kan få en Internetopk. uden at
>skulle igennem TDCs monopol-kabler.

Stofanet, Sonofon FWA, Arrownet m.fl.
--
Knud

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 15:02

> Stofanet, Sonofon FWA, Arrownet m.fl.

Stofa findes ikke her.

Sonofon FWA udbydes ikke til privat mere (officielt i alt fald. i øvrigt
skulle det være en aftale som Sonofon har lavet med TDC ! en byttehandel )
Kan alligevel ikke få FWA hvor jeg bor.

De andre kender jeg ikke, er det luftbårne?

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 15:27

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
byttehandel )
> Kan alligevel ikke få FWA hvor jeg bor.
>
> De andre kender jeg ikke, er det luftbårne?

At andre ikke tilbyder internetforbindelse i dit område, må helt klart
skyldes et monopol.

Hvilken deduktion skulle ellers anvendes.....:)

Hr. Bjørn

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 02-09-03 15:36

"Bjørn Jørvad" <hrbjoern_AT_post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øvrigt
> byttehandel )

> At andre ikke tilbyder internetforbindelse i dit område, må helt klart

Ja, og TDC's tilstædeværelse skyldes sikkert Henning Dyremoses politik om at
være landsdækkende.. De er godt nok slemme.

/Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 15:39

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, og TDC's tilstædeværelse skyldes sikkert Henning Dyremoses politik
om at
> være landsdækkende.. De er godt nok slemme.

Fy fassan ... sådan en monopolist...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 19:48

> [...]
> skyldes et monopol.
>
> Hvilken deduktion skulle ellers anvendes.....:)

Jeg tror din "pels" har fået din temperatur til at stige dig til hovedet.

Mener du at TDC har monopol på internet ??

Det er du vist ene om!

Jeg siger blot at TDC har monopol på det kobber som de fleste internet og
telefon forbindelser skal bæres af !!

Hvis du er TDC kunde, hvad det lyder som om du er, måske ansat i TDC,
"glæder" du dig vel også over at du bliver taget ved næsen hver gang du
betaler din TDC eller anden Operatør som leverer løsninger på TDCs kobber.
TDC har i mange år haft et overskud på 5-6mia ( godt nok faldet lidt de
sidste år.)

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 02-09-03 19:50

> [...]

> TDC har i mange år haft et overskud på 5-6mia ( godt nok faldet lidt de

Ja, det er godt nok slemt at TDC tjener penge til aktionærene... de er godt
nok stygge!

/Tobias

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 20:10

> "Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er godt nok slemt at TDC tjener penge til aktionærene... de er
godt
> nok stygge!

Du ser vist for meget Bamse og kylling!

Fra : rea721

Dato : 02-09-03 21:05

Henrik wrote:

> Du ser vist for meget Bamse og kylling!

Ka man det?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:33

> [...]

KLIP

> Ja, det er godt nok slemt at TDC tjener penge til aktionærene... de er

I nogle menneskers øjne, er alle virksomheder, der laver overskud, nogle
væmmelige nogen.

Måske disse nogle kan forstå værdien at det, når de enten får et arbejde
eller bliver fyret, fordi virksomhed de var ansat i ikke mere kunne
klare alle forpligtelser.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 22:01

> [...]
>
> Måske disse nogle kan forstå værdien at det, når de enten får et arbejde
> eller bliver fyret, fordi virksomhed de var ansat i ikke mere kunne

Naturligvis, jeg vil bare ikke betale til TDCs overskud hvis jeg kan undgå
det!
Det har jeg gjort nok i de år hvor de havde monopol på alle teleydelser.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:56

> [...]

KLIP

> Naturligvis, jeg vil bare ikke betale til TDCs overskud hvis jeg kan

Det er da også helt fint .. dog skal du huske, ingen overskud ingen sund
forretning. Det har vi vist set før med andre udbydere.

> Det har jeg gjort nok i de år hvor de havde monopol på alle
teleydelser.

TDC har aldrig haft monopol.

Staten har haft monopol.

Det monopol har staten solgt til en privat virksomhed for en større
bunke penge.

Efterfølgende er det ganske naturligt, denne virksomhed forsøger at
tjene det investerede tilbage...på bedst mulig måde.

Som et kuriosum kan jeg da fortælle dig, jeg i min "udbyderbuket"
anvender, TDC, Sonofon, Telmore og Telia Stofa.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 22:09

Prøv lige at smut en tur i toppen og læs "En god oplevelse med en ISP"
Så kan du måske se hvad jeg mener!

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:30

> [...]

KLIP

> Jeg siger blot at TDC har monopol på det kobber som de fleste internet

TDC har ikke monopol på det kobber, du taler om.

De ejer det ganske simpelt.

Enhver, der kan få en gravetilladelse, er velkommen til selv at stikke
spaden i jorden.

...og nej, jeg er ikke ansat ved TDC, men bruger dem og nogle flere til
at dække samtlige af mine (tele-)kommunikationsbehov.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 22:05

> "Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> og
>
> TDC har ikke monopol på det kobber, du taler om.
>
> De ejer det ganske simpelt.

Det er også monopol.
Hvis andre ikke har mulighed, (enten økonomisk eller lov mæssigt)
for at komme konkurrere med kobberet, er der monopol, om det er teknisk
eller statslig, er for forbrugeren hamrende ligegyldig.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:59

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er også monopol.

Det har de altså ikke.

> [...]
teknisk
> eller statslig, er for forbrugeren hamrende ligegyldig.

*Alle* kan søge om en gravetilladelse....og får den i reglen.

Om de har penge til det ... eller for den sags skyld kan tjene penge på
"gravearbejdet", er fløjtende lige gyldigt.

Der er ganske simpelt *fri konkurrence* på det danske telemarked.

Hr. Bjørn

Fra : Sørensen

Dato : 02-09-03 14:53

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev
> Øv hvor er det ærgerligt at man faktisk ikke kan få en Internetopk. uden
at
> skulle igennem TDCs monopol-kabler.

Det kan du måske godt: sonofon FWA

vh.