|
| N 3310 Headset Fra : Lars Arup |
Dato : 02-09-03 01:01 |
|
Jeg har købt et (uoriginalt) headset til min N3310, af den type med bøjle
bag øret og mic på en lille arm.
Men jeg troede at telefonen selv skiftede til headset når man satte stikket
i bunden. Det virker som om den ikke kan se headsettet, så man skal manuelt
ændre profilen til headset.
Er det mig der gør noget forkert eller hva?
VH Lars Arup
| |
Claus E Beyer (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 02-09-03 09:47 |
|
"Lars Arup" <lars.arup@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f53dd20$0$13181$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jeg har købt et (uoriginalt) headset til min N3310, af den type med bøjle
> bag øret og mic på en lille arm.
> Men jeg troede at telefonen selv skiftede til headset når man satte stikket
> i bunden. Det virker som om den ikke kan se headsettet, så man skal manuelt
> ændre profilen til headset.
> Er det mig der gør noget forkert eller hva?
> VH Lars Arup
Uoriginale headset er noget bras.
Claus
| |
JMo. (02-09-2003)
| Kommentar Fra : JMo. |
Dato : 02-09-03 10:29 |
|
"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in
news:bj1lh5$e31bv$1@ID-62896.news.uni-berlin.de:
> Uoriginale headset er noget bras.
Kommentarer som denne er ubrugelige
Forklaring: Om et headset er noget bras eller ej, har intet at gøre med om
det er originalt eller ej. Det er et spørgsmål om hvor gode komponeter der
er brugt. Og lige præcis HDC-5 headset'et, der er det originale headset til
3310 er bestemt ikke blandt de bedste headset - der findes mange uoriginale
der er langt bedre. Dels nogle af modellerne fra Plantronics, GN etc., samt
fra en stor del af "kineser"-producenterne. Sidstnævnte er der dog ikke ret
mange der tager hjem. Årsagen er, at de prismæssigt koster noget mere end
uoriginale skrammel-headset. Og de fleste forhandlere er desværre hvad
angår uoriginalt tilbehør, meget prisfokuserede.
| |
Claus E Beyer (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 02-09-03 10:29 |
|
"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> skrev i en meddelelse
news:Xns93EA74C386BC9JMoUsenetPost@212.54.64.149
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in
> news:bj1lh5$e31bv$1@ID-62896.news.uni-berlin.de:
>> Uoriginale headset er noget bras.
> Kommentarer som denne er ubrugelige
Jeg prøver blot i en kortfattet form at bringe mine egne erfaringer videre.
Claus
| |
Claus E Beyer (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 02-09-03 12:59 |
|
"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> skrev i en meddelelse
news:Xns93EA74C386BC9JMoUsenetPost@212.54.64.149
> Forklaring: Om et headset er noget bras eller ej, har intet at gøre med om
> det er originalt eller ej. Det er et spørgsmål om hvor gode komponeter der
> er brugt. Og lige præcis HDC-5 headset'et, der er det originale headset til
> 3310 er bestemt ikke blandt de bedste headset - der findes mange uoriginale
> der er langt bedre. Dels nogle af modellerne fra Plantronics, GN etc., samt
> fra en stor del af "kineser"-producenterne. Sidstnævnte er der dog ikke ret
> mange der tager hjem. Årsagen er, at de prismæssigt koster noget mere end
> uoriginale skrammel-headset. Og de fleste forhandlere er desværre hvad
> angår uoriginalt tilbehør, meget prisfokuserede.
Jeg synes også ofte det er et spørgsmål om "nøjagtighed". Ved mange uoriginale
dele har jeg haft følgende oplevelser: Stikket til handsfree/øresneglen passede
ikke helt nøjagtigt, hvilket medførte at telefonen ikke gik i mode »bærbar«
(N3210). Batteriet var svært at få på plads (det var nok lige en anelse for
langt) (C25). I den dobbelte SIM-kortholder var det ikke plads nok til
SIM-kortene, de skulle tvinges kraftigt ned (N3310). Det lykkedes mig at
ødelægge et SIM-kort derved (heldigvis var abonnementet opsagt til ophør 10 dage
senere). Med tiden er det dog blevet noget nemmere at indsætte SIM-kortet.
Det virker på mig som om fabrikanterne af det uoriginale tilbehør ikke gider at
foretage nøjagtige målinger på originalerne, før de begynder at lave deres bras.
Claus
| |
JMo. (02-09-2003)
| Kommentar Fra : JMo. |
Dato : 02-09-03 13:24 |
|
"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in
news:bj20p7$dvbmh$1@ID-62896.news.uni-berlin.de:
> Jeg synes også ofte det er et spørgsmål om "nøjagtighed". Ved mange
> uoriginale dele har jeg haft følgende oplevelser: Stikket til
> handsfree/øresneglen passede ikke helt nøjagtigt, hvilket medførte at
> telefonen ikke gik i mode »bærbar« (N3210). Batteriet var svært at få
> på plads (det var nok lige en anelse for langt) (C25). I den dobbelte
> SIM-kortholder var det ikke plads nok til SIM-kortene, de skulle
> tvinges kraftigt ned (N3310). Det lykkedes mig at ødelægge et SIM-kort
> derved (heldigvis var abonnementet opsagt til ophør 10 dage senere).
> Med tiden er det dog blevet noget nemmere at indsætte SIM-kortet.
>
> Det virker på mig som om fabrikanterne af det uoriginale tilbehør ikke
> gider at foretage nøjagtige målinger på originalerne, før de begynder
> at lave deres bras.
Nogle gør, andre gør ikke. Det er igen et spørgsmål om prisen. Men at gøre
det til et spørgsmål om originalt kontra uoriginalt giver ingen mening -
meget af det originale tilbehør bliver jo også lavet på de samme kinesiske
fabrikker som det uoriginale.
Man kan sagtens få fat i ordentlige produkter, men det koster lidt mere. Og
da mange forhandlere er ekstremt prisfokuserede, bliver det oftest de
dårlige produkter der vinder frem.
Her er det originale HDC-5 headset fra Nokia et godt eksempel. Kvaliteten
er ikke specielt god, men prisen er efterhånden også så langt nede at det
snildt kan konkurrere med mange uoriginale af samme kvalitet.
Overfor producenterne og brokerne kan man sagtens stille krav om kvalitet
(hvis man vil betale for det). Mange varer inddeles i "grades" (særligt
batterier) - afhængig af cellers kvalitet, mikrofoner og højttalerenheders
karakteristik, hvor mange gange den samme støbeform bruges etc.
Men som privatforbruger er det naturligvis svært at skille skidt fra kanel.
| |
Lars Arup (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Lars Arup |
Dato : 02-09-03 23:09 |
|
Tak for alle indlægende, men jeg blev ikke så meget klogere.
Altså burde tlf selv skifte til headset, eller gør jeg noget forkert.Eller
er det som en antyder en mulig fejl ved det uoriginale headset at det ikke
detekteres af telefonen?
MVH Lars Arup
"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> skrev i en meddelelse
news:Xns93EA926B0C3FEJMoUsenetPost@212.54.64.149...
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in
> news:bj20p7$dvbmh$1@ID-62896.news.uni-berlin.de:
>
> > Jeg synes også ofte det er et spørgsmål om "nøjagtighed". Ved mange
> > uoriginale dele har jeg haft følgende oplevelser: Stikket til
> > handsfree/øresneglen passede ikke helt nøjagtigt, hvilket medførte at
> > telefonen ikke gik i mode »bærbar« (N3210). Batteriet var svært at få
> > på plads (det var nok lige en anelse for langt) (C25). I den dobbelte
> > SIM-kortholder var det ikke plads nok til SIM-kortene, de skulle
> > tvinges kraftigt ned (N3310). Det lykkedes mig at ødelægge et SIM-kort
> > derved (heldigvis var abonnementet opsagt til ophør 10 dage senere).
> > Med tiden er det dog blevet noget nemmere at indsætte SIM-kortet.
> >
> > Det virker på mig som om fabrikanterne af det uoriginale tilbehør ikke
> > gider at foretage nøjagtige målinger på originalerne, før de begynder
> > at lave deres bras.
>
> Nogle gør, andre gør ikke. Det er igen et spørgsmål om prisen. Men at gøre
> det til et spørgsmål om originalt kontra uoriginalt giver ingen mening -
> meget af det originale tilbehør bliver jo også lavet på de samme kinesiske
> fabrikker som det uoriginale.
>
> Man kan sagtens få fat i ordentlige produkter, men det koster lidt mere.
Og
> da mange forhandlere er ekstremt prisfokuserede, bliver det oftest de
> dårlige produkter der vinder frem.
>
> Her er det originale HDC-5 headset fra Nokia et godt eksempel. Kvaliteten
> er ikke specielt god, men prisen er efterhånden også så langt nede at det
> snildt kan konkurrere med mange uoriginale af samme kvalitet.
>
> Overfor producenterne og brokerne kan man sagtens stille krav om kvalitet
> (hvis man vil betale for det). Mange varer inddeles i "grades" (særligt
> batterier) - afhængig af cellers kvalitet, mikrofoner og højttalerenheders
> karakteristik, hvor mange gange den samme støbeform bruges etc.
>
> Men som privatforbruger er det naturligvis svært at skille skidt fra
kanel.
>
>
>
| |
|
|