Reverse DNS på Proaccess?
Fra : Erik Corry

Dato : 02-09-03 09:31

Hej,

Er der nogen der ved om man selv kan bestemme hvad reverse DNS
skal være på ens IP adresse på Proaccess? Lige nu er mit navn
cpe.atm2-0-104276.0x3ef2d364.arcnxx10.customer.tele.dk hvilket
er lidt klodset.

Baggrunden er at der er nogle der filtrer spam afhængigt af om
man siger det rigtige i HELO linien. Jeg kan nok få min mail
server til at skrive det ovenstående, men...

--
Erik Corry erik@arbat.com
Interviewer: "Real programmers use cat as their editor."

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-09-03 10:32

Erik Corry skrev:

> Baggrunden er at der er nogle der filtrer spam afhængigt af om
> man siger det rigtige i HELO linien. Jeg kan nok få min mail
> server til at skrive det ovenstående, men...

Er det ikke nok at det er et FQDN der resolver? Altså sådan at fx
HELO=mail.example.org og mail.example.org=192.0.34.166, men uden at
rDNS for 192.0.34.166 nødvendigvis peger på mail.example.org.

Jeg har sat min egen mailserver op, så der kræves et FQDN i HELO,
men osse at forlange rDNS vil være at gå for vidt, synes jeg.

// Klaus

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-09-03 11:20

Erik Corry <erik@arbat.com> wrote:

> [...]
>man siger det rigtige i HELO linien. Jeg kan nok få min mail
>server til at skrive det ovenstående, men...

Jeg vil tro at mailservere der er *så* krakilske, mister en del post,
og ikke kun fra dig. Det er ok at en mailserver forlanger at der er
konsistent reverse og forlæns DNS, men at forlange at den også matcher
HELO er da vist meget usædvanligt.

Men om man kan få egen reverse DNS er et godt spørgsmål. Det er efter
min bedste overbevisning principielt ikke en del af produktet
(medmindre man har "P@ Link" eller flere IP-adresser), men jeg fik det
dog alligevel da jeg snakkede med en venlig supporter (jeg ringede
fordi de efter flere dage slet ikke havde givet mig en reverse DNS,
heller ikke sådan en lang én, og så spurgte han hvilket navn jeg ville
have).

Mit gæt er at hvis du sender et venligt e-brev til deres hostmaster
(som svjh hedder hostmaster at tele punktum dk, men tjek det selv) og
beder om det, og på forhånd har sørget for at den forlæns DNS er sat
rigtigt, så er der nok en god chance for at du får den ønskede reverse
DNS.

Man kan ikke stole på at ens reverse DNS ikke ændres, så det er en
dårlig idé bare at skrive det lange navn i sin HELO. Dels kan det
være TDC finder på en ny navngivningsteknik, dels kan de finde på at
flytte éns forbindelse til et andet knudepunkt (min forbindelse
skiftede fx på et tidspunkt fra vistnok boanxx1 til albnxx11).
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Kristian Ørmen Peder~